Το Renault Austral που παρουσίασε στους εκπροσώπους του Ελληνικού Τύπου πριν λίγες ημέρες η TEOPEN, συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των μοντέλων SUV, με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Sensual Tech» (αισθησιακή σχεδίαση) της Renault.

Ανήκει στην κατηγορία των C-SUV, αντικαθιστά το Kadjar και με εντυπωσιακή όσο και κλασική εμφάνιση αντανακλά αίσθηση ποιότητας, που ενισχύεται από  ιδανικές αναλογίες και ευρυχωρία. Διατίθεται σε επτά χρώματα, ενώ η έκδοση Esprit Alpine (η κορυφαία) διατίθεται επίσης και στο αποκλειστικό χρώμα Satin Shale Grey, ενώ περιλαμβάνει στο βασικό της εξοπλισμό και δίχρωμο αμάξωμα. Το Austral πατάει σε ζάντες αλουμινίου 18 -20 ιντσών.

Εσωτερικό

Το high-tech cockpit του Austral είναι αναπτυγμένο γύρω από την μεγάλη οθόνη του συστήματος Open R που συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3″ και την κάθετη οθόνη πολυμέσων 12″. Η αυτορρυθμιζόμενη φωτεινότητα και οι βελτιστοποιημένες ανακλαστικές ιδιότητες, έκαναν δυνατή την αφαίρεση του παραδοσιακού αλεξήλιου πάνω από την οθόνη του Open R, χαρίζοντάς στο ταμπλό την αίσθηση ότι αιωρείται, αλλά και βελτιώνοντας συνολικά την ευρυχωρία στο εσωτερικό.

Το νέο μοντέλο διαθέτει επίσης μία κεντρική κονσόλα (με πρακτικό αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα) ειδικής σχεδίασης, η οποία δημιουργεί ένα κομψό διαχωριστικό μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Διαθέτει επίσης ένα πρακτικό υποβραχιόνιο που κάνει πιο εύκολη τη χρήση της οθόνης πολυμέσων, 

Ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού και τις διαθέσιμες επιλογές, το εσωτερικό του Austral διαθέτει επενδύσεις από συνθετικό δέρμα, Alcantara, ύφασμα, και άλλα, απαλά στην αφή υλικά,που  συνδυάζονται με τις λακαρισμένες λεπτομέρειες σε αποχρώσεις Deep Glossy Black και Satin Chrome. Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας και το εσωτερικό αναβαθμίζεται συνολικά από το σύστημα εσωτερικού φωτισμού με την ονομασία Living Lights.

Το μοντέλο έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί άνετα όλη την οικογένεια, με τους πίσω επιβάτες να έχουν χώρο για τα γόνατά τους που φτάνει τα 27,4εκ.

Στο εσωτερικό προσφέρονται πολυάριθμοι πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι, που φτάνουν περίπου τα 35 λίτρα (αυτόματες εκδόσεις). Ο αρθρωτός σχεδιασμός σημαίνει ότι ορισμένα μοντέλα διαθέτουν ασύμμετρα αναδιπλούμενο (2/3–1/3) πίσω κάθισμα, που μπορεί επίσης να μετακινηθεί ξεχωριστά εμπρός-πίσω, σε μία διαδρομή 16εκ.

Το τεράστιο πορτμπαγκάζ διαθέτει ηλεκτρική hands free λειτουργία για την πίσω πόρτα και χωρητικότητα 500 (έως 575) λίτρα στα μοντέλα Mild Hybrid και Mild Hybrid Advanced, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος, η χωρητικότητα μπορεί να φτάσει έως και τα 1.525 λίτρα VDA.

Έκδοση Austral Esprit Alpine

Το Austral διατίθεται και στην αποκλειστική έκδοση Esprit Alpine, με ακόμα πιο σπορ εμφάνιση. Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει τα χαρακτηριστικά του αγωνιστικού DNA της Alpine, της κορυφαίας μάρκας του Renault Group. H σχεδίαση της έκδοσης τονίζεται περισσότερο χάρη στο νέο, ειδικά σχεδιασμένο χρώμα του αμαξώματος, Satin Shale Grey και οι μαύρες ζάντες αλουμινίου Daytona 20″ έχουν το λογότυπο της ‘Alpine’, ενώ οι μαύρες μπάρες οροφής και οι διακοσμητικές λεπτομέρειες σε Diamond Black, Extra Glossy Black και Ice black, ξεχωρίζουν στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Την εικόνα ολοκληρώνουν τα λογότυπα Esprit Alpine, στις πλευρές του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό, το Esprit Alpine διαθέτει επίσης μια σειρά από ξεχωριστά στοιχεία: μπλε ραφές και γαζιά, επένδυση Alcantara με ύφασμα «twill» με υφή ανθρακονήματος, τιμόνι με επένδυση από δέρμα Nappa με ένθετα Alcantara και μπλε/λευκέςή κόκκινες ραφές, πεντάλ αλουμινίου και μαρσπιέ θυρών με το λογότυπο «Alpine».

Νέα πλατφόρμα, νέα επίπεδα επιδόσεων

Το Australείναι το πρώτο Renault που προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα της νέας πλατφόρμας CMF-CD. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις ανάρτησης: με ημι-άκαμπτο πίσω άξονα στα μοντέλα με κίνηση στους δύο τροχούς και με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, για τα μοντέλα με σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced.

Το μοντέλο με την τετραδιεύθυνση επιτυγχάνει κύκλο στροφής 10,1 μ., ευελιξία εφάμιλλη ενός οχήματος πόλης. Το αμάξωμα του είναι στιβαρό, η οδική συμπεριφορά του έχει βελτιστοποιηθεί και το πλαίσιο του είναι ελαφρύ αλλά έχει αποκτήσει μεγάλη στρεπτική ακαμψία, εξασφαλίζοντας εξαιρετική σχέση άνεσης/αποδοτικότητας/απόκρισης.

Υβριδικοί κινητήρες με υψηλή απόδοση και μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα

Το Austral προσφέρεται με μία ευρεία γκάμα εξηλεκτρισμένων κινητήρων, όπως: τελευταίας γενιάς κινητήρες Full Hybrid E-TECH με ισχύ έως 200 ίππους και δύο βενζινοκινητήρες, ένα Mild Hybrid Advanced 48V με ισχύ 130 ίππων και ένα με Mild Hybrid 12V με ισχύ 160 ίππων.

Το νέο μοντέλο εφοδιάζεται με το ολοκαίνουργιο σύστημα κίνησης Full Hybrid E-TECH κινητήρα, το οποίο έχει τελειοποιηθεί προσφέροντας καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση, αλλά και επιτυγχάνοντας μείωση των εκπομπών CO2και της κατανάλωσης. Το σύνολο αποτελείται από έναν turbo 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρου που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 400V ισχύος 1.7kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων multi-mode. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 200 ίππους. Το όχημα ξεκινά πάντα με πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, συνδυάζοντας την αθόρυβη κίνηση με την άμεση απόκριση. Επίσης, επιτυγχάνει μοναδικά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 (ξεκινώντας από τα 4,6 λτ/100 χλμ και τα 104 γρ CO2/χλμ), όντας έτσι ένα από τα πιο οικονομικά υβριδικά SUV.

Ο Mild Hybrid Advanced κινητήρας αποτελεί μία πραγματική εναλλακτική στους κινητήρες Diesel. Συνδυάζει το σύγχρονο 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου με μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Ο κινητήρας των 130 ίππων που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο, εξασφαλίζει οδηγική ευχαρίστηση, διατηρώντας παράλληλα την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 στα χαμηλότερα επίπεδα της κατηγορίας: από5.2λτ/100χλμ και 118 γρ CO2/χλμ. Οι ρυθμίσεις μπορούν να αλλάξουν ώστε να μεγιστοποιηθεί η παραγωγή ενέργειας, διατηρώντας, παράλληλα, την κατανάλωση κατά 20% χαμηλότερη σε σχέση με αυτή ενός αντίστοιχου μοντέλου με μη υβριδικό κινητήρα εσωτερικής καύσεως.

Τέλος, ο Mild Hybrid κινητήρας χρησιμοποιεί τον 4κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού 1,3 λίτρου, ένα προϊόν εξέλιξης της συνεργασίας με την Daimler. Ο κινητήρας αυτός υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα-μίζα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 V και αποδίδει 160 ίππους σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο X-TRONIC. Αποδίδει μέγιστη ροπή 270Nm, διαθέσιμη από τις 1.800-3.750σ.α.λ.ενώ επιτυγχάνει μέση κατανάλωση από 6,2λτ/100χλμ, με εκπομπές CO2 που ξεκινούν από τα 140γρ/χλμ.

Προστασία του περιβάλλοντος

Επιπλέον της τελευταίας γενιάς κινητήρων, το νέο μοντέλο ενσωματώνει δύο ακόμα καινοτομίες. Το σύστημα κλιματισμού διαθέτει έναν πρωτοποριακό μηχανισμό ψύξης που του δίνει τη δυνατότητα να λειτουργεί απρόσκοπτα, ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών. Επιπλέον, έχει αυξηθεί από 14 σε 15 και ο αριθμός των πιθανών πηγών ενέργειας.

Κάθε ένας από τους τρείς εξηλεκτρισμένους κινητήρες περιλαμβάνει σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα, ενώ στην έκδοση E-TECH Full Hybrid, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα τέσσερα διαφορετικά προγράμματα, μέσω ενός επιλογέα που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.

Στις εκδόσεις E-TECH Hybrid και Mild Hybrid Advanced, ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, διαθέτει γραφικά που αφορούν αποκλειστικά στην αποτύπωση της υβριδικής ροής ενέργειας και η λειτουργία παροχής συμβουλών οικολογικής οδήγησης βοηθά το χρήστη να υιοθετήσει ένα πιο οικονομικό στυλ οδήγησης, υποδεικνύοντας τη καταλληλότερη στιγμή για να αφήσει το πεντάλ του γκαζιού, καθώς το αυτοκίνητο πλησιάζει σε ένα συγκεκριμένο είδος δρόμου (απότομη στροφή, κυκλικός κόμβος, ελάττωση ορίου ταχύτητας, περιοχή διοδίων ή διασταύρωση με πινακίδα «STOP», κ.λπ.). Στην έκδοση E-TECH Full Hybrid, η συγκεκριμένη λειτουργία ενισχύεται και από την επιλογή ‘προληπτικής΄ υβριδικής οδήγησης, που βοηθά στη βελτιστοποίηση του σχεδιασμού της διαδρομής, στη φάση που το αυτοκίνητο οδηγείται μόνο με ηλεκτροκίνηση.

Νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας

Τα συστήματα Multi-Sense & 4Control συμβάλλουν στην οδηγική ικανοποίηση και την ασφάλεια.

Συγκεκριμένα η τεχνολογία Multi-Sense Advanced περιλαμβάνει τρία προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης: Eco, Comfort και Sport, ενώ ένα τέταρτο πρόγραμμα (Perso) προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα ελεύθερης διαμόρφωσης σε κάθε ρύθμιση. Το προαιρετικό Extended Grip Pack περιλαμβάνει δύο επιπλέον προγράμματα: ‘Snow’ και ‘Allroads’. Ο οδηγός μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να αλλάξει το πρόγραμμα οδήγησης, είτε χειροκίνητα, είτε μέσω φωνητικής εντολής στο Google Assistant. Το Austral διαθέτει επίσης μια νέα λειτουργία πρόληψης που βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης, καθώς προτείνει αυτόματα τη μετάβαση σε λειτουργία Eco.

Το νέο SUV εγκαινιάζει την εφαρμογή του συστήματος τετραδιεύθυνσης 3ης γενιάς της Renault, που έχει υποστεί συνεχείς βελτιώσεις τα τελευταία 15 χρόνια: πρόκειται για το 4Control Advanced. Σε αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο παρόμοιο σύστημα στην κατηγορία του, το συγκεκριμένο εξασφαλίζει στο Austral αναβαθμισμένο επίπεδο άνεσης, αυξημένη ευελιξία και υψηλή απόδοση. Με την προσθήκη ενός μηχανισμού ενεργοποίησης στον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, η γωνία κλίσης των πίσω τροχών είναι πλέον 5°,γεγονός που εγγυάται έναν πολύ μικρότερο κύκλο στροφής σε σύγκριση με ένα κανονικό αυτοκίνητο πόλης (10,1 μέτρα).

Χάρη στη συνεργασία των δύο παραπάνω συστημάτων υπάρχουν τώρα 13 επιλογές ρύθμισης σε αντίθεση με τις τρεις που υπήρχαν μέχρι σήμερα.

Συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

Το Austral διαθέτει 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS),τα οποία μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τρείς κατηγορίες: οδήγηση, στάθμευση και ασφάλεια.

Αυτά περιλαμβάνουν: το Active Driver Assist, για αυτονομία κίνησης επιπέδου 2 που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με τη λειτουργία Stop & Go, το σύστημα Lane Centering, τα δεδομένα του GPS και τη χαρτογράφηση, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να προσαρμόζει αυτόματα την πορεία του σε κάθε διαδρομή, κάμερα 3D 360°, αυτοματοποιημένη υποβοήθηση στάθμευσης, προειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind Spot Warning) και αποφυγή εκτροπής από τη λωρίδα (Lane Departure Prevention) στη φάση του προσπεράσματος, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά την πορεία με όπισθεν (Rear Automatic Emergency Braking), ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert), σύστημα φωτισμού LED Adaptive Vision, αλλά και σύστημα ασφαλούς εξόδου επιβατών (Occupant Safe Exit).

Παθητική ασφάλεια

Τα τυπικά χαρακτηριστικά ασφαλείας έχουν βελτιωθεί και ένας νέος αερόσακος έχει προστεθεί μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού για την αποφυγή τραυματισμού των κεφαλιών τους, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Επίσης, το Austral E-TECH Hybrid διαθέτει ειδική πρόσβαση στο χώρο των μπαταριών και κωδικό QR, ώστε να βοηθήσει τις ομάδες διάσωσης να παρέχουν γρήγορη και αποτελεσματική βοήθεια στους εγκλωβισμένους επιβάτες, σε περίπτωση ατυχήματος.

Δικτύωση

Η οθόνη Open R είναι το στολίδι στο εσωτερικό του Austral, καθώς διαθέτει αρκετή τεχνολογία ώστε να μπορεί να δεχθεί οποιεσδήποτε μελλοντικές ενημερώσεις του Open R Link, διασφαλίζοντας παράλληλα μια ομαλή και ουσιαστική εμπειρία που έχει σχεδιαστεί για να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Το σύστημα, που συνδέεται με το cloud, λαμβάνει αυτόματες ενημερώσεις μέσω της τεχνολογίας Firmware Over-The-Air (FOTA).

Επιπλέον, το σύστημα πολυμέσων ενσωματώνει τις καλύτερες υπηρεσίες και εφαρμογές της Google, όπως Google Maps για πλοήγηση, Google Assistant για βοήθεια hands-free και Google Play για τη λήψη εφαρμογών. Το Open R Link προσφέρει διαισθητικό χειρισμό και είναι ιδιαίτερα εύκολο στην εξατομίκευσή του. Συνδεδεμένο με την πλατφόρμα My Renault, παρέχει πρακτικές λύσεις για τον εξ αποστάσεως έλεγχό του και την καθοδήγηση. Τόσο οι ιδιώτες όσο και οι επαγγελματίες ιδιοκτήτες, έχουν στη διάθεσή τους μια πλήρη γκάμα υπηρεσιών μέσω των οποίων παρέχεται η δυνατότητα του εξ αποστάσεως ελέγχου ορισμένων λειτουργιών και συγκεκριμένων δεδομένων του αυτοκινήτου.

Σύντομη γνωριμία

Στο πλαίσιο της παρουσίασης είχαμε μια σύντομη οδηγική εμπειρία με την ήπια υβριδική έκδοση των 160 ίππων.

Η εικόνα του εσωτερικού αντανακλά την προσοχή στην ποιότητα κατασκευής και υλικών, που ανταποκρίνονται – μερικώς – στις τσουχτερές τιμές τουλάχιστον σε σύγκριση με το Kadjar που αντικαθιστά. Επίσης εντυπωσιάζει η τεχνολογία του πλήρως εξοπλισμένου εσωτερικού με τις ευανάγνωστες οθόνες, τα συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, τη συνδεσιμότητα κλπ.

Στο δρόμο ο ισχυρός κινητήρας (τον συναντάμε και σε μοντέλα της Mercedes) ανταποκρίνεται εύκολα στο βαρύ αμάξωμα (γεγονός που επιβεβαιώνει και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7”) εξασφαλίζοντας στον χρήστη ενεργητική ασφάλεια. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, συνοδεύεται από πιο σφιχτή ανάρτηση σε σχέση με αυτήν που είχαμε συνηθίσει στο Kadjar, αλλά έτσι βελτιώθηκε η οδική συμπεριφορά, μειώθηκαν οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και αυξήθηκε η ικανότητα του οχήματος να ανταπεξέλθει σε γρήγορους ρυθμούς. Περισσότερα, θα προσθέσουμε στην δοκιμή διαρκείας του μοντέλου όταν αυτή προκύψει.

Το Austral διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Equilibre, Techno & Techno Esprit Alpine) με τρεις διαφορετικούς κινητήρες (mild hybrid advanced 130, mild hybrid 160 auto & E-Tech full hybrid 200), σε τιμή από 38.450 ευρώ που μέχρι περίπου το καλοκαίρι μειώνεται στα 36.650 ευρώ σαν προσφορά γνωριμίας. Λίγο αργότερα θα έρθει και η έκδοση Esprit Alpine με τον E-Tech full hybrid κινητήρα. Στις τιμές κτήσης συμπεριλαμβάνονται 5ετής εργοστασιακή εγγύηση και δωρεάν οδική βοήθεια 3 ετών.