Στις δυο φορές που είχαμε την ευκαιρία στο παρελθόν να δοκιμάσουμε το μικρότερο μέλος της οικογένειας Opel X, το Crossland, είχαμε απογοητευτεί από την συμπεριφορά της ανάρτησης που χαλούσε όλη την εικόνα ενός όμορφου και σύγχρονου SUV μοντέλου, μιας αυτοκινητοβιομηχανίας που μας έχει συνηθίσει σε ποιοτικές, προσιτές σε τιμή κατασκευές.
Με αυτήν την προσλαμβάνουσα, καθίσαμε επιφυλακτικά στην θέση του οδηγού, του δίχρωμου Crossland X με τον βενζινοκινητήρα 1200 κ.εκ. και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Πιο αναλυτικά, το Crossland της δοκιμής μας, ανήκει στην έκδοση με τον τούρμπο 3κύλινδρο 12βάλβιδο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων, με απόδοση 110 ίππων και ροπή των 205 Nm, που είναι διαθέσιμη από χαμηλά. Το κινητήριο σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων που αξιοποιεί με τον καλύτεροι τρόπο την απόδοση και δίνει σβελτάδα στα σχεδόν 1300 κιλά βάρους του αμαξώματος.
Το Crossland X, με μήκος 4,212 μ. είναι –θεωρητικά- πιο μικρό από το Mokka, αλλά έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και χωρά περίπου τις ίδιες αποσκευές (410-1255 λίτρα), όντας όμως λιγότερο off road από αυτό. Συνδυάζει μεγάλους χώρους, με άνεση και ελευθερία κινήσεων, που μπορεί να επεκταθεί και σε στρωτούς χωματόδρομους, ενώ στην έκδοση που οδηγήσαμε διαθέτει πιο νεανική εμφάνιση και πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού.
Το μικρό SUV της Opel πατάει σε 17 ιντσών όμορφες ζάντες ελαφρού κράματος που φορούν ελαστικά 215/50/17 (με ρεζέρβα ασφαλείας), με σχετικά υψηλό προφίλ που βοηθούν την ανάρτηση στην απόσβεση.
Το ευρύχωρο εσωτερικό χωρά εύκολα 4 ενήλικες (με παραχωρήσεις και 5) και παρά την συντηρητική σχεδίαση, είναι ευχάριστο και ποιοτικό, ενώ η εργονομία και η ορατότητα αγγίζουν το «υπεράνω κριτικής».
Τα ευανάγνωστα αναλογικά όργανα, με την TFT 3,5 ιντσών οθόνη ανάμεσά τους και την μεγάλη (8 ιντσών) οθόνη πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό, κάνουν την ζωή του οδηγού εύκολη και ευχάριστη, ενώ ο αυτόματος κλιματισμός είναι επαρκέστατος για το μέγεθος της καμπίνας.
Στον δρόμο, αυτή την φορά το Crossland X επιβεβαίωσε την άνεση που υπόσχεται ο κατασκευαστής για τους επιβάτες, με την ανάρτηση να συμπεριφέρεται προοδευτικά, χωρίς να επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα και χωρίς να παράγει πολλούς ενοχλητικούς θορύβους που είχαμε διαπιστώσει στο παρελθόν. Η οδική συμπεριφορά είναι σχεδόν πάντα ουδέτερη και μόνο στην υπερβολική πίεση το εμπρός μέρος θα στρίψει λιγότερο (υποστροφή) από όσο θέλει ο οδηγός. Εδώ θα σημειώσουμε ότι, η πληροφόρηση από το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι, δεν είναι αυτή που θα θέλαμε, αλλά σε αυτές τις κατηγορίες λίγα αυτοκίνητα έχουν τιμόνια που δίνουν στον οδηγό πληροφόρηση με το «νι και με το σίγμα».
Αντίθετα, εκτιμήσαμε το σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) που λειτουργεί ακόμη και όταν η διαγράμμιση είναι αχνή, συχνό φαινόμενο στους δρόμους της χώρας μας.
Αυτό που μας εντυπωσίασε πάντως, είναι η προθυμία και οι δυνατότητες του κινητήρα που είναι ιδιαίτερα ελαστικός και τραβάει από χαμηλά (1500 στροφές), δίνοντας την δυνατότητα σβέλτης, αλλά –τελικά- όχι τόσο οικονομικής μετακίνησης. Οι επιδόσεις με το σχετικά μακρύ σε κλιμάκωση, αλλά ομαλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο, είναι 11.8΄΄ για τα 0-100 χλμ από στάση και 187 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα.
Εδώ εντοπίσαμε και το πιο σημαντικό μειονέκτημα του Crossland της δοκιμής μας, αφού παρά τον συντηρητικό ρυθμό (και το start/stop του κινητήρα) που ακολουθήσαμε σε όλη την διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση δεν έπεσε κάτω από τα 8,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Για κάποιον πάντως που θα το βάλει πείσμα, ο τρόπος που μπορεί να πέσει η κατανάλωση αυτή είναι, αν οι αλλαγές γίνονται χειροκίνητα στο αυτόματο κιβώτιο στις περίπου 1800-2000 στροφές.
Κατά τα λοιπά, ουδέν πρόβλημα από το ευχάριστο στην οδήγηση μικρό SUV της γερμανικής φίρμας, που εκτός των άλλων διαθέτει πολύ καλά φρένα και άριστα φώτα.
Συνοψίζοντας, θα επαναλάβουμε ότι, αυτή την φορά το Crossland μας έπεισε (αν όχι μας κέρδισε) με την σβελτάδα του, την ευρυχωρία του (για το μέγεθός του), την ποιότητα υλικών/συναρμολόγησης και την ευελιξία του, ενώ πολλά μικροπράγματα που μας είχαν ενοχλήσει στο παρελθόν (όπως η ανάρτηση), βελτιώθηκαν στην γραμμή παραγωγής και δίνουν την αξία που ο κατασκευαστής υπόσχεται σε ένα σύγχρονο προϊόν μετακίνησης, με τιμή από 21.800 ευρώ (έκδοση «120 Edition”).
Υπέρ
Σχεδίαση
Ποιότητα
Κινητήρας
Επιδόσεις
Χώροι
Σύστημα πολυμέσων
Κατά
Κατανάλωση
Αίσθηση τιμονιού
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: SUV/Crossover, 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό
Διαστάσεις: 4.212 Χ 1.765 Χ 1.605 χλστ
Μεταξόνιο: 2.604 χλστ
Βάρος: 1.289 κιλά
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 45 λτ
Χώρος αποσκευών: 410 / 1255 λτ
Κινητήρας: 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, turbo, βενζίνης, 1.199 κ.εκ.
Ισχύς: 110 ίπποι / 5.500σαλ
Ροπή (Nm): 205 / 1.500 σαλ
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
Τροχοί: 215/50/17
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρ
Επιτάχυνση 0-100χλμ/ώρα: 11,8΄΄
Τελική ταχύτητα: 187 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 8,6λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 127 γρ/χλμ
Νίκος Τσάδαρης