Με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων να έχουν μειωθεί κατά 34,6% περίπου σε σχέση με πέρυσι και τις εκτιμήσεις να κυμαίνονται στα 143.000 επιβατικά οχήματα για ολόκληρο το 2010 (από 220.548 το 2009), μια βαθιά ανάσα αναμένεται να δώσει στο βαριά πληγωμένο χώρο το μέτρο της απόσυρσης και της αύξησης των κατώτερων ορίων του Φόρου Πολυτελείας.
Παράλληλα, στην πολύ δύσκολη αυτή χρονιά, βλέπουμε ότι υπήρξε σημαντική αύξηση του μεριδίου των μίνι και μικρών αυτοκινήτων, για… ευνόητους λόγους, καθαρά οικονομικής φύσεως, καθώς είναι φθηνότερα στην αγορά, στη χρήση και στην κτήση έναντι των μεγαλύτερων κατηγοριών και ειδικά έναντι των εκτός δρόμου που, για πολύ κόσμο, είναι πλέον ασύμφορα και με δυσβάστακτο κόστος σε βενζίνη, τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα, λόγω του υψηλού κυβισμού τους. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι, από τις Top 10 εταιρείες, οι 8 αύξησαν το μερίδιο τους σε σχέση με πέρυσι (Ιαν.-Νοε. 2009). Αυτές είναι οι Toyota (+2,3%), VW (+0,7%), Opel (+1,3%), Ford (+0,4%), Hyundai (+1,2%), Fiat (+1,5%), Skoda (+1,3%) και Citroen (+1,9%). Τουναντίον, η Nissan και η Suzuki έχασαν έδαφος κατά -0,7% και -1,2% αντίστοιχα (τα νούμερα αφορούν ποσοστιαίες μονάδες).
Τα 10 best seller αυτοκίνητα του 2010
Νο1 Toyota Yaris
Νο2 Ford Fiesta
Νο3 Opel Corsa
Νο4 VW Polo
Νο5 Opel Astra
Νο6 Fiat Panda
Νο7 Toyota Auris
Νο8 Hyundai i10
Νο9 VW Golf
Νο10 Skoda Octavia5
Πηγή: autotriti.gr