Για τους λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική, το Amelia Island Concours d’Elegance αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια το τέλειο event για την έναρξη της σεζόν. Και η 28η διοργάνωση της ανοιξιάτικης συνάντησης έφερε στο προσκήνιο μερικά εξαιρετικά σπάνια αυτοκίνητα από περασμένες εποχές, καθώς και νέα μοντέλα από τη Βαυαρία.
Η BMW και η BMW M GmbH ένωσαν τις δυνάμεις τους για την παρουσίαση των νέων εκδόσεων των Sports Activity Vehicles και Sports Activity Coupé τους, που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Group στο Spartanburg. Για πρώτη φορά αποκαλύφθηκαν στο κοινό η νέα BMW X5 και η νέα X6, καθώς και τα υψηλών επιδόσεων μοντέλα X5 M Competition και X6 M Competition με εκτενώς αναβαθμισμένη σχεδίαση και τεχνολογία.
Ακριβείς σχεδιαστικές αλλαγές όπως οι νέοι προβολείς και η τελευταία έκδοση του πλήρως ψηφιακού συστήματος ελέγχου/λειτουργίας iDrive με Curved Display, δίνουν φρεσκάδα στο εξωτερικό και το εσωτερικό των νέων X5 και X6. Το νέο και ισχυρότερο σύστημα κίνησης για το plug-in υβριδικό μοντέλο X5 xDrive50e αναβαθμίζει την οδηγική απόλαυση, ομοίως οι επίσης νέοι κινητήρες ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V που τοποθετούνται σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Οι νέες X5 M Competition και X6 M Competition έχουν εμφανώς βελτιωμένη εξωτερική εμφάνιση και, για πρώτη φορά, κοινή σχεδίαση του εμπρός τμήματος. Οι καμπίνες και των δύο οχημάτων διαθέτουν τεχνολογία αιχμής με τη μορφή της κυρτής οθόνης Curved Display, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου/λειτουργίας iDrive με περιεχόμενο οθόνης ειδικό για την M έκδοση. Οι εκτενώς τροποποιημένοι V8 κινητήρες τους λειτουργούν τώρα σε συνδυασμό με τεχνολογία 48V και αποδίδουν μέγιστη ισχύ 625 ίππων.
Και τα τέσσερα μοντέλα που έκαναν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο Νησί Amelia έχουν επίσης στη φαρέτρα τους ένα μεγάλο αριθμό συστημάτων για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση. Για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα μπορούν πλέον να σταθμεύουν και να εκτελούν πλήρεις ελιγμούς, με τις εντολές να δίδονται από το εξωτερικό τους μέσω ενός Apple iPhone.
Τις νέες σπορ αφίξεις της BMW και της BMW M στο Amelia Island πλαισίωσε ένας πραγματικός θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού – η BMW 3.0 CSL. Το BMW Group Classic έφερε το θρυλικό αγωνιστικό αυτοκίνητο στην έκθεση για να γιορτάσει μια πολύ ξεχωριστή επέτειο. Πριν από ακριβώς 50 χρόνια, ο Toine Hezemans (NL) και ο Dieter Quester (AT) οδήγησαν την 3.0 CSL στη νίκη, στην κατηγορία των αυτοκινήτων τουρισμού (“Tourisme Spéciale”) στον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Η αξιοπιστία του κινητήρα των 3,3 λίτρων στο αυτοκίνητο με τον αριθμό 51 διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο εδώ, καθώς το δίδυμο τερμάτισε επίσης στην 11η θέση της γενικής κατάταξης στο διάσημο κλασικό αγώνα αντοχής.
Στο Νησί Amelia, η αγωνιστική 3.0 CSL εκτέθηκε εναλλάξ στο χώρο του BMW Group Classic με τη έκδοση ευρείας παραγωγής του 2θυρου αυτοκινήτου που είναι επίσης γνωστό ως «Batmobile» (λόγω της εντυπωσιακής πίσω πτέρυγας). Αυτή η τελευταία εξέλιξη της 3.0 CSL, η οποία φέτος γιορτάζει τα 50ά της γενέθλια, κατασκευάστηκε σε μόλις 167 αντίτυπα, διαθέτοντας έναν κινητήρα 3,2 λίτρων που αποδίδει 206 ίππους. Το όλο σκηνικό ήρθε να συμπληρώσει με την ξεχωριστή παρουσία της η BMW 507, ένος από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα της μάρκας όλων των εποχών.
BMW Z 3 και Z 4
Με το άνοιγμα της αυλαίας στο Amelia Island Concours d’Elegance, σχεδόν τρεις δεκαετίες ιστορίας των roadster συναντήθηκαν ξανά. Ένα road trip στη Florida ένωσε μία σειρά μοντέλων Z3 και Z4 από τέσσερις γενιές. Η σύνθεση των αυτοκινήτων που επιλέχθηκαν για την διαδρομή από τη νότια Φλόριντα έως τον τόπο διεξαγωγής της εκδήλωσης με θέμα τα κλασικά αυτοκίνητα, στα βορειοανατολικά της Πολιτείας Sunshine, περιλάμβανε από την Z3 έως την τελευταία Z4, η οποία πρόσφατα απέκτησε μία νέα σειρά αναβαθμίσεων σχεδίασης και εξοπλισμού.
Η BMW Z3 ήταν το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε για την παγκόσμια αγορά στο εργοστάσιο του Group στο Spartanburg, στην πολιτεία της Νότιας Καρολίνας των ΗΠΑ. Το roadster αποκαλύφθηκε το 1995 και έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στην επιτυχημένη ταινία του James Bond Golden Eye. Παρέμεινε στην αγορά μέχρι το 2002, οπότε και αντικαταστάθηκε από την πρώτη Z4. Με τις εντυπωσιακές γραμμές της και τις πρωτοποριακές λεπτομέρειες του εξοπλισμού της, η Z4 διαφοροποιήθηκε αισθητά από την προκάτοχό της.
Επτά χρόνια αργότερα, η δεύτερη γενιά της Z4 προσέφερε μια νέα ερμηνεία της τέχνης του roadster – με τις κομψά ρέουσες γραμμές της και, κυρίως, με μια αφαιρούμενη μεταλλική σκληρή οροφή με ηλεκτροϋδραυλική λειτουργία μέσω ενός κουμπιού. Η τρίτη γενιά της Z4 φέρνει το χαμόγελο στα χείλη των θιασωτών της open-top οδηγικής απόλαυσης από το 2018. Οι έντονες αναλογίες, η κλασική – και ηλεκτρική – μαλακή οροφή και το νέο επίπεδο των δυναμικών της χαρακτηριστικών την κάνουν να ξεχωρίζει από το πλήθος, όπως και ο μοναδικός στην κατηγορία straight-six κινητήρας του κορυφαίου μοντέλου της γκάμας.