Ως ένα μεγάλο στραπάτσο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η ανακοίνωση του Netflix για οικονομικά της αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του έτους και μέσω των οποίων γνωστοποίησε στους επενδυτές πως η βάση των συνδρομητών της συρρικνώθηκε κατά 200.000 παγκοσμίως.
Η ίδια η πλατφόρμα προβλέπει ότι ενδεχομένως θα χάσει άλλα 2 εκατομμύρια συνδρομητές μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους. Και αν συνυπολογίσουμε και τους 700.000 που έχει ήδη χάσει λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και την απόσυρση από τη Ρωσία, τότε γίνεται αντιληπτό ότι ο κολοσσός του streaming βρίσκεται σε κάποιο αδιέξοδο.
Το Netflix ήλπιζε πως θα είχε προσελκύσει 2,5 εκατομμύρια νέους συνδρομητές μέσα στο τρίμηνο, σε σύγκριση με τους 4 εκατομμύρια νέους χρήστες που είχε καταφέρει να αποκτήσει το 2021 μέσα στην αντίστοιχο χρονική περίοδο. Τελικά μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 το Netflix προσέλκυσε 1,1 εκατομμύρια νέους χρήστες
Την ίδια στιγμή, τα συνολικά έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 7,78 δισ. δολάρια, χαμηλότερα από τα 7,93 δισ. δολάρια που ανέμεναν οι αναλυτές, ενώ η Netflix ανέφερε καθαρά κέρδη 3,53 δολαρίων/μετοχή, υψηλότερα από τις προβλέψεις για κέρδη 2,89 δολαρίων/μετοχή.
Netflix: Το μοντέλο των διαφημίσεων που αναμένεται να ακολουθήσει η πλατφόρμα
Μετά από χρόνια αντίστασης στις διαφημίσεις στην υπηρεσία streaming, το Netflix είναι πλέον «ανοιχτό» στο να προσφέρει χαμηλότερες τιμές με διαφημίσεις, δήλωσε την Τρίτη ο συνδιευθύνων σύμβουλος Reed Hastings, σύμφωνα με το CNBC.
Ο Hastings ήταν επί μακρόν αντίθετος στην προσθήκη διαφημίσεων ή άλλων προωθητικών ενεργειών στην πλατφόρμα, αλλά δήλωσε κατά τη διάρκεια της προηχογραφημένης τηλεδιάσκεψης για τα κέρδη της εταιρείας ότι «έχει πολύ νόημα» να προσφέρει στους πελάτες μια φθηνότερη επιλογή.
«Όσοι έχουν παρακολουθήσει το Netflix γνωρίζουν ότι ήμουν κατά της πολυπλοκότητας της διαφήμισης και μεγάλος οπαδός της απλότητας της συνδρομής», δήλωσε ο Hastings. «Όσο όμως και αν είμαι οπαδός αυτού, είμαι μεγαλύτερος οπαδός της επιλογής των καταναλωτών και το να επιτρέψω στους καταναλωτές που θα ήθελαν να έχουν χαμηλότερη τιμή και είναι ανεκτικοί στη διαφήμιση να πάρουν αυτό που θέλουν έχει πολύ νόημα».
Η επιλογή αυτή πιθανότατα δεν θα είναι διαθέσιμη στην υπηρεσία για ένα ή δύο χρόνια, δήλωσε ο Hastings. Μια νέα βαθμίδα με υποστήριξη διαφημίσεων έχει πολλές δυνατότητες κέρδους για το Netflix.
Ο σφοδρός ανταγωνισμός και τι θα γίνει με τους κοινούς κωδικούς
Το Netflix επικαλέστηκε τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις πρόσφατες υπηρεσίες streaming από παραδοσιακές εταιρείες ψυχαγωγίας, καθώς και την ανεξέλεγκτη κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης, τον πληθωρισμό και τη συνεχιζόμενη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία για την πρόσφατη καθυστέρηση στις συνδρομές επί πληρωμή.
Σε μια προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερους συνδρομητές, το Netflix έχει αυξήσει τις δαπάνες του για το περιεχόμενό του, ιδίως σε πρωτότυπα προγράμματα. Για να το πληρώσει, η εταιρεία αύξησε τις τιμές της υπηρεσίας της. Η Netflix δήλωσε ότι αυτές οι αλλαγές στις τιμές βοηθούν στην ενίσχυση των εσόδων, αλλά ήταν εν μέρει υπεύθυνες για την απώλεια 600.000 συνδρομητών στις ΗΠΑ και τον Καναδά κατά τη διάρκεια του πιο πρόσφατου τριμήνου.
Μια επιλογή χαμηλότερης κατηγορίας που περιλαμβάνει διαφημίσεις θα μπορούσε να κρατήσει ορισμένους καταναλωτές που έχουν συνείδηση της τιμής στην υπηρεσία και να προσφέρει στο Netflix μια διαφορετική οδό για να συγκεντρώσει κεφάλαια.
«Είναι αρκετά σαφές ότι λειτουργεί για το Hulu. Η Disney το κάνει. Η HBO το έκανε», δήλωσε ο Hastings. «Δεν νομίζω ότι έχουμε πολλές αμφιβολίες ότι λειτουργεί».
Πάντως η Τρίτη 19/4 ήταν μία μέρα που σηματοδοτεί (μάλλον) και το τέλος των κοινών κωδικών πρόσβασης στην πλατφόρμα.
Το Netflix δήλωσε ότι εκτιμά ότι περισσότερα από 30 εκατομμύρια νοικοκυριά στις ΗΠΑ και τον Καναδά χρησιμοποιούν κοινό κωδικό πρόσβασης για να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενό του. Η εταιρεία ανέφερε ότι περισσότερα από 100 εκατομμύρια επιπλέον νοικοκυριά χρησιμοποιούν πιθανότατα κοινόχρηστο κωδικό πρόσβασης παγκοσμίως.
Στην τριμηνιαία επιστολή προς τους μετόχους της, η Netflix αναγνώρισε ότι επίτηδες επέτρεψε τη γενναιόδωρη κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης εκτός σπιτιού, επειδή βοήθησε να εθιστεί ο χρήστης στην υπηρεσία.
«Η σχετικά υψηλή διείσδυση των νοικοκυριών μας – όταν συμπεριλαμβάνεται ο μεγάλος αριθμός νοικοκυριών που μοιράζονται λογαριασμούς – σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό, δημιουργεί αντίθετους ανέμους στην αύξηση των εσόδων», ανέφερε η Netflix στην επιστολή της. «Η κοινή χρήση λογαριασμών ως ποσοστό των συνδρομητών μας που πληρώνουν δεν έχει αλλάξει πολύ με τα χρόνια, αλλά, σε συνδυασμό με τον πρώτο παράγοντα, σημαίνει ότι είναι πιο δύσκολο να αυξηθεί η συνδρομή σε πολλές αγορές – ένα ζήτημα που επισκιάστηκε από την αύξηση την περίοδο του».
Το Netflix δεν περιέγραψε ακόμη μια συγκεκριμένη παγκόσμια στρατηγική, αλλά πρότεινε ότι οι παγκόσμιες αλλαγές θα μπορούσαν να έρθουν ήδη από το 2023.