Το SUV/coupe της Renault (το πρώτο της μάρκας) που ακούει στο όνομα Arkana, το γνωρίσαμε πριν πολλούς μήνες, όταν παρουσιάστηκε στη χώρα μας προκειμένου να εμπλουτίσει τη γκάμα της μάρκας και ταυτόχρονα να δώσει στο ευρύ καταναλωτικό κοινό εμπειρία τεχνολογίας από τη Formula 1.

Πριν λίγες εβδομάδες οδηγήσαμε για πολλές ημέρες την κορυφαία έκδοση Hybrid E-Tech των 145 ίππων, επιβεβαιώνοντας ότι, το Arkana δεν βασίζεται μόνο στην αντικειμενικά όμορφη εμφάνιση, την οδική συμπεριφορά και τις ανέσεις, αλλά περιέχει ισχυρές δόσεις τεχνολογίας που κάνουν τις μετακινήσεις πολύ πιο φιλικές για το περιβάλλον.

Εν συντομία

Το Arkana είναι γοητευτικό από πλευράς αισθητικής και χώρων. Η εμπρός όψη ακολουθεί την καινούργια σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας, όπως τη έχουμε γνωρίσει από το Clio ή το Captur, ενώ ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά τα full LED φωτιστικά σύνολα (διαθέτουν την υπογραφή σχήματος «C») και ο εμπρός προφυλακτήρας, που τονίζει τον δυναμικό του χαρακτήρα.

Επίσης, η εντυπωσιακή πλαϊνή όψη (συμβάλλουν σε αυτό και οι όμορφες ζάντες 18 ιντσών) σε συνδυασμό με το μεγάλο μήκος των 4568 χλστ, προσδίδουν φινέτσα και συγχρόνως στιβαρότητα, γεγονός που υπογραμμίζει και η προστατευτική ποδιά. Πίσω ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα που αξιοποιούν και αυτά την υπογραφή «C», με μία λωρίδα που διατρέχει την πίσω πόρτα.

Στο εσωτερικό, οι επιβάτες διαθέτουν άφθονο χώρο, χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο των 2720 χλστ, αλλά και το πλάτος του συνόλου, ενώ η κλίση της οροφής στο πίσω μέρος δεν στερεί από τους επιβάτες εσωτερικό ύψος, παρά μόνο δημιουργεί μια μικρή δυσκολία στην πρόσβαση.

Τους πλούσιους διαθέσιμους χώρους συμπληρώνει ο μεγάλος χώρος αποσκευών που παρά την ύπαρξη ρεζέρβας (σημαντικό εφόδιο για τους ελληνικούς δρόμους) χωρά 480 λίτρα που φθάνουν έως και 1.266 όταν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Τον SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου, πιστοποιούν η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που είναι στα 200 χλστ και οι μικροί πρόβολοι εμπρός/πίσω που εξασφαλίζουν απρόσκοπτη πρόσβαση σε δύσβατα εδάφη.

Στο Hi-Tech εσωτερικό (μοιάζει πολύ με αυτό του Captur) οι επενδύσεις είναι ποιοτικές και η συναρμογή των υλικών αναβαθμισμένη, παραπέμποντας σε ακριβότερες, πολυτελείς προτάσεις. Το γεγονός ότι οι γυάλινες επιφάνειες, είναι μάλλον περιορισμένες χάριν εμφάνισης και αεροδυναμικής, δεν αλλοιώνει την αίσθηση ευρυχωρίας που οι εποχούμενοι στο Arkana αισθάνονται. Το βλέμμα στο εσωτερικό αιχμαλωτίζεται από τον πίνακα οργάνων, με έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών, αλλά και την οθόνη πολυμέσων 9,3 ιντσών, με πολύ όμορφα γραφικά και πλούσιο μενού, ενώ προαιρετικά το αυτοκίνητο διατίθεται και με έγχρωμη οθόνη 10,2 ιντσών.

Οι επενδύσεις είναι ποιοτικές (τουλάχιστον στην έκδοση της δοκιμής μας), με αρμονικό συνδυασμό υφάσματος και δέρματος, ενώ τα καθίσματα, αν και λίγο σκληρά, ρυθμίζονται εύκολα για τους διάφορους σωματότυπους και έχουν καλή ανατομική στήριξη.

Στη βάση της κονσόλας βρίσκεται ο με δερμάτινη επένδυση μοχλός του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ από δέρμα είναι και η στεφάνη του πολυλειτουργικού τιμονιού. Τέλος, το Arkana έχει τέσσερις θύρες USB (από εμπρός/πίσω), ενώ οι θήκες στις πόρτες χωρούν έως και φιάλες 1,5 λίτρου.

Η Formula 1 στην καθημερινότητα

Η Renault εφοδίασε το Arkana με την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία E-Tech, ενσωματώνοντας περισσότερες από 150 πατέντες. Ο επαναστατικός κινητήρας απόδοσης 145 ίππων είναι 4κύλινδρος, ατμοσφαιρικός, με κυβισμό 1,6 λίτρα και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες 49 και 20 ίππων, οι οποίοι τροφοδοτούνται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230V), εγκατεστημένη στον χώρο των αποσκευών. Έτσι εξασφαλίζεται σημαντική μείωση της κατανάλωσης αλλά και των εκπομπών ρύπων CO2 (112γρ/χλμ). Η έκδοση Hybrid Ε-Τech έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι τα 75 χλμ./ώρα και ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες την κίνηση δίνουν είτε ο κινητήρα βενζίνης είτε οι ηλεκτροκινητήρες, είτε όλοι μαζί. Η ενέργεια ανακτάται κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης (εδώ έχει αξιοποιηθεί η τεχνολογία της F1) και η εταιρεία διατείνεται ότι, σε ποσοστό 80% η αστική χρήση διεκπεραιώνεται αμιγώς ηλεκτρικά.

Το έργο του κινητήρα μεταφέρει στους εμπρός τροχούς ένα πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών χωρίς συμπλέκτη, εξασφαλίζοντας ακόμα μεγαλύτερη οικονομία κατανάλωσης. Θεωρητικά, η συνδυαστική κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 4,9 λίτρα /100 χλμ., αλλά στην πράξη η μέση κατανάλωση που πετύχαμε σε μικτό κύκλο κίνησης ήταν στα 6,5 λίτρα, τιμή ικανοποιητική για ένα αμάξωμα που ζυγίζει σχεδόν 1,5 τόνους. Όσο για τις επιδόσεις ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την «συμπαθητική» επιτάχυνση 0-100 σε 10.8΄΄ και να συμβιβαστεί με την τελική ταχύτητα που μόλις ξεπερνά τα 170 χλμ/ώρα.

Από τη θέση του οδηγού

Οδηγώντας αρχικά μέσα στην πόλη διαπιστώνεις άμεσα ότι το Arkana E-Tech Hybrid 145 είναι ένα «καθαρόαιμο» υβριδικό όχημα, καθώς μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι ταχύτητα των 75 χλμ/ώρα, ενώ – ανάλογα με τις απαιτήσεις – την κίνηση δίνουν είτε οι ηλεκτροκινητήρες είτε ο κινητήρας βενζίνης, είτε όλοι μαζί. Η ανάκτηση ενέργειας και η φόρτιση της μπαταρίας που γίνεται κατά την επιβράδυνση, είναι εντυπωσιακή και εδώ καταλαβαίνει κανείς πως οι αγώνες λειτουργούν υπέρ του καθημερινού οδηγού.

Η υβριδική υπόσταση του Arkana είναι τόσο πειστική, που ο ισχυρισμός της μάρκας ότι το 80% της αστικής χρήσης γίνεται αμιγώς ηλεκτρικά, ελάχιστα απέχει από την πραγματικότητα. Οι αστικές μετακινήσεις λοιπόν έχουν σημαντική οικονομία καυσίμου (είδαμε μέση τιμή 5,0 λτ/100 χλμ) και την χαλαρωτική ησυχία που χαρίζει η ηλεκτροκίνηση.

Στον ανοικτό δρόμο είναι το στιβαρό πλαίσιο και οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις (με ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε άνεση & αποτελεσματικότητα) που σε ωθούν να κινηθείς γρήγορα, με την πρόσφυση συχνά πυκνά να θυμίζει τετρακίνητο όχημα, ενώ στην όποια υπέρβαση τα ηλεκτρονικά βοηθήματα σπεύδουν να επέμβουν αποτελεσματικά. Σε ανοιχτές καμπές, το Arkana εξακολουθεί να επιμένει… ουδέτερα, με πολύ μικρή κλίση του αμαξώματος, παρά τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, ενώ μόνο ο κάπως αυξημένος θόρυβος του κινητήρα δίνει στον οδηγό την αίσθηση του γρήγορου ρυθμού.

Πάντως, σε δρόμο με διαδοχικές στροφές δεν δένεσαι με τη μηχανή, κυρίως γιατί το κιβώτιο λειτουργεί σαν CVT (…κάποτε αλλάζει ταχύτητα), καθώς δεν μπορείς να ελέγξεις τη διαδικασία αλλαγής ταχυτήτων, ενώ η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι – επιεικώς – μέτρια. Αντίθετα, άμεση και αποτελεσματική είναι η απόκριση στα φρένα (αφού βέβαια συνηθίσεις την αίσθηση κατά την ανάκτηση ενέργειας).

Κλείνοντας τις οδηγικές μας εμπειρίες να σημειώσουμε το ελαφρύ σε αίσθηση αλλά γρήγορο τιμόνι και τα επαρκέστατα φώτα

Δια ταύτα

Επειδή, φτηνό, καλό και μπόλικο δεν γίνεται, όσοι πιστοί του Arkana θα πρέπει να ιεραρχήσουν τις ανάγκες τους και μετά να επιλέξουν με ποια κινητήρια έκδοση θα το παραγγείλουν.

Όσον αφορά την έκδοση E-Tech 145 Hybrid της δοκιμής μας, αφορά κυρίως όσους το έχουν για καθημερινό αυτοκίνητο μετακινήσεων (απολαμβάνοντας την οικονομία και ησυχία που προσφέρει) και μέσα στον αστικό ιστό, αλλά και για εκδρομικές εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου με κάποιες υποχωρήσεις.

Συνολικά, το Arkana είναι ένα σύγχρονο και όμορφο Renault αισθητικά προσεγμένο, πλούσια εξοπλισμένο με συστήματα άνεσης και ασφάλειας, με θαυμάσια ποιότητα κύλισης, στιβαρό και ευρύχωρο, τεχνολογικά προηγμένο, φιλικό προς το περιβάλλον. Με λίγα λόγια είναι ένα σύνολο με προσωπικότητα για όλους όσοι δεν θέλουν απλώς ένα καλοφτιαγμένο SUV, αλλά ένα όχημα με προσεγμένη εξωτερική σχεδίαση που μιλά στο συναίσθημα, χωρίς, όμως, παραχωρήσεις στον τομέα των χώρων και των ανέσεων.

Εννοείται πως όλα τα παραπάνω κοστίζουν και στην περίπτωση του Arkana της δοκιμής μας η εκταμίευση φθάνει τα 35.790 ευρώ.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Τεχνολογία
  • Γεροδεμένο πλαίσιο
  • Ποιότητα κατασκευής/Φινίρισμα
  • Χώροι
  • Ανάρτηση/Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Κατανάλωση
  • Ρεζέρβα

Κατά

  • Ελαφρύ τιμόνι
  • Ράθυμο κιβώτιο
  • Τιμή
  • Πρόσβαση για τους πίσω επιβάτες

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV/κουπέ επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4.568 / 1.820 / 1.576 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.720 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 200 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 480/1.266 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 50 λτ
  • Βάρος: 1.435 κιλά
  • Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.598 κ.εκ.
  • Ισχύς: 145 ίπποι/5.600 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 148/3.600 (βενζίνη) – 205 (ηλεκτροκινητήρας)
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, multi-mode, 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί: 215/55/18
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,2 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 10.8΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 172 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 6,5 λτ/100 χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 112,0
  • Τιμή: Από 33.290 ευρώ (αυτοκινήτου δοκιμής 35.790 ευρώ)