«Σε δύσκολες στιγμές προσωπικές, οικογενειακές, ή εθνικές, το καταφύγιό μου ήταν πάντα η σκηνή- η σκηνή του θεάτρου- αυτή με έσωσε τόσες φορές και σ’ αυτήν καταφεύγω και τώρα. Έλεγα προχτές στα παιδιά, τους νέους ηθοποιούς, ότι η μόνη δύναμη που έχει η ανθρωπότητα απέναντι στον Μεσαίωνα, τον σκοταδισμό και τη βαρβαρότητα, που πάνε να μας επιβάλουν οι οικονομικά ισχυροί, αυτά τα τέρατα της παγκόσμιας οικονομίας, είναι η πνευματική αντίσταση. Το πνεύμα μας και την ψυχή μας δεν μπορούν να μας το υποδουλώσουν. Ας αντισταθούμε, λοιπόν» είπε σήμερα στο θέατρο «Μεταξουργείο» η Άννα Βαγενά, όπως γράφει το ΑΜΠΕ.
Τέσσερις νέες παραγωγές, σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, στις οποίες αργότερα θα προστεθεί και η «Αγγέλα Παπάζογλου» και «το γάλα» θα ανέβουν στο θέατρο Μεταξουργείο τη φετινή θεατρική σεζόν. «Δυστυχώς, οι μέρες της εβδομάδας είναι μόνο επτά, αλλιώς θα έβαζα κι άλλες παραστάσεις» διευκρίνισε σήμερα η ηθοποιός κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του προγράμματος.
Μετά τις εμφανίσεις σε μεγάλα θέατρα (Βασιλάκου, Αλφα, Ζηνα, Ιδρυμα Κακογιάννη, Badminton κ.α.), η Άννα Βαγενά αποφάσισε να επιστρέψει στο «Μεταξουργείο». «Εδώ είναι το σπίτι μου, εδώ είναι η δουλειά μου, η γειτονιά μου, εδώ θα παλέψω για την ύπαρξή μας» τόνισε η ίδια.
Όπως εξήγησε, οι λόγοι που την ανάγκασαν να φύγει αρχικά από το θέατρό της ήταν δύο: «Η μεγάλη επιτυχία της παράστασης “το γάλα” μας ανάγκασε να αναζητήσουμε μεγαλύτερους χώρους. Ο άλλος λόγος είναι δυσάρεστος. Η φοβερή υποβάθμιση της περιοχής μας, καθώς και όλου του κέντρου της Αθήνας, έδιωξε τους θεατές μας και εμάς από τα θέατρά μας. Τραγικό γεγονός, που οφείλεται στην εγκληματική πολιτική αυτών που μας κυβέρνησαν όλα αυτά τα χρόνια» συμπλήρωσε.
Η ηθοποιός αποφάσισε να ξαναγυρίσει μ’ ένα δυναμικό ρεπερτόριο. «Ο άξονας αυτού του ρεπερτορίου, είναι κωμειδύλλιο – επιθεώρηση – κωμωδία. Τρία θεατρικά είδη με καθαρά ελληνική προέλευση και τεράστιο ερμηνευτικό ενδιαφέρον» ανέφερε. Στο πλευρό της το κοινό θα δει στη σκηνή νέους ηθοποιούς.
«Δίνω βήμα με μεγάλη χαρά στους νέους. Όταν ανακαλύπτω παιδιά με ταλέντο, γίνομαι ευτυχής. Τα καμαρώνω. Χαίρομαι… Καμιά 30αριά νέοι άνθρωποι βρίσκονται εδώ. Τους είπα “ελάτε εδώ, έχουμε αυτό τον χώρο, ελάτε να τον λειτουργήσουμε, να κάνουμε πράγματα”. Και πραγματικά είμαι πολύ αισιόδοξη, ως προς αυτό» πρόσθεσε.
Ειδικότερα, την αυλαία για τη σεζόν 2012-13, σηκώνει η παράσταση «Η Τύχη της Μαρούλας». Το κλασικό πλέον αριστούργημα του ελληνικού δραματολογίου του Δημητρίου Κορομηλά θα παρουσιάζεται στην Παιδική – Νεανική του Σκηνή, από την Κυριακή 11 Νοεμβρίου και κάθε Κυριακή στις 12 το μεσημέρι.
«Με αυτό το έργο επιχειρούμε να συστήσουμε στους νεώτερους θεατές το κωμειδύλλιο, ένα ελληνικό θεατρικό είδος που πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, ανανεώνοντας το θέατρο της εποχής του και βάζοντας τις ρίζες στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο» είπε η Αννα Βαγενά. Το έργο ανέβηκε στο Θεσσαλικό θέατρο το 1976, με την ίδια πρωταγωνίστρια στον ρόλο της Μαρούλας. Σήμερα σκηνοθετεί αυτή τη σπουδαία παράσταση για μικρούς και μεγάλους, με τη μουσική του Λουκιανού Κηλαηδόνη.
Ακολουθεί η πολιτική επιθεώρηση των Λάκη Μπέλλου και Γιώργου Γαλίτη. «Όσα παίρνει ο άνεργος», από τις 16 Νοεμβρίου. «Κρατάμε, την κλασική φόρμα της επιθεώρησης, εμπλουτισμένη με ανανεωμένα κείμενα, γεμάτα εξυπνάδα και χιούμορ, που δεν προσβάλλουν τη νοημοσύνη του θεατή. Πιστεύω ότι μόνο μέσα από καλά επιθεωρησιακά κείμενα μπορεί σήμερα κανείς να μιλήσει άμεσα για τον εθνικό κοινωνικό και οικονομικό ξεπεσμό της πατρίδας μας, να στηλιτεύσει αυτόν τον ξεπεσμό, αλλά και να δώσει λίγη χαρά και γέλιο στους πικραμένους συνανθρώπους του» τόνισε η ηθοποιός.
Από την Τρίτη, 20 Νοεμβρίου, και κάθε Τρίτη θα παίζεται η παράσταση «Θα σου πω μια ιστορία». Δέκα νέα παιδιά, νέοι ηθοποιοί, ζωντανεύουν με ευαισθησία, χιούμορ και συγκίνηση τα πρόσωπα των διηγημάτων του Σωτήρη Δημητρίου.
Ακολουθεί «Η Άλωση της Κωσταντίας», η οποία κάνει πρεμιέρα στις 7 Δεκεμβρίου. Είναι μια ανατρεπτική κωμωδία γεμάτη από γεύσεις, αρώματα και καημούς του Ελληνισμού της Κωνσταντινούπολης. Δύο γυναίκες φίλες, σύγχρονες Ελληνίδες της Πόλης, η Άννα Βαγενά και η Ελένη Γερασιμίδου, ζουν και βιώνουν μέσα από τη διήγηση ενός γράμματος ανείπωτες καταστάσεις. Το έργο βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Μακριδάκη των Εκδόσεων της Εστίας και παρουσιάζεται σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία του Χρήστου Βαλαβανίδη.