Για άλλη μια χρονιά τα Όσκαρ στέφθηκαν από χολιγουντιανή λάμψη, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν ανατροπές και με μεγάλο πρωταγωνιστή το Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο οποίος μετά από 25 χρόνια καριέρας και 4 υποψηφιότητες κέρδισε τελικά το πολυπόθητο χρυσό αγαλματίδιο, για την ταινία «Η επιστροφή».

Ο 51χρονος αμερικανός κωμικός Κρις Ροκ, που ήταν ξανά οικοδεσπότης στη φετινή τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, δεν μάσησε τα λόγια του και αναφέρθηκε επανειλημμένα και με συχνά δηκτικό τρόπο στη διένεξη σχετικά με την έλλειψη ποικιλομορφίας στις υποψηφιότητες για τα βραβεία της αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου, το γεγονός δηλαδή ότι οι περισσότερες αφορούσαν λευκούς συντελεστές.

Τα ωμά, αν και χιουμοριστικά, σχόλια του Ροκ είχαν προφανή στόχο τις διακρίσεις στη βιομηχανία και ο τόνος ήταν ξεκάθαρος ήδη από τα πρώτα του λόγια: «Καλωσήλθατε στην τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, γνωστή επίσης και ως τελετή απονομής βραβείων για λευκούς. Αντιλαμβάνεστε πως εάν είχαν υποψηφιότητες και για τους παρουσιαστές, δεν θα έπαιρνα ποτέ αυτή τη δουλειά!».

Ο Ροκ δεν δίστασε να διανθίσει την κατά τα άλλα λαμπερή, πολύωρη τελετή απονομής με ριπές αντιρατσιστικής σάτιρας. Διερωτήθηκε ρητορικά, για παράδειγμα, γιατί η οργή των μαύρων για την έλλειψη ποικιλομορφίας στις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ δεν είχε εκδηλωθεί τη δεκαετία του 1950 και του 1960. «Επειδή είχαμε αληθινά προβλήματα για τα οποία διαδηλώναμε την εποχή εκείνη.Ήμασταν κάπως απασχολημένοι, μας βίαζαν και μας λίντσαραν, και δεν ενδιαφερόμασταν για το ποιος κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας. Αν μόλις κρέμασαν τη γιαγιά σου από ένα δέντρο, είναι λιγάκι δύσκολο να νοιάζεσαι ποιος κέρδισε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ ή καλύτερης ξένης ταινίας» είπε.

Τα καυστικά σχόλια του Ροκ δεν αφορούσαν απλά και μόνο την κινηματογραφική βιομηχανία. Προκάλεσε ηχηρά γέλια στην αίθουσα όταν είπε πως το κομμάτι της τελετής που συνήθως αφιερώνεται «στη μνήμη» κάποιου σπουδαίου ανθρώπου της έβδομης τέχνης φέτος θα αφορά «τους μαύρους που πυροβόλησαν αστυνομικοί ενώ πήγαιναν να δουν κάποια ταινία».

Ποιοι κέρδισαν

Καλύτερη σκηνοθεσία: Η επιστροφή, Αλεχάντρο Ινιαρίτου

ΑΛΕΧΑΝΤΡΟ ΙΝΙΑΡΙΤΟΥ

Ο μεξικανός Αλεχάντρο Ινιάριτου κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας για το δράμα «Η Επιστροφή». Ο Ινιάριτου έγινε έτσι ο πρώτος κινηματογραφιστής που κερδίζει το Όσκαρ σκηνοθεσίας δύο συναπτές χρονιές, καθώς η ταινία του Birdman είχε κερδίσει και πέρσι. Αυτό είναι το τέταρτο Όσκαρ που κερδίζει ο Μεξικανός σκηνοθέτης στην καριέρα του.

Α’ αντρικού: Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Η επιστροφή

ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΙ ΚΑΠΡΙΟ

Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο κέρδισε το πρώτο του Όσκαρ σήμερα, καθώς του απονεμήθηκε το βραβείο Α΄ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο δράμα «Η επιστροφή». Ο 41χρονος Ντι Κάπριο ήταν υποψήφιος άλλες τέσσερις φορές για Όσκαρ στην καριέρα του, που διαρκεί 25 χρόνια, φέτος όμως θεωρούνταν το φαβορί.

Α’ γυναικείου: Μπρι Λάρσον, Το Δωμάτιο

ΜΠΡΙ ΛΑΡΣΟΝ

Μάγεψε με την ερμηνεία της ως μια μητέρα που μαζί με το γιο της βρίσκονται έγκλειστοι σε ένα μικρό δωμάτιο στη μέση ενός κήπου, μέχρι που κάποια στιγμή η ανάγκη για ελευθερία γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ.

Β’ αντρικού: Μαρκ Ράιλανς, Η γέφυρα των κατασκόπων

ΜΑΡΚ ΡΑΙΛΑΝΣ

Ο Μαρκ Ράιλανς κέρδισε το βραβείο Όσκαρ Β΄ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο φιλμ «Η γέφυρα των κατασκόπων» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, στο οποίο ενσαρκώνει ένα ρώσο πράκτορα. Είναι το πρώτο βραβείο Όσκαρ που λαμβάνει ο 56χρονος βρετανός θεατρικός ηθοποιός και συγγραφέας.

Β’ γυναικείου: Αλίσια Βικάντερ, Το κορίτσι από τη Δανία

ΑΛΙΣΙΑ ΒΙΚΑΝΤΕΡ

Η Αλίσια Βικάντερ κέρδισε το Όσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στο ρόλο της συζύγου ενός διαφυλικού καλλιτέχνη στο φιλμ «Το Κορίτσι από τη Δανία». Είναι το πρώτο Όσκαρ που απονέμεται στην 27χρονη σουηδή ηθοποιό, η οποία καθιερώθηκε το 2015.

Καλύτερη ταινία: Spotlight

2016-02-29T050614Z_387775538_TB3EC2T0E63VY_RTRMADP_3_AWARDS-OSCARS

Η ταινία Spotlight του Τομ Μακάρθι κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Η ταινία, η έρευνα για την οποία χρειάστηκε χρόνια για να ολοκληρωθεί, ακολουθεί τους δημοσιογράφους που είχαν προχωρήσει το 2002 στην αποκάλυψη ότι στελέχη της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας συγκάλυπταν τις σεξουαλικές κακοποιήσεις παιδιών από ιερωμένους. Στην εφημερίδα Boston Globe είχε δοθεί βραβείο Πούλιτζερ για τις αποκαλύψεις της όσον αφορά το σκάνδαλο.

Καλύτερη ξενόγλωσση ταινία: Ο γιος του Σαούλ

2016-02-29T041143Z_1607203602_TB3EC2T0BN9RQ_RTRMADP_3_AWARDS-OSCARS

Η ταινία «Ο γιος του Σαούλ» σε σκηνοθεσία Λάσλο Νέμες κέρδισε το βραβείο Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Καλύτερο animation: Τα μυαλά που κουβαλάς (Inside Out)

2016-02-29T034753Z_1158047831_GF10000327679_RTRMADP_3_AWARDS-OSCARS

Στην κωμική περιπέτεια «Τα μυαλά που κουβαλάς» (Inside Out), του στούντιο Pixar της Γουόλτ Ντίσνεϊ, απονεμήθηκε το βραβείο Όσκαρ για την καλύτερη ταινία animation.

Καλύτερη μουσική επένδυση: Οι μισητοί οκτώ

2016-02-29T042634Z_1558125969_TB3EC2T0CBZSL_RTRMADP_3_AWARDS-OSCARS

Ο ιταλός Ένιο Μορικόνε κέρδισε το βραβείο Όσκαρ καλύτερης μουσικής, για το σάουντρακ της ταινίας «Οι μισητοί οκτώ».

Καλύτερο πρωτότυπο σενάριο: Spotlight

2016-02-29T050525Z_1207086104_TB3EC2T0E4QVP_RTRMADP_3_AWARDS-OSCARS

Καλύτερο προσαρμοσμένο σενάριο: Το μεγάλο σορτάρισμα

THE BIG SHORT

Καλύτερο ντοκιμαντέρ: Amy: Το κορίτσι πίσω από το όνομα

2016-02-29T041035Z_144403949_GF10000327730_RTRMADP_3_AWARDS-OSCARS

Καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι: Writing’s On The Wall, Spectre

2016-02-29T043603Z_1918507087_TB3EC2T0CRSTD_RTRMADP_3_AWARDS-OSCARS

Καλύτερη φωτογραφία: Εμάνουελ Λουμπέζκι, Η επιστροφή

Lubezki

Καλύτερα κοστούμια: Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής

madmax3

Καλύτερο ντοκυμαντέρ μικρού μήκους: A Girl in the River: The Price of Forgiveness

faf

Καλύτερο μοντάζ: Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής

madmax2

Καλύτερο μακιγιάζ: Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής

madmax1

Καλύτερος σχεδιασμός παραγωγής: Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής

madmax4

Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους: Bear Story

tgws

Καλύτερη ταινία μικρού μήκους: Stutterer

ssdgs

Καλύτερα ηχητικά εφέ: Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής

gsgs

Καλύτερος ήχος: Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής

fdsfsef.

Καλύτερα οπτικά εφέ: Από μηχανής

hfgdh