«Με το που βρέθηκα στην Ελλάδα, αυτό ήταν! Ακύρωσα όλες τις υπόλοιπες χώρες που βρίσκονταν στον προγραμματισμό μου. Η ταινία δεν θα μπορούσε να γυριστεί πουθενά αλλού».
Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ ήταν σαφής όταν ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους κατά την διάρκεια της συνέντευξης Tύπου στο φεστιβάλ Βερολίνου για το πώς επελέγη η Ελλάδα για τα γυρίσματα του «Πριν τα Μεσάνυχτα». Μιας ταινίας που οι χιλιάδες θαυμαστές της σε όλο τον κόσμο έπρεπε να περιμένουν εννιά χρόνια για το τελευταίο κεφάλαιο της τριλογίας.
Γυρισμένο σε πανέμορφα σημεία της Πελοποννήσου και κυρίως της Μεσσηνίας, το «Πριν τα μεσάνυχτα» «ακολουθεί» τις δυο προηγούμενες ταινίες των Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, Ίθαν Χοκ και Ζιλί Ντελπί, δηλαδή το «Πριν το ξημέρωμα» (1995) και «Πριν το ηλιοβασίλεμα» (2004), στα οποία οι ηθοποιοί υποδύονται τους ίδιους ρόλους, τον Τζέσι και την Σελίν.
Υπέροχες εικόνες της Μεσσηνίας και το «Τανγκό» της Χαρούλας Αλεξίου «ντύνουν» το πρώτο τρέιλερ του φιλμ, που κυκλοφόρησε την προηγούμενη εβδομάδα. Ελληνικό «άρωμα», όμως, πέρα από τα τοπία, δίνει στην ταινία και η συμμετοχή Ελλήνων ηθοποιών. Η Ξένια Καλογεροπούλου, η Αθηνά Ραχήλ Τσαγκάρη και η Αριάν Λαμπέντ είναι ορισμένες μόνο από τις ελληνικές παρουσίες που θα δούμε στο τρίτο κεφάλαιο της ιστορίας της Σελίν και του Τζέσι.
Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στη Μεσσηνία και την Καρδαμύλη με μεγάλη μυστικότητα το προηγούμενο καλοκαίρι και η ταινία έχει προγραμματιστεί να προβληθεί στην Ελλάδα στις 13 Ιουνίου.
«Δεν ήθελα γυρίσματα τύπου “Mamma Mia!” σε κάποιο ελληνικό μαγευτικό νησί. Αυτό που βλέπουμε εδώ είναι η σύγχρονη Ελλάδα. Αυτή τη φορά η Σελίν και ο Τζέσι κάνουν διακοπές. Γι αυτούς είναι ο παράδεισος, έχουν όλα όσα έχουν ποθήσει να αποκτήσουν στη ζωή, έχουν παραμείνει ανθρώπινοι και διατηρούν ακόμη τη σχέση τους.
Η Μεσσηνία μας φάνηκε ένας ιδανικός τόπος, μια καλή αφετηρία να δείξουμε όλα αυτά που χαρακτηρίζουν τις σχέσεις των ανθρώπων εδώ και χιλιάδες χρόνια» εξήγησε ο σκηνοθέτης στην Μπερλινάλε, υποστηρίζοντας πως όταν αναζητούσε τοποθεσίες για τα γυρίσματα της ταινίας, η Ελλάδα βρισκόταν στην ατζέντα του, αλλά δεν ήταν η μόνη χώρα.
Η ταινία παρακολουθεί για τρίτη φορά τα ταξίδια του Τζέσι (Ίθαν Χοκ) με τη Σελίν (Ζιλί Ντελπί). Το ζευγάρι συναντήθηκε το 1995 σε ένα ταξίδι στη Βιέννη (Before Sunrise), ενώθηκαν ξανά στο Παρίσι το 2004 (Before Sunset) και στο Before Midnight επιστρέφουν στη Μεσσηνία, μαζί πια, σε ένα ταξίδι που θα επαναπροσδιορίσει τη σχέση τους.
«Γνωριστήκαμε πριν από 18 περίπου χρόνια και αυτή η σχέση φαίνεται να έχει διάρκεια» είπε ο Ίθαν Χοκ κατά την παρουσίαση της ταινίας στη Μπερλινάλε για να προσθέσει πως «Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο αυτών των τριών ταινιών είναι ότι δεν ισχύει και τόσο πολύ αυτό που μας λένε ότι “όσο μεγαλώνουμε, τόσο νιώθουμε ότι αλλάζουμε”. Στην πραγματικότητα μένουμε οι ίδιοι».
Ο Χοκ τόνισε ακόμα πως βλέποντας ξανά το πρώτο φιλμ, συνειδητοποίησε πως ήταν η πρώτη φορά που κάποιος του είχε δώσει την ευκαιρία να «μιλήσει» σε κάποια ταινία, με την έννοια τού να αναφερθεί εμπεριστατωμένα σε ό,τι εκείνη τη στιγμή πίστευε για τον έρωτα, το σύμπαν και την περιπλάνηση μέσα από τα χείλη ενός ρόλου.
Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά στο φεστιβάλ του Σάντανς, όπου βρήκε θερμότατη ανταπόκριση από κοινό και κριτικούς, όπως επίσης και στο Βερολίνο όπου επίσης απέσπασε θετικά σχόλια.
Στην προβολή της ταινίας στο Σάντανς παρευρέθηκαν μόνο ο Λινκλέιτερ και η Ντελπί, αφού ο Ίθαν Χοκ έπαιζε σε θέατρο της Νέας Υόρκης.
Στο σύντομο μήνυμα που έστειλε για τους θεατές, ανέφερε: «Αυτή η πρεμιέρα προετοιμάζεται εδώ και 18 χρόνια. Θυμάμαι τον κύριο Ρέντφορντ να παρουσιάζει την πρεμιέρα του “Πριν το Ξημέρωμα” σα να ήταν χθες. Κατά κάποιον τρόπο είναι ταιριαστό το ότι δεν μπορώ να είμαι στην προβολή απόψε, αφού ο πρωταγωνιστής της ταινίας δεν είναι η Ζιλί και εγώ, αλλά ο ίδιος ο Χρόνος».
Το τέλος της τριλογίας του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ βρίσκει τον Τζέσι και την Σελίν να έρχονται για διακοπές στην Ελλάδα μαζί με τις δίδυμες κόρες τους. Δεκαοκτώ χρόνια μετά τη γνωριμία τους σε ένα τρένο από τη Βουδαπέστη προς τη Βιέννη το ζευγάρι είναι μαζί και έχει να αντιμετωπίσει τη φθορά του χρόνου.