Το νέο Renault Austral συνδυάζει τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες, 4Control Advanced και Multi-Sense Advanced, που αποτελούν το επιστέγασμα μιας εξέλιξης που διήρκεσε πάνω από 10 χρόνια. Ως αποκορύφωμα της εξατομίκευσης της οδηγικής εμπειρίας διαθέτουν μια μοναδική ικανότητα επιλογής ρυθμίσεων, ανάλογα τις προτιμήσεις και τα συναισθήματα του οδηγού.

Τα συστήματα «4Control Advanced» και «Multi-Sense Advanced», αποτελούν την πιο update εκδοχή των ομώνυμων τεχνολογιών, που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο Austral, έχοντας βελτιστοποιηθεί και υποστεί τις πλέον εξελιγμένες ρυθμίσεις ακριβείας.

4Control

Το φθινόπωρο του 2007 η Renault παρουσίασε την τεχνολογία 4WD Active Drive, το οποίο λίγους μήνες αργότερα το 2008, υιοθετήθηκε για πρώτη φορά από το Laguna GT, αλλάζοντας το όνομά του σε 4Control. Η ιδέα ήταν ότι η τετραδιεύθυνση μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο περισσότερο ασφαλές, ευέλικτο και να του εξασφαλίσει την ίδια δυναμική συμπεριφορά με ένα σπορ μοντέλο. Με τους πίσω τροχούς να μπορούν να γυρίζουν έως και 3,5° προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς σε χαμηλή ταχύτητα, το σύστημα εξασφάλιζε στο Laguna GT την ευελιξία ενός αυτοκινήτου πόλης. Χάρη στη μέγιστη γωνία στέψης της 1,9° προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς, το σύστημα προσέφερε εξαιρετικές δυνατότητες χειρισμού και στις υψηλές ταχύτητες. Στην πραγματικότητα, το σύστημα βοήθησε το Laguna να κάνει καλύτερη επίδοση ακόμα και από την Porsche Boxster στο περίφημο τεστ ταράνδου (elktest).

Το 2015, η 2η γενιά 4Control που παρουσιάστηκε στα Espace, Talisman και Megane GT, συνδυάστηκε με μια άλλη καινοτομία της μάρκας: το σύστημα Multi-Sense.

Multi-Sense

Η τεχνολογία Multi-Sense ενισχύει την αίσθηση και τις συγκινήσεις που βιώνει ένας οδηγός κατά την οδήγηση. Η οδική συμπεριφορά και η απόκριση του αυτοκινήτου αλλάζουν σύμφωνα με τρεις βασικούς τρόπους λειτουργίας: Sport, Eco και Neutral. Το σύστημα αλλάζει την απόκριση του υδραυλικού τιμονιού, το δυναμικό έλεγχο οδήγησης και την απόκριση τόσο του κινητήρα όσο και του κιβωτίου ταχυτήτων. Για παράδειγμα, στη λειτουργία Sport, το τιμόνι «σφίγγει» περισσότερο, ενώ ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων ανταποκρίνονται πιο γρήγορα στις εντολές του οδηγού.

Όσον αφορά το περιβάλλον στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το Multi-Sense αλλάζει τα χρώματα και τον φωτισμό στο εσωτερικό της καμπίνας και, ανάλογα με το μοντέλο, μπορεί να αλλάξει ακόμη και τον ήχο του κινητήρα.

Ένα χειριστήριο για όλα

Xρησιμοποιώντας το κουμπί Multi-Sense που είναι τοποθετημένο στο τιμόνι, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στους τρεις βασικούς τρόπους οδήγησης του συστήματος Open RLink: Sport, Eco και Neutral. Κάθε λειτουργία διαθέτει προεπιλεγμένες ρυθμίσεις βελτιστοποιημένες από τους μηχανικούς της Renault για καλύτερη αίσθηση. Αυτή η λειτουργία είναι ίδια με αυτή που είχε ήδη η προηγούμενη γενιά.

Όμως, πλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να αυξήσει ή να μειώσει την ένταση της αίσθησης που συνοδεύει τις βασικές ρυθμίσεις και να προσαρμόσει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας απλά το ολοκαίνουργιο, βαθμονομημένο από 1-13, χειριστήριο που βρίσκεται στην οθόνη αφής του συστήματος multimedia OpenR. Είναι ακριβώς σαν να ρυθμίζεις την ένταση του ήχου.

Οι αλλαγές στον κύκλο στροφής, όπου καθορίζεται και ο βαθμός ευελιξίας του Austral, εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις που γίνονται στο επίπεδο έντασης. Με το 4Control Advanced, οι πίσω τροχοί έχουν επίσης βελτιωθεί για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη νέα σειρά ρυθμίσεων, ενώ συμμετέχουν πλέον σε ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας, στρέφοντας έως και 5°. Η επιπλέον 1,5° σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές, σημαίνει ότι ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί σε μόλις 10,1 μέτρα.

Αυτό κατέστη δυνατό χάρη σε δύο μηχανολογικές καινοτομίες που εξέλιξε και κατασκεύασε εσωτερικά η Γαλλική εταιρία. Ο νέος πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων της πλατφόρμας CMF-C/D καθιστά δυνατό τον έλεγχο της διαδρομής και της ευθυγράμμισης των τροχών του αυτοκινήτου. Ο άξονας ελέγχεται ιδανικά όταν συνδυάζεται με τη δεύτερη μηχανολογική καινοτομία: έναν νέο ενεργοποιητή διπλής εξόδου που αντικαθιστά τις κλασικές αντιστρεπτικές ράβδους που χρησιμοποιήθηκαν παλιότερα στα Laguna GT καιTalisman.