Η Lamborghini σε λίγες εβδομάδες θα παρουσιάσει το πρώτο υβριδικό της μοντέλο που φυσικά θα ανήκει στην κατηγορία σούπερ σπορ. Πριν όμως συμβεί αυτό η μάρκα παρουσίασε δυο ξεχωριστές εκδόσεις, μια coupe και μια roadster (Invencible και Authentica), με τις οποίες αποτίνει φόρο τιμής στον κινητήρα V12 το σήμα κατατεθέν της μάρκας εδώ δεκαετίες.
Τα Invencible και Auténtica σχεδιάστηκαν από τη Lamborghini Centro Stile και είναι τα τελευταία που χρησιμοποιούν 12κύλινδρο κινητήρα 6,5 λίτρων τοποθετημένο κατά μήκος στο πίσω μέρος. Στην αποχαιρετιστήρια παράστασή του ο V12, αποδίδει 780 ίππους και μέγιστη ροπή 72,8 χλγμ. στις 6.750 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται με 7τάχυτο κιβώτιο ISR που μεταφέρει την κίνηση στους 4 τροχούς, που διαθέτουν και σύστημα δυναμικής διεύθυνσης.
Τα δύο εντυπωσιακά οχήματα βασίζονται στο μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα της Aventador, που παράγεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Sant’Agata Bolognese, ενώ με το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένα όλα τα τμήματα του αμαξώματος.
Στο μίνιμαλ εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων δεσπόζουν οι καθαρές γραμμές και το ταμπλό με τους εξαγωνικούς αεραγωγούς κατασκευασμένους σε 3D εκτυπωτές και χωρίς όργανα στην κονσόλα, τόσο για περιορισμό του βάρους όσο και για την οδηγική ευχαρίστηση.
Κλείνοντας να θυμίσουμε ότι, η Lamborghini ιδρύθηκε το 1963 από τον Φερούτσιο Λαμποργκίνι που είχε σαν κίνητρο τον ανταγωνισμό με τη Ferrari, γεγονός που οδήγησε στην κατασκευή πανάκριβων υπεραυτοκινήτων, που πολλοί γνωρίζουν, αλλά και… τρακτέρ, δραστηριότητα άγνωστη στο ευρύ κοινό. Το σήμα της θρυλικής μάρκας απεικονίζει έναν ταύρο που επιτίθεται, μια προσωπική επιλογή του ιδρυτή της που είχε γεννηθεί στον αστερισμό του Ταύρου (28/4/1916).
Τα προβλήματα για την μάρκα ήρθαν μια δεκαετία μετά την ίδρυσή της (1973) λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που δημιούργησε η στάση των πετρελαιοπαραγωγών χωρών. Σαν αποτέλεσμα ήρθε η πτώχευση το 1978 και στη συνέχεια μια σειρά από «καραμπόλες» (Ελβετοί, Αμερικάνοι, Ινδονήσιοι ιδιοκτήτες) κατέληξε (1998) μέσω της Audi στον όμιλο Volkswagen. Πάντως παρά την ιδιοκτησιακή αλλαγή τα μοντέλα Lamborghini συνεχίζουν να κατασκευάζονται στα πάτρια εδάφη, στην Sant’ Agata (κοντά στη Μόντενα της Ιταλίας) και να παραμένουν αντικείμενα του πόθου πολλών εχόντων (και μη) την οικονομική δυνατότητα να τα αγοράσουν.