Το www.tospirto.net μετά τα δύο επιτυχημένα «Low Budget Festival» που έχει διοργανώσει, προχωρά τώρα σε ένα ακόμα, αυτή τη φορά σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και όπως πάντα στον φιλόξενο χώρο του Γκαράζ του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.

Εξακολουθούμε να αναζητούμε την αλήθεια και την τόλμη στο θέατρο, γι’ αυτό και αναθέτουμε σε τρεις ταλαντούχους έλληνες σκηνοθέτες τα έργα τριών γάλλων συγγραφέων (μεταφρασμένα στα ελληνικά) υπογραμμίζοντας πως το θέατρο έχει κοινή γλώσσα και κοινό όραμα.

Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου (25, 26, 27/5), η Έλλη Παπακωνσταντίνου (28, 29, 30/5) και ο Γιώργος Καραμίχος (31/5 & 1, 2/6) είναι οι καλλιτέχνες που θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε αυτό το μικρής διάρκειας, αλλά μεγάλων στόχων φεστιβάλ.

Γενική είσοδος: 10 ευρώ
Ώρα έναρξης: 9 μ.μ.
Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκινάει 4 Μαΐου
Προπώληση: www.mcf.gr, στα καταστήματα Public και στα Ταμεία του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος), 210 3418579 (Δευ-Παρ 11:00 – 14:00)

Αναλυτικά το πρόγραμμα

25, 26, 27 Μαΐου
«Ένας άνθρωπος υπό χρεωκοπία»

του Νταβίντ Λεσκότ

Μετάφραση: Μαρία Ευσταθιάδη
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Μουσική: Αριστοτέλης Ρήγας
Σκηνικά: Κλεοπάτρα Κατσαλή
Παίζουν: Νίκος Ορφανός, Στέργιος Νένες, Δανάη Επιθυμιάδη

Η χρεωκοπία ως κατάσταση, ως συνθήκη, ως κατάληξη, ως τρόπος ζωής, ως σταδιακή ηδονική κατάρρευση, ως δικαιολογία για αυτοκαταστροφή. Η χρεωκοπία με τους δικούς της κανόνες, οριοθετεί τον χώρο, προγραμματίζει τον χρόνο, διαιρεί, προσθέτει, αφαιρεί, δίνει κατευθύνσεις και αποδομεί το καθημερινό τοπίο ενός άντρα που έχει αρχίσει να αρχειοθετεί πλέον τις επαναλαμβανόμενες λειτουργίες της μέρας. Ο καφές, η μουσική, η συζήτηση με τη φίλη του δεν είναι μόνο φευγαλέες ανάγκες αλλά μηχανικές κινήσεις ενός μεγαλύτερου συνόλου. Ενός χορογραφημένου σχεδίου σε ευρύτερο αστικό επίπεδο. O εγκλωβισμένος σε ένα μικρό τετράγωνο ήρωας βάλλεται από τη συνεχόμενη αλλαγή του προσωπικού του χώρου, ενώ ο εντεταλμένος εκκαθαριστής καταμετρά την περιουσία του. Με θεατρικές τεχνικές όπως η πλατφόρμα προσπαθούμε να αφηγηθούμε ένα τεχνοκρατικό παραμύθι στη διάρκεια του οποίου ο ήρωας συρρικνώνεται για να καταλήξει στο μέγεθος μερικών χιλιοστών.

28, 29, 30 Μαΐου
«Ο συνένοχος θεατής»

του Φαμπρίς Μελκιό

Μετάφραση: Δημήτρης Φίλιας
Σκηνοθεσία: Έλλη Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Τηλέμαχος Μούσας
Σκηνογραφία: Αλεξάνδρα Σιάφκου, Τέλης Καρανάνος
Κίνηση: Pauline Huguet
Φωτισμοί: Άντριαν Φρίλινγκ
Παίζουν: Άγγελος Καλίνογλου, Αναστασία Κατσιναβάκη, Άλκης Ζούπας

Μια εντελώς απρόσμενη συνάντηση… πάνω σε ένα κρεβάτι. Δυο άντρες και μια γυναίκα, ένα ερωτικό τρίγωνο, μια ιστορία πάθους, μια δημοσιογραφική διείσδυση στα άδυτα του ιδιωτικού βίου, μια προκλητική αφήγηση που υπόσχεται πολλές ανατροπές. Στο χειρουργικό τραπέζι του Φαμπρίς Μελκιό ανοίγεται η προοπτική της μεγαλύτερης ερωτικής ιστορίας, από την Μήδεια μέχρι τον Ίψεν. Τελικά παρά τις υποσχέσεις και με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού, το κοινό θα έρθει αντιμέτωπο με μια ανύπαρκτη, ασήμαντη, σημερινή ιστορία (αγάπης;). Στο χειρουργικό τραπέζι του Μελκιό ο σημερινός άνθρωπος στέκει ενοχικός απέναντι στην προοπτική του. Η παράσταση αποτελεί ένα παιχνίδι ανατροπής όλων των γνώριμων κλισέ του θεάτρου.

31 Μαΐου και 1, 2 Ιουνίου
«Μέχρι να μας χωρίσει ο θάνατος»

του Ρεμί Ντε Βος

Μετάφραση: Δημήτρης Φίλιας
Σκηνοθεσία: Γιώργος Καραμίχος
Σχεδιασμός φωτισμών: Δημήτρης Νασιάκος
Σκηνικά: Αρετή Μουστάκα
Σχεδιασμός ρούχων: Χριστίνα Πανοπούλου
Μουσική επιμέλεια-επεξεργασία: Δημήτρης Γαλανόπουλος
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Βιργινία Κυπριώτη-Χρύσα Τσουμάνη
Παίζουν: Φιλαρέτη Κομνηνού, Ορφέας Αυγουστίδης, Μαρλέν Σαΐτη

Μαντλέν – η μαμά.
Σιμόν – ο γιος.
Αν – ο παιδικός έρωτας του Σιμόν

Ένα τρίγωνο με πολύ εύκαμπτες γωνίες.
Μια μαύρη κωμωδία που ξεκινά από την αποτέφρωση της γιαγιάς και καταλήγει σε ένα γάμο.
Ένα ατύχημα με την τεφροδόχο αποτελεί την αφορμή για ένα άγριο και διασκεδαστικό παιχνίδι συναισθηματικών εναλλαγών ανάμεσα στο πένθος και στον έρωτα.

Τρία πρόσωπα εκτός τόπου και χρόνου που καλούνται να επαναδιαπραγματευτούν τους φόβους και τις επιθυμίες τους και να έρθουν αντιμέτωπα με τα συμπλέγματα τού παρελθόντος και τα φαντάσματα τού μέλλοντος.
Όπως πολύ σωστά παρατηρεί ο μεταφραστής τού έργου Δημήτρης Φίλιας, ο συγγραφέας Ρεμί Ντε Βος διαθέτει μια σύγχρονη ανατρεπτική γραφή που ανοίγει νέα θεατρικά μονοπάτια στην αυγή του 21ου αιώνα.