Η BMW MGmbH παρουσίασε στην Ελλάδα την ΧΜ, το πρώτο της αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με σύστημα ηλεκτροκίνησης. Ένα plug-in υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν V8 βενζινοκινητήρα και έναν εξαιρετικά ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, χαρίζει στην XM συναρπαστικές επιδόσεις.
Το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης M Hybrid, η πολυτελής σχεδίαση και το πρωτοποριακό εσωτερικό της XM, συνδυάζονται για τη δημιουργία ενός υπέρ SUV της κατηγορίας υψηλών επιδόσεων.
Η XM είναι επίσης η πρώτη πρωτότυπη BMWM μετά την M1, με πολλά στοιχεία της σχεδίασής της να παραπέμπουν στο θρυλικό μοντέλο που είχε τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Η παραγωγή της XM ξεκίνησε στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg των ΗΠΑ, τον Δεκέμβριο του 2022, πριν φτάσει στις αντιπροσωπείες όλου του κόσμου, αλλά κυρίως στις ΗΠΑ, την Κίνα και την Κορέα που αναμένεται να απορροφήσουν το 60+% της παραγωγής του εντυπωσιακού μοντέλου.
Υβριδική με εντυπωσιακές επιδόσεις
Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης αποδίδει συνολική ισχύ 653 ίππων (που παράγεται από τον συνδυασμό του κινητήρα εσωτερικής καύσης με απόδοση έως 489 ίππους και του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με ισχύ έως 197 ίππους). Το σύστημα υποστηρίζεται από έναν πρόσφατα εξελιγμένο, υψηλόστροφο V8 κινητήρα με τεχνολογία M Twin Power Turbo. Η μονάδα των 4,4 λίτρων διαθέτει πολλαπλή εξαγωγής σε διάταξη cross-bank και βελτιστοποιημένη διαδικασία διαχωρισμού λαδιού.
Ο 8κύλινδροςκινητήραςυποβοηθείται στο έργο του από έναν ηλεκτροκινητήρα που ενσωματώνεται στο 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic. Η ισχύς του κινητήρα είναι άμεσα διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, προσφέροντας απόκριση χωρίς δισταγμό σε κάθε κίνηση του γκαζιού. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποδίδει μέγιστη συνολική ροπή 800 Nm (κινητήρας εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 650 Nm σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 280 Nm).Χάρη σε ένα σύστημα γραναζιών στο σύστημα μετάδοσης, η πραγματική μέγιστη ροπή του ηλεκτροκινητήρα στην είσοδο του κιβωτίου, αυξάνεται στα 450 Nm.
Η XM επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα, με τη συνοδεία ενός γεμάτου ενέργεια ήχου, προερχόμενου από το σπορ σύστημα εξαγωγής που φέρει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, συνεχώς ρυθμιζόμενα flaps και εξαγωνικής διατομής διπλές απολήξεις, τη μία πάνω στην άλλη.
Το μπουτόν M Hybrid στην κεντρική κονσόλα χρησιμοποιείται για την επιλογή ενός από τα τρία προγράμματα λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης μιας ρύθμισης Electric για κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε ταχύτητες έως 140 km/h και για μέγιστη απόσταση 82 – 88 km στον κύκλοWLTP. Αυτό οφείλεται στη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος και στην ωφέλιμη ενέργεια των 25,7 kWh που παρέχει. Η μονάδα συνδυασμένης φόρτισης (Combined Charging Unit) της XM επιτρέπει φόρτιση AC με ισχύ 7,4 kW.
Η ισχύς που παράγεται από τις δύο κινητήριες μονάδες διοχετεύεται στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, του οποίου η ‘οπισθοβαρής’ ρύθμιση είναι ιδιαίτερα αισθητή στη λειτουργία 4WD Sport. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν τη λειτουργία 4WD Sand, η οποία έχει σχεδιαστεί ειδικά για οδήγηση στους αμμόλοφους και παρόμοιες επιφάνειες. Η λειτουργία του διαφορικού M Sport στον πίσω άξονα είναι επίσης πλήρως μεταβλητή.
BMW XM Label Red
Η BMW XM Label Red θα προστεθεί στη γκάμα μοντέλων το φθινόπωρο του 2023. Το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της BMW MGmbH θα αποδίδει ισχύ 748 ίππων (που παράγεται συνδυαστικά από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 585 ίππους και τον ηλεκτροκινητήρα με απόδοση έως 197 ίππους) και μέγιστη ροπή συστήματος 1.000 Nm (που παράγεται συνδυαστικά από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος συνεισφέρει με έως 750 Nm και τον ηλεκτροκινητήρα με έως 280 Nm,προκαταρκτικές τιμές που βασίζονται στο τρέχον στάδιο εξέλιξης του αυτοκινήτου)
. Η ΧΜ Label Red επιταχύνει από 0-100 σε 3.8΄΄ και η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα, αλλά προαιρετικά αυξάνεται στα 290 χλμ/ώρα. Η XM Label Red έχει μέση κατανάλωση βενζίνης 1,7 – 1,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στον κύκλο δοκιμών WLTP, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 34,5 – 33,0 kWh ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 39 – 35 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Ξεχωριστή σχεδίαση
Η εξωτερική σχεδίαση της XM είναι τόσο ιδιαίτερη που αποκλείεται να περάσει απαρατήρητη ακόμα και από τους πλέον αδιάφορους για τα προϊόντα της αυτοκίνησης. Οι χωρισμένοι σε δύο ξεχωριστές μονάδες προβολείς, μία μάσκα με χρυσαφί πλαίσια και συνεχόμενο φωτεινό περίγραμμα, καθώς και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα, είναι τα στοιχεία που προσδιορίζουν το εμπρός τμήμα. Στο πλάι, μία χρυσαφί λωρίδα θυμίζει τη μαύρη λωρίδα που διατρέχει στο αμάξωμα της Μ1. Περαιτέρω αναφορές στο παρελθόν αποτελούν η μορφή των λογοτύπων BMW που είναι χαραγμένα στο επίπεδο πίσω παρμπρίζ και η εντυπωσιακή δομή με περσίδες των πίσω φώτων. Ιδιαίτερα ξεχωριστές είναι οι ζάντες ελαφρού κράματος Μ, σε στάνταρ έκδοση 21 ιντσών και προαιρετικά έως και 23 ιντσών.
Εσωτερικό
Το cockpit και τα εμπρός καθίσματα είναι σχεδιασμένα με στόχο την σπορ οδήγηση. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει πολυλειτουργικά καθίσματα M, προστατευτικές επενδύσεις γονάτων και ένα αποκλειστικό για το μοντέλο δερμάτινο τιμόνι M, μαζί με ειδικά γραφικά M, συμπεριλαμβανομένων προειδοποιητικών λυχνιών για την αλλαγή των σχέσεων στα Curved Display και Head-Up Display.
Τα υλικά υψηλής ποιότητας και η πολυτελής σχεδίαση μεταμορφώνουν το πίσω τμήμα της XM σε ένα αποκλειστικό M Lounge. Οι θερμαινόμενες πλάτες καθισμάτων που εκτείνονται στα πλαϊνά του πίσω μέρους της καμπίνας και τα ειδικά σχεδιασμένα μαξιλάρια προσφέρουν στους επιβάτες πολυτελή, κορυφαία επίπεδα άνεσης. Η επένδυση της οροφής είναι μοναδική με την τρισδιάστατη πρισματική δομή της, το περίγραμμα τύπου πασπαρτού και τις 100 μονάδες LED για φωτισμό. Διατίθενται τέσσερις διαφορετικές διακοσμήσεις για την εξατομίκευση του εσωτερικού, καθώς και ένα νέο Vintage δέρμα για τα άνω τμήματα του ταμπλό και των πάνελ των θυρών. Ο κρυφός φωτισμός, το αυτόματο σύστημα κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, το Harman Kardon Surround Sound System και το Travel & Comfort System είναι όλα στάνταρ χαρακτηριστικά, ενώ η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει το Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System με ενισχυτή 1.500-watt και τέσσερα επιπλέον ηχεία στην περιοχή της οροφής.
Πλαίσιο
Τα προηγμένα συστήματα πλαισίου με ρύθμιση ειδική για μοντέλα M, επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να προσφέρει το ευρύτερο δυνατό φάσμα μεταξύ της χαρακτηριστικής δυναμικής Μ, και άνω του μέσου όρου οδηγικής άνεσης για την κατηγορία του. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να προσαρμόσουν τις ρυθμίσεις του οχήματος μέσω του μενού MSetup.
Η σχεδίαση του πλαισίου περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια εμπρός και έναν πίσω άξονα πέντε συνδέσμων με ειδικά ρυθμισμένα χαρακτηριστικά κινηματικής και ελαστοκινηματικής. Η XM διατίθεται στάνταρ με προσαρμοζόμενη ανάρτηση M Professional που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς με ηλεκτροκινητήρες 48V και Active Roll Control. Επίσης, φέρει το σύστημα Integral Active Steering, το οποίο ανήκει επίσης στο στάνταρ εξοπλισμό.
Η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντική ευστάθεια, ωφελούνται αφενός από το σύστημα ελέγχου της ολίσθησης των τροχών που είναι εγκατεστημένο κοντά στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα, αφετέρου από τη δικτύωση όλων των συστημάτων ελέγχου στο σύστημα διαχείρισης των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά το διαμήκη άξονα. Τα φρένα M Sport λειτουργούν παράλληλα με ένα ενσωματωμένο σύστημα πέδησης που προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης πεντάλ. Οι ζάντες αλουμινίου Μ των 21 ιντσών τοποθετούνται στάνταρ, ενώ υπάρχει και η επιλογή ζαντών ελαφρού κράματος Μ με διάμετρο 22 ή 23 ιντσών.
Αφθονία συστημάτων υποστήριξης οδηγού
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει το Driving Assistant, που περιέχει τα Front Collision Warning, Lane Departure Warning, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς στη λωρίδα με υποβοήθηση διεύθυνσης, Evasion Assistant, Alertness Assistant και σύστημα Speed Limit Info. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional συνδυάζει Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go με πλείστα ακόμα χαρακτηριστικά όπως Steering & Lane Control Assistant, traffic light recognition, αυτόματο Speed Limit Assist και Active Navigation.
Το Parking Assistant Plus περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό. Πλέον του Reversing Assistant, το σύστημα αυτό περιλαμβάνει τις λειτουργίες Parking View, εμπρός και πίσω Panorama View και 3D View.
Το πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα της XM περιλαμβάνει μία ειδική για το μοντέλο σειρά μπουτόν που προορίζονται για την εξατομίκευση της οδηγικής εμπειρίας με ποικίλους τρόπους. Αυτό περιλαμβάνει το μπουτόν MHybrid, που χρησιμοποιείται για την επιλογή του επιθυμητού προγράμματος λειτουργίας για το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν μεταξύ Hybrid, Electric και e Control modes. Υπάρχει επίσης το μπουτόν Setup που παρέχει άμες ηπρόσβαση στις ρυθμίσεις διαμόρφωσης για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το πλαίσιο, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης, το M xDrive και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης.
Ένα ακόμα μπουτόν χρησιμοποιείται για την επιλογή του MMode. Όταν οι οδηγοί αλλάζουν από την προεπιλεγμένη (default) ρύθμιση Road σε Sport, οι παρεμβάσεις από τα συστήματα υποστήριξης οδηγού περιορίζονται μόνο στις βασικές λειτουργίες που απαιτούνται για σπορ οδήγηση, όπως και το περιεχόμενο που προβάλλεται στην οθόνη πληροφοριών. Δύο εξατομικευμένες διαμορφώσεις του οχήματος μπορούν να αποθηκεύονται μαζί με τις επιθυμητές ρυθμίσεις για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος MHybrid, τον ήχο του κινητήρα, το Dynamic Stability Control (DSC) και τα χαρακτηριστικά αλλαγών του κιβωτίου, τα οποία ενεργοποιούνται στη συνέχεια μέσω των μπουτόν Mστο τιμόνι.
Live Cockpit Professional & Head-Up Display
Η XM διατίθεται στάνταρ με το Live Cockpit Professional, που συνοδεύεται από μία ειδική έκδοση Μ της πολυαισθητηριακής εμπειρίας οχήματος νέας γενιάς iDrive. Βασισμένο στο Operating System 8, διαθέτει μία Curved Display που περιλαμβάνει μία οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών και μία οθόνη ελέγχου 14,9 ιντσών. Η νέα ομαδοποίηση των οθονών και οι συνεχώς διευρυνόμενες δυνατότητες του Intelligent Personal Assistant, σημαίνουν ότι το νέο iDrive είναι σκόπιμα προσανατολισμένο σε λειτουργίες αφής και ελέγχου μέσω χειρονομιών, καθώς και στο διάλογο με τη χρήση φυσικής ομιλίας. Το iDrive Controller και τα μπουτόν πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι πλαισιώνονται στο στάνταρ εξοπλισμό από το Head-Up Display και τον έλεγχο, μέσω χειρονομιών.
Το βασισμένο σε cloud σύστημα πλοήγησης BMW Maps είναι ένα ακόμα στοιχείο του Live Cockpit Professional. Το προαιρετικό Digital Key Plus επιτρέπει στους πελάτες να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν τη νέα τους XM με ένα Apple iPhone μέσω ευρυζωνικής τεχνολογίας (UWB) αυξημένης ασφάλειας. Τέλος, η ενσωμάτωση smartphone για AppleCar Play και Android Auto, η εξατομικευμένη λειτουργικότητα BMW ID και μία eSIM σχεδιασμένη για τεχνολογία 5G,διατίθενται επίσης για χρήση στην XM.
Όπως είναι φυσικό το κορυφαίο SUV της Γερμανικής μάρκας δεν είναι για όλους καθώς οι τιμές κτήσης ξεκινούν από τα 190.000 ευρώ για την «απλή» ΧΜ, ανεβαίνουν στα 218.250 ευρώ για την Label Red και κορυφώνονται στα 229.270 ευρώ για την ΧΜ Limited Carbon Black.