Αδιαμφισβήτητα ο ρόλος του Αλ Πατσίνο ως Μάικλ Κορλεόνε στην τριλογία του «Νονού» είναι ένας από τους πιο εμβληματικούς της καριέρας του, που στην κυριολεξία τον ανέδειξε σε έναν από τους κορυφαίους ηθοποιούς του Χόλιγουντ. Όμως, ο συγκεκριμένος ρόλος αρχικά προοριζόταν σε άλλον ηθοποιό και ο Πατσίνο σχεδόν δεν ήθελε να παίξει στην ταινία.
Η διαφωνία με την Paramount
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Φράνσις Φορντ Κόπολα, λοιπόν, είχε μια διαφωνία με τον παραγωγό της Paramount, Ρόμπερτ Έβανς, σχετικά με το ποιος θα έπαιζε τον εμβληματικό ρόλο του Μάικλ Κορλεόνε. Ο Έβανς ήθελε ένα μεγάλο αστέρι του κινηματογράφου για τον συγκεκριμένο ρόλο, κάποιον όπως ο Γουόρεν Μπίτι, ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ ή ο Ράιαν Ο Νηλ, αναφέρει το grunge.com. Ωστόσο, η πρώτη επιλογή του Κόπολα παρέμενε πάντα ο Αλ Πατσίνο. Αν και δεν είχε ακόμη πρωταγωνιστήσει σε πολλές ταινίες εκείνη την εποχή, ήταν ένα από τα διάσημα ανερχόμενα αστέρια του κινηματογράφου.
Ακόμη και ο ίδιος ο Πατσίνο, όμως, ήταν διστακτικός στο να αναλάβει το ρόλο, αμφισβητώντας ότι μπορούσε να φέρει εις πέρας τον χαρακτήρα του Μάικλ Κορλεόνε. Σε μια συνέντευξή του στο Guardian, μάλιστα, ανέφερε πως δεν ήθελε να κάνει την ταινία. «Κανείς δεν με ήθελε. Εκτός από τον Κόπολα που ήταν, σκέφτηκα, λίγο τρελός. Απλώς με ήθελε» κι εγώ του απάντησα τότε «Τι κάνεις Φράνσις»; Τελικά η επιμονή του Κόπολα υπερίσχυσε και ο Πατσίνο πήρε το ρόλο. Ωστόσο, όταν ξεκίνησαν τα γυρίσματα της ταινίας, τα μεγάλα αφεντικά της Paramount δεν εντυπωσιάστηκαν με την απόδοση του Πατσίνο και προσπάθησαν να τον απολύσουν από την ταινία.
Τα γυρίσματα για το «Νονό» ξεκίνησαν τους πρώτους μήνες του 1971. Ενώ κοιτούσαν τις καθημερινές λήψεις, οι ιθύνοντες της Paramount δεν έμειναν καθόλου ικανοποιημένοι από την απόδοση του Πατσίνο. Σε μια συνέντευξη στην Washington Post, μάλιστα, ο Πατσίνο θυμάται τα στελέχη λέγοντας, «Τι διάολο κάνει αυτό το παιδί;», ενώ αποκάλυψε ότι περιέγραψαν την ηθοποιία του ως «αναιμία» και ότι ήθελαν να τον απολύσουν μετά από μόλις δύο εβδομάδες γυρισμάτων, αναφέρει το GQ.
Ο Πατσίνο μετά από όλα αυτά, ήθελε σχεδόν να παραιτηθεί αφού έμαθε ότι δεν τον ήθελαν οι παραγωγοί, αλλά ο Κόπολα τον ενθάρρυνε να μείνει και τελικά τα κατάφερε. Ήταν η περίφημη σκηνή του εστιατορίου όπου ο Μάικλ Κορλεόνε σκοτώνει τους Μακκλούσκι και τον Σόλοτζο που τελικά έπεισε τους παραγωγούς ότι ο Αλ Πατσίνο ήταν ο τέλειος Μάικλ Κορλεόνε. Ένας ρόλος που στην κυριολεξία εκτόξευσε την καριέρα του στα ύψη.