Συνεχίστηκε η αυξητική πορεία στις πωλήσεις καινούριων επιβατικών οχημάτων τον περασμένο Νοέμβριο, αλλά οι πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου δεν επιτρέπουν ιδιαίτερη αισιοδοξία για το πώς θα κλείσει συνολικά η χρονιά σε σχέση με πέρσι.

Πάντως, προς το παρόν και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Νοέμβριος 2022 Νοέμβριος 2021 Μεταβολή 2022/2021
Καινούργια επιβατικά 8.077 7.165 +12,7%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 855 885 -3,4%
Καινούργια λεωφορεία 19 33 -42,4%
 
Ιανουάριος -Νοέμβριος 2022 Ιανουάριος -Νοέμβριος 2021 Μεταβολή 2022/2021
Καινούργια επιβατικά 98.804 95.256 +3,7%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 9.525 10.259 -7,2%
Καινούργια λεωφορεία 193 382 -49,5%

Σταθερή σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες παραμένει η κατάσταση στις κατηγορίες που προτιμούν οι καταναλωτές και τα κινητήρια συστήματα που επιλέγουν. Οι κατηγορίες Β και C έχουν την «μερίδα του λέοντος» όπως επίσης και τα SUV μοντέλα που συνεχώς κερδίζουν μερίδιο.

Όσον αφορά το καύσιμο, οι θερμικοί κινητήρες ξεπερνούν το 60% του συνόλου των πωλήσεων (αντί του περίπου 54% στην ΕΕ), ενώ τα υβριδικά πλησιάζουν το 30% (22,8% στην ΕΕ) και τα plug-in μαζί με τα αμιγώς ηλεκτρικά να αντιμετωπίζονται επιφυλακτικά παρά τα κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση με ποσοστό μόλις 7,6%, την ώρα που στην ΕΕ ξεπερνούν το 19% των νέων πωλήσεων.

Έτσι, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον Νοέμβριο, έχει ως εξής:

Segment Νοέμβριος 2022 Νοέμβριος 2021 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος-Νοέμβριος 2022 Ιανουάριος–Νοέμβριος2021 Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
A 7,2% 11,7% -4,5 7,3% 10,1% -2,8
A-SUV 1,5% 0,5% +1,0 1,9% 1,2% +0,6
A TOTAL 8,8% 12,2% -3,4 9,1% 11,3% -2,2
B 25,1% 20,8% +4,3 25,2% 26,9% -1,8
B-SUV 25,1% 21,7% +3,3 24,3% 21,8% +2,5
B TOTAL 50,1% 42,6% +7,6 49,4% 48,7% +0,7
C 10,4% 11,1% -0,6 10,7% 12,5% -1,9
C-SUV 21,4% 26,2% -4,8 22,2% 21,0% +1,2
C TOTAL 31,9% 37,3% -5,4 32,8% 33,5% -0,7
D 1,6% 2,2% -0,6 1,3% 1,9% -0,6
D-SUV 5,4% 4,0% +1,4 5,3% 2,7% +2,6
D TOTAL 7,0% 6,2% +0,9 6,6% 4,5% +2,1
E 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,1% -0,1
E-SUV 0,6% 0,4% +0,2 0,5% 0,5% +0,0
E TOTAL 0,7% 0,6% +0,1 0,6% 0,6% -0,1
F-G 0,1% 0,0% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
F-G-SUV 0,2% 0,1% +0,1 0,3% 0,1% +0,2
F-G TOTAL 0,3% 0,2% +0,1 0,4% 0,1% +0,3
SPORTS 0,1% 0,2% -0,1 0,2% 0,2% +0,0
MPV 0,0% 0,0% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
MPV-M/COMBI 1,0% 0,8% +0,3 0,7% 0,8% -0,1
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0
(Εκ των οποίωνSUV 54,2% 53,0% +1,2 54,3% 47,2% +7,1)
  Νοέμβριος2022 Νοέμβριος2021 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022 Ιανουάριος – Νοέμβριος2021 Διαφορά(μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘22* Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘21* Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 40,7% 40,9% -0,2 45,1% 49,7% -4,6 37,9% 41,2% -3,3
Πετρέλαιο 13,7% 16,5% -2,8 16,1% 17,7% -1,6 17,1% 20,4% -3,3
Υβριδικά (HEV) 32,4% 25,8% +6,6 27,8% 23,0% +4,9 22,8% 19,6% +3,1
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 9,2% 11,8% -2,5 7,6% 6,5% +1,1 19,2% 16,1% +3,1
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,6% 1,0% -0,4 0,6% 1,3% -0,7 3,0% 2,7% +0,3
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 3,3% 4,0% -0,7 2,8% 1,9% +1,0

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, είναι πλέον σίγουρο πως η χρονιά θα κλέισει με σχεδόν διψήφιο ποσοστό μείωσης των πωλήσεων, καθώς παρά την σημαντική αύξηση του Οκτωβρίου (έχουμε δεδομένα μέχρι τότε), το σύνολο του 10μήνου υστερεί σημαντικά σε σχέση με το 2021.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον περασμένο Οκτώβριο ως εξής:

  Οκτώβριος 2022 Οκτώβριος 2021 Μεταβολή Ιανουάριος –Οκτώβριος2022 Ιανουάριος –Οκτώβριος2021 Μεταβολή
ΕΕ(1) 745.855 664.861 +12,2% 7.529.965 8.191.692 -8,1%
ΕΕ 14(2) 656.788 583.010 +12,7% 6.589.429 7.194.846 -8,4%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 776.409 692.240 +12,2% 7.838.948 8.537.803 -8,2%
Ελλάδα 7.791 6.335 +23,0% 90.727 88.091 +3,0%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.