Υπήρξε μια εποχή που ο Τζέιμς Κάμερον, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης και δημιουργός των τεράστιων επιτυχιών «Τιτανικός», «Aliens», «Άβαταρ», στα μέσα σχεδόν της δεκαετίας του ‘80 ήταν ακόμη ένας άγνωστος Καναδός σκηνοθέτης χωρίς χρήματα και χωρίς φήμη, ο οποίος προσπαθούσε να εισχωρήσει στο χώρο του Χόλιγουντ. Το μοναδικό κινηματογραφικό του εγχείρημα μέχρι τότε ήταν το «Pirahna Part Two: The Spawning» του 1982, το οποίο, ωστόσο, δεν έτυχε καλής υποδοχής από τους κριτικούς. Μάλιστα κάποιοι χαρακτήρισαν την ταινία ακόμη και «απεχθή».
Τζέιμς Κάμερον: Γιατί πούλησε το σενάριο του «Εξολοθρευτή» για 1 δολάρια την δεκαετία του ‘80
Επειδή, λοιπόν, ο Κάμερον το 1984 δεν ήταν κάποιος καταξιωμένος σκηνοθέτης -τουλάχιστον όχι ακόμα- και το σκηνοθετικό του ντεμπούτο ήταν αποτυχημένο, οι περισσότεροι τον έκριναν αναξιόπιστο και έτσι κανείς δεν του εμπιστεύτηκε να σκηνοθετήσει τον «Εξολοθρευτή», μια τρελή ιστορία ταξιδιού στο χρόνο με πρωταγωνιστή ένα ρομπότ- δολοφόνο που έχει σταλεί στο παρελθόν από το μέλλον. Για να πραγματοποιήσει τη δική του ιδέα, λοιπόν, αναφέρει το businessinsider.com, ο Κάμερον αναγκάστηκε να πουλήσει τα δικαιώματα του σεναρίου της ταινίας για ένα απίστευτα χαμηλό χρηματικό ποσό.
Ο Κάμερον είπε στην Toronto Sun το 2009 ότι πούλησε τα δικαιώματα της αρχικής ταινίας για 1 δολάριο στην παραγωγό Γκέιλ Αν Χερντ, με μοναδικό όρο της συμφωνίας ότι ο Κάμερον θα μπορούσε να σκηνοθετήσει τον «Εξολοθρευτή». Τέσσερα τρίμηνα, για μια ταινία που απέφερε περίπου 80 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως και η οποία εκτόξευσε την καριέρα του Κάμερον στη στρατόσφαιρα.
Η ταινία συνέχισε να κερδίζει 78,4 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως με προϋπολογισμό 6,4 εκατομμυρίων δολαρίων. Η εμπορική επιτυχία του «Εξολοθρευτή» στην κυριολεξία εκτόξευσε την καριέρα του Κάμερον και ξεκίνησε ένα 30χρονο franchise που έχει δει πέντε ταινίες, ένα τηλεοπτικό σόου, κόμικς και αμέτρητα εμπορικά προϊόντα με εισπράξεις άνω των 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την αρχική του κυκλοφορία το 1984.
Τζέιμς Κάμερον: Τι έχει δηλώσει ο ίδιος γι’ αυτήν του την απόφαση
Ωστόσο, ο επιτυχημένος σκηνοθέτης εξακολουθεί να μετανιώνει βαθιά για αυτήν του την απόφαση. «Μακάρι να μην είχα πουλήσει τα δικαιώματα για ένα δολάριο», είπε ο Κάμερον στην Toronto Sun. «Αν είχα μια μικρή χρονομηχανή και μπορούσα να στείλω πίσω μόνο κάτι όσο ένα tweet, θα ήταν «Μην πουλάς».
Η απόφαση του Κάμερον να πουλήσει τα δικαιώματα της ταινίας, όμως, είχε επίσης σημαντικές συνέπειες στο μέλλον του franchise. Επειδή ο Κάμερον δεν είχε τα δικαιώματα, η παραγωγή των σίκουελ αναπηδούσε από εταιρεία σε εταιρεία με τα χρόνια. Μάλιστα, σύμφωνα με το thevintagenews.com, ο ίδιος ο Κάμερον έχει σχολιάσει σχετικά με τις παραγωγές, μετά και το reboot του 2019 το οποίο στην ουσία αποτέλεσε συνέχεια της τελευταίας ταινίας του Εξολοθρευτή που σκηνοθέτησε ο Κάμερον, «Εξολοθρευτής 2: Μέρα Κρίσης» ότι «προσποιούμαστε ότι οι άλλες ταινίες ήταν ένα κακό όνειρο».