Η Giulia ήταν ένα εμβληματικό μοντέλο της θρυλικής Alfa Romeo, μιας ιστορικής φίρμας που τα τελευταία πολλά χρόνια δεν ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις που έχουν από αυτήν οι φανατικοί της θιασώτες, γνωστοί με το όνομα «Αλφίστι».
Εδώ και λίγους μήνες όμως, η επανεμφάνιση του μοντέλου Giulia και οι διακρίσεις που έχει μέχρι σήμερα πετύχει, δίνουν ελπίδες ακόμα και στους πλέον σκληροπυρηνικούς λάτρεις της φίρμας, ότι τα πράγματα αλλάζουν και η μιλανέζικη εταιρία ενδεχομένως να επιστρέψει εκεί που της πρέπει, δηλαδή στην κορυφή.
Η σύγχρονη A.R. Giulia άρχισε να δημιουργείται στα μέσα του 2012 για να ολοκληρωθεί 2,5 χρόνια αργότερα, όταν το καλοκαίρι του 2015 παρουσιάστηκε αρχικά στην έκδοση Quadrifoglio, ενώ ακολούθησε η βασική της έκδοση στην έκθεση της Γενεύης του 2016.
Χτισμένη πάνω στη νέα πισωκίνητη πλατφόρμα “Giorgio”, είναι το πρώτο από τα οκτώ μοντέλα που σχεδιάζει να φέρει τα επόμενα χρόνια στην αγορά η Alfa Romeo και στηρίζει τις ελπίδες όλων για την αξιοπιστία του προγράμματος.
Βασισμένη σχεδιαστικά στο Ιταλικό μοντέλο, η Giulia καταφέρνει να είναι απλή, όμορφη λειτουργική και πολύ αεροδυναμική καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,25.
Το εσωτερικό, εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή, με την πολυτέλεια, τα ακριβά και σωστά συναρμολογημένα υλικά, και πάνω από όλα με την εργονομία. Το κεντρικό τούνελ, το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων είναι προσανατολισμένα στον οδηγό, το κάθισμα του οποίου είναι κομμένο σαν ρούχο και ραμμένο σαν ένα κοστούμι χειροποίητο με μεράκι. Επιπλέον, όλα τα βασικά χειριστήρια, συμπεριλαμβανομένου του κουμπιού εκκίνησης, είναι ενσωματωμένα στο τιμόνι.
Η οθόνη πολυμέσων έχει διάμετρο 8,8 ίντσες, και η λειτουργία της γίνεται μέσω ενός διακόπτη τύπου Joy Stick, που βρίσκεται τοποθετημένος μπροστά από το υποβραχιόνιο, και στην προέκταση του χεριού του οδηγού. Αριστερά του βρίσκεται ο διακόπτης επιλογής προγραμμάτων του κινητήρα και δεξιά ο περιστροφικός για την ρύθμιση της ένταση του ήχου.
Το μεγάλο μεταξόνιο εξασφαλίζει επαρκή χώρο για εμπρός και πίσω επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών στα 480 λίτρα, δεν υστερεί από αυτόν των ανταγωνιστικών μοντέλων της αγοράς.
Ο εξοπλισμός στην βασική έκδοση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, οθόνη TFT 3.5 ιντσών πολλαπλών λειτουργιών, Start button στο τιμόνι που είναι δερμάτινο, κρουϊζ κοντρόλ, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα φώτων, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αισθητήρα βροχής, κορυφαία συστήματα ασφάλειας, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας, πίσω φώτα LED, και πολλά ακόμη αξεσουάρ της σύγχρονης τεχνολογίας.
Ψυχή της Giulia που οδηγήσαμε, ο 4κύλινδρος κινητήρας 2.2 JTDM, ο πρώτος πλήρως αλουμινένιος κινητήρας ντίζελ στην ιστορία της Alfa Romeo, με απόδοση 180 ίππων στις 3.750 στροφές και σχεδόν 40 κιλά από τις μόλις 1.750 στροφές. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται –στην περίπτωσή μας- με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, δίνοντας κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η όλη διάταξη εξασφαλίζει στo όμορφο όχημα την ιδανική κατανομή βάρους 50:50.
Με βάρος 1480 κιλά η Giulia της δοκιμής μας επιταχύνεται από στάση στα 100 χιλιόμετρα μέσα σε 7,2 δεύτερα και φθάνει σε τελική ταχύτητα 230 χιλιομέτρων την ώρα.
Ταυτόχρονα και με ελαφρύ το δεξί πόδι, καταφέρνει μέση κατανάλωση μόλις 7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, επιτυχία που –ως ένα σημείο- οφείλεται και στο σύστημα start/stop του κινητήρα.
Από τη θέση του οδηγού, αυτό που θα μείνει αξέχαστο στον πρωτόμπαρκο, είναι η αίσθηση και αποτελεσματικότητα του τιμονιού. Αμέσως μετά εντυπωσιάζει η ελαστικότητα του κινητήρα και η άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, ειδικά στην επιλογή Dynamic , ενώ το τράβηγμα από μόλις 1300 στροφές επιβεβαιώνει την σπορ κατεύθυνση της κατασκευής. Το πρακτικά μηδενικό lag, η άφθονη ροπή του και η ελαστικότητα σε βοηθήσουν κινηθείς άνετα και ξεκούραστα με τουλάχιστον μια σχέση πάνω στο κιβώτιο, αίσθηση που γίνεται ακόμα πιο έντονη όταν ενεργοποιήσεις το πρόγραμμα dynamic από τον περιστροφικό διακόπτη. Επίσης στο πρόγραμμα Dynamic, η αίσθηση του τιμονιού γίνεται πιο βαριά, ενώ σφίγγουν και τα αµορτισέρ, αποκτώντας πιο δυνατή επαναφορά, μειώνοντας περισσότερο τις ήδη περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.
Εκεί όμως που οι μηχανικοί έδωσαν ρέστα, είναι στην οδική συμπεριφορά, όπου η Giulia δεν παίζεται από κανέναν αντίπαλο στην κατηγορία της. Στρίβει απίστευτα σταθερά και ουδέτερα, με περισσότερα χιλιόμετρα από αυτά που θα περίμενε ακόμα και ο έμπειρος οδηγός.
Η ιδανική κατανομή του σχετικά μικρού βάρους, η ακαμψία του πλαισίου και οι αναρτήσεις, κάνουν την Giulia να στρίβει σαν τρένο, ενώ -αν χρειαστεί- φρενάρει σαν αλεξίπτωτο, χάρη το καινοτόμο σύστημα IBS το οποίο συνδυάζει τον έλεγχο σταθερότητας με ένα παραδοσιακό σερβόφρενο.
Επίσης στην καθημερινότητα, οδηγώντας στις συνεχείς ανωμαλίες των αστικών δρόμων και παρά τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα, η Giulia «διαβάζει» μια χαρά τον δρόμο, χωρίς κτυπήματα ή αναπηδήσεις.
Κατά τα λοιπά, εντοπίσαμε ένα ελαφρύ κραδασμό από τον κινητήρα, ο θόρυβος του οποίου περνάει -παρά την καλή ηχομόνωση- μέσα στην καμπίνα, αλλά –από την άλλη- ποιος Αλφίστι δεν θέλει να ακούει τον ήχο του κινητήρα; Τέλος θα θέλαμε να είναι δυνατή η αποσύνδεση των συστημάτων πρόσφυσης, ώστε ο γνώστης οδηγός να έχει την δυνατότητα «παιχνιδιού» με ένα αυτοκίνητο που δείχνει κλασικό επιβατικό, αλλά εύκολα μπορεί να οδηγηθεί σαν αγωνιστικό.
Πώς είπατε; Θέλετε εδώ και τώρα μια Τζούλια; Ποια έκδοση; Την απλή, ή την Super (αυτή της δοκιμής μας); Εύκολο αίτημα, αρκεί να έχετε από 40.500 ευρώ και πάνω.
Υπέρ
Ποιότητα κατασκευής/υλικών
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά/Τιμόνι
Φρένα
Κατανάλωση
Ποιότητα κύλισης
Χώροι
Κατά
Κραδασμοί/θόρυβος κινητήρα
Δύσκολο start/stop
Σταθερή πλάτη πίσω καθισμάτων στον βασικό εξοπλισμό
Ζώνες που δεν ρυθμίζονται καθ’ ύψος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κατηγορία: Μεσαίο, 4θυρο, 5θέσιο επιβατικό
Διαστάσεις: 4.643 Χ 1.860 Χ 1.436 χλστ
Μεταξόνιο: 2.820 χλστ
Βάρος: 1.374 κιλά
Ρεζερβουάρ: 52 λτ
Χώρος αποσκευών: 480 λτ
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 2.143 κ.εκ.
Ισχύς: 180 ίπποι/3.750σαλ
Ροπή: 38,7 χγρμ/1.500σαλ
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Μηχανικό 6 σχέσεων
Ανάρτηση: ΕμπρόςΔιπλά ψαλίδια / ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεσμοι
Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ
Τροχοί: εμπρός 225/50 R17 – πίσω 225/50 R17
Φρένα: ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι/ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι
Επιτάχυνση 0-100: 7,2΄΄
Τελική ταχύτητα: 230 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7 λτ/100 χλμ
Νίκος Τσάδαρης