Λίγους μήνες μετά την δοκιμή του Skoda Fabia 4ης γενιάς (12/12/22), είχαμε την ευκαιρία να καθίσουμε στη θέση του οδηγού ενός ακόμα Fabia, με 3κύλινδρο 1000άρη κινητήρα, που όμως αυτή την φορά ήταν εφοδιασμένο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG7), αντί του χειροκίνητου 6 σχέσεων.
Κατασκευαστικά και σχεδιαστικά δεν υπάρχουν διαφορές, παρά μόνο στα εμπρός καθίσματα του αυτοκινήτου αυτής εδώ της δοκιμής, που ήταν πολύ καλύτερα σε επίπεδο ανατομικής σχεδίασης και με πιο αποτελεσματική πλευρική στήριξη.
Επίσης, οι τροχοί της έκδοσης με το DSG7 ήταν μικρότερης διαμέτρου (195/55/16 αντί 215/45/17) με αποτέλεσμα το προφίλ των ελαστικών να είναι μεγαλύτερο, γεγονός που ταιριάζει περισσότερο στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους, προς όφελος της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Εδώ να σημειώσουμε και τη σχεδίαση των ζαντών που δεν διεκδικούν βραβείο καλαισθησίας, αλλά στοχεύουν στην βελτίωση της αεροδυναμικής, σε συνδυασμό με τους καθρέπτες, τις ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, τη μεγαλύτερη πίσω αεροτομή και τα δώδεκα πάνελ στο πάτωμα του αμαξώματος. Αποτέλεσμα, συντελεστής Cd: 0,28 επίδοση ρεκόρ για την κατηγορία, με την εταιρία να υποστηρίζει πως το κέρδος (σε σχέση με την προηγούμενη γενιά) είναι 0,2 λτ καυσίμου ανά 100 χλμ. και ευτυχώς που είναι έτσι…
Βαρύτερο, βραδύτερο και λαίμαργο
Τα εμπρός καθίσματα αναβαθμίζουν αισθητά την ήδη πολύ καλή θέση του οδηγού, καθώς και την αίσθηση ποιότητας, ενώ συγκρατούν καλύτερα τα σώματα οδηγού και συνοδηγού.
Τα υψηλότερου προφίλ ελαστικά βελτιώνουν την άνεση, αλλά σε γρήγορους ρυθμούς προκαλούν πιο έντονη υποστροφή και μια ελαφρώς πιο ασαφή αίσθηση του συστήματος, αλλά είναι τα πλάον κατάλληλα για την ποιότητα των ελληνικών δρόμων. Η ποιότητα κύλισης επίσης είναι βελτιωμένη σε σχέση με την έκδοση που οδηγήσαμε προ μηνών, ενώ η ευρυχωρία και τα Simply Clever παραδοσιακά χαρακτηριστικά κάνουν τη ζωή του χρήστη ευκολότερη. Παράλληλα, η εκμετάλλευση της οθόνης πολυμέσων χρειάζεται έστω ένα διαγώνιο διάβασμα του βιβλίου οδηγιών χρήσης, ενώ η ύπαρξη ρεζέρβας εξασφαλίζει από δυσάρεστες εκπλήξεις που συχνά πυκνά δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα πολυδιαφημισμένα κιτ επισκευής ελαστικού.
Σε επίπεδο αξιοποίησης του κινητήρα, το αυτόματο κιβώτιο έχει καλύτερη κλιμάκωση από το χειροκίνητο (και λόγω της 7ης σχέσης) με αποτέλεσμα την καλύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές. Όμως, το επιπλέον βάρος και η σχετική ραθυμία στις αυτόματες αλλαγές σχέσεων, κοστίζουν στο αυτόματο Fabia των 110 ίππων, επιδόσεις και αυξημένη κατανάλωση.
Πιο αναλυτικά, με το βάρος να ξεπερνά τα 1.250 κιλά, η επιτάχυνση από στάση του Fabia DSG7 ανεβαίνει στα 9.9΄΄ (αντί 9.7΄΄ του χειροκίνητου), αλλά η τελική ταχύτητα παραμένει ίδια στα 205 χλμ/ώρα. Ανεβασμένη επίσης είναι και η μέση κατανάλωση που, από τα 7,1 λτ/100χλμ του Fabia με το χειροκίνητο κιβώτιο ανεβαίνει στα 7,5 λίτρα στην έκδοση με DSG, παρά το ότι η εταιρία ισχυρίζεται πως η μέση κατανάλωση είναι 5,1 λίτρα.
Ανεβασμένοι τέλος είναι και οι ρύποι CO2 που από τα 124 γρ/χλμ, ανεβαίνουν στα 128 γραμμάρια.
Δια ταύτα
Το Fabia 4ης γενιάς είναι μια από τις καλύτερες επιλογές της αγοράς στην κατηγορία των super mini, είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο κιβώτιο. Όσον αφορά την επιλογή είναι θέμα κυρίας χρήσης. Εάν αυτή γίνεται μέσα στην πόλη αξίζουν οι επιπλέον «θυσίες» (που είναι και οικονομικές) για την απόκτηση της αυτόματης έκδοσης. Σε αντίθετη περίπτωση, η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι μια χαρά και θα είναι ακόμα καλύτερη αν συνοδεύεται από ζάντες 16 (αντί 17) ιντσών.
Υπέρ
- Σχεδίαση
- Χώροι επιβατών / αποσκευών
- Τεχνολογίες
- Κινητήρας / Κιβώτιο
- Άνεση
- Ρεζέρβα
Κατά
- Κατανάλωση
- Εργονομία συστήματος πολυμέσων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, σούπερ μίνι επιβατικό
- Διαστάσεις: 4.108/1.780/1.459 χλστ
- Μεταξόνιο: 2.564 χλστ
- Χώρος αποσκευών: 380 / 1190 λτ
- Ρεζερβουάρ: 40 λτ
- Βάρος: 1.266 κιλά
- Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, turbo, 998 κ.εκ.
- Ισχύς: 110 ίπποι/5.500 σαλ
- Ροπή (Nm @ σαλ): 200/2.000
- Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
- Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων
- Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
- Τροχοί: 195/55/16
- Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
- Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,4 μ.
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9.9΄΄
- Τελική ταχύτητα: 205 χλμ/ώρα
- Κατανάλωση (δοκιμής): 7,5 λτ /100 χλμ
- Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 128,0
- Τιμή: από 21.550 ευρώ