To Spring είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Dacia. Κυκλοφόρησε το 2021 και έγινε αμέσως ιδιαίτερα δημοφιλές, ενώ με περισσότερες από 110.000 παραγγελίες μέχρι σήμερα έχει συμβάλλει καθοριστικά στη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη. Το αξιοσημείωτο είναι ότι, τα τρία τέταρτα των συνολικών πωλήσεων προέρχονται από πελάτες λιανικής, με αποτέλεσμα το 2022 να είναι το 3ο σε πωλήσεις λιανικής ηλεκτρικό στην Ευρώπη.
Το Dacia Spring δεν έχει κάνει, απλώς, τις αμιγώς ηλεκτρικές μετακινήσεις προσιτές σε όλο τον κόσμο, αλλά έχει καλύψει ιδανικά και τις ανάγκες των πελατών. Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω των δικτυωμένων υπηρεσιών δείχνουν ότι ο μέσος χρήστης της Spring διανύει καθημερινά 31χλμ. με ταχύτητα 26 χλμ/ώρα, ενώ ένα 75% των χρηστών φορτίζει την μπαταρία στο σπίτι, με μέση διάρκεια φόρτισης τις 3,5 ώρες.
Επιπλέον, το Spring εκλαϊκεύει την ηλεκτροκίνηση προσφέροντας όλα όσα είναι απαραίτητα στο πελάτη (σύστημα πλοήγησης, A/C, ηλεκτρικά παράθυρα, σύνδεση με smartphone) σε ασυναγώνιστη τιμή για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Κάτω από το συμπαγές, SUV αμάξωμά του κρύβεται ένα άνετο όχημα, με χώρους για 4 επιβάτες, μεγάλο χώρο αποσκευών (290 λίτρα) για τις διαστάσεις του (3,73 μ. μήκους) και ένας αποδοτικός όσο και αξιόπιστος ηλεκτροκινητήρας.
Νέος ηλεκτροκινητήρας 65 ίππων
Στην Ελλάδα, το Spring διατίθεται στην κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση Extreme, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με τον εντελώς καινούριο ηλεκτροκινητήρα Electric 65 (65 ίππων). Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα επίσης νέο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο εξασφαλίζει καλύτερες επιταχύνσεις και καλύτερη ανάκτηση ενεργείας για μεγαλύτερη αυτονομία.
Το Spring Extreme Electric 65 απευθύνεται σε πελάτες που αναζητούν καλύτερες επιδόσεις, ευχαρίστηση και ευελιξία. Έχει περισσότερη ισχύ (65 ίππους) από το μοντέλο Spring Electric 45 (45 ίππων), η ροπή του είναι υψηλότερη (113 Nm), ενώ προσφέρει δυναμικές επιταχύνσεις, είτε κινείται στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό του νέου κινητήρα Electric 65 είναι ο υψηλότερος αριθμός στροφών λειτουργίας του (14.700σ.α.λ σε σχέση με τις 8.500σ.α.λ. του Electric 45). Οι νέες τεχνικές προδιαγραφές του μειωτήρα (με τη σχέση μετάδοσης που αυξήθηκε από το 7,162 στο 12,057) αυξάνουν το ποσοστό της ροπής που φτάνει στους κινητήριους τροχούς.
Στην κίνηση στην πόλη το Spring Extreme Electric 65 επιταχύνει από 0 – 50 χλμ/ώρα σε 3,9 δλ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο, ο χρόνος που χρειάζεται για την ενδιάμεση επιτάχυνση από τα 80 στα 120 χλμ/ώρα, έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό από το Electric 45 (13,5δλ. σε σχέση με τα 26δλ.).
Χάρη στο νέο κινητήρα, το Spring Extreme εξασφαλίζει αυτονομία της τάξεως των 220χλμ. (WLTP) σε μικτό κύκλο και 310χλμ. σε αστικό κύκλο (WLTP). Η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τις 14,5 kWh/100χλμ., επίδοση η οποία πέφτει στo 10,4 kWh/100χλμ. όταν κινείται στην πόλη. Παράλληλα, με το καλώδιο και την πρίζα της έκδοσης Extreme η φόρτιση μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 13,5 ώρες μέσω μια απλής οικιακής παροχής ρεύματος, χρόνος που πέφτει σε κάτι λιγότερο από 60 λεπτά, αν αξιοποιηθεί η προαιρετική δυνατότητα ταχείας φόρτισης (DC) για μέχρι και το 80% φόρτισης της μπαταρίας.
Η έκδοση Extreme του νέου Spring, πέραν του πλήρους εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει, ξεχωρίζει για τα μοναδικά της χαρακτηριστικά, που οριοθετούν το χαρακτήρα όλης της Extreme γκάμας, ενώ διατίθεται, για πρώτη φορά, στο εντελώς νέο χρώμα Slate Blue.
Πιο αναλυτικά:
Εξωτερικά:
- Τμήματα του αμαξώματος, όπως οι μπάρες οροφής, τα καλύμματα των πλευρικών καθρεφτών, οι πλήμνες των τροχών, το σήμα της μάρκας στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, καθώς και μέρη κάτω από τα φωτιστικά σώματα, είναι βαμμένα σε χάλκινη απόχρωση (‘Copper Brown’).
- Υπάρχουν αυτοκόλλητες λωρίδες στις πόρτες, καθώς και μια αισθητική αναφορά στο μοτίβο snorkel του Duster που βρίσκεται μεταξύ των θυρών και των εμπρός φτερών, αλλά και μια ειδική διακόσμηση στα προστατευτικά του κάτω μέρους των θυρών.
Εσωτερικά: - Ξεχωριστή επένδυση στα μαρσπιέ των θυρών
- Ειδική εκτύπωση στα εμπρός ελαστικά πατάκια
- Επένδυση σε χάλκινη απόχρωση (Copper Brown) σε ορισμένα τμήματα των πάνελ των εμπρός θυρών, στο περίγραμμα των αεραγωγών και της οθόνης πλοήγησης
- Εμφανείς ραφές καθισμάτων σε χάλκινη απόχρωση (Copper Brown)
Διαθέσιμο και σε επαγγελματική έκδοση Cargo
Το Spring, με τον νέο ηλεκτροκινητήρα, θα διατίθεται και ως ελαφρύ επαγγελματικό (στην έκδοση Spring Cargo) που αφορά τους επαγγελματίες εμπόρους, τους διανομείς και άλλα παρόμοια επαγγέλματα, προσφέροντάς τους απεριόριστη πρόσβαση στο κέντρο των αστικών περιοχών. Είτε πρόκειται για παραδόσεις τύπου «last mile», είτε για απλή μεταφορά ογκωδών αντικειμένων, το Spring Cargo συνδυάζει εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων, άνεση οδήγησης και μετακινήσεις χωρίς εκπομπές ρύπων. Το Spring Cargo θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από το Σεπτέμβρη του τρέχοντος έτους.
Οι παραγγελίες του Dacia Spring έχουν ήδη ξεκινήσει στην Ελλάδα, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται μέσα στο καλοκαίρι και στη χώρα μας, με τιμές που διαμορφώνονται ως εξής για τις δύο εκδόσεις του νέου μοντέλου:
- Spring Extreme Electric 65: 27.950€ (21.188€ μετά την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά»)
- Spring Extreme Plus Electric 65: 29.950€ (22.704€μετά την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά»).
Παράλληλα, το ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia πλαισιώνεται από 8ετή εγγύηση (ή 120.000 χλμ.) για τη μπαταρία, 5ετή (ή 100.000 χλμ.) εργοστασιακή εγγύηση και 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια.