Συνεχίστηκε η αυξητική πορεία στις πωλήσεις καινούριων επιβατικών οχημάτων τον περασμένο Νοέμβριο, αλλά οι πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου δεν επιτρέπουν ιδιαίτερη αισιοδοξία για το πώς θα κλείσει συνολικά η χρονιά σε σχέση με πέρσι.
Πάντως, προς το παρόν και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Σταθερή σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες παραμένει η κατάσταση στις κατηγορίες που προτιμούν οι καταναλωτές και τα κινητήρια συστήματα που επιλέγουν. Οι κατηγορίες Β και C έχουν την «μερίδα του λέοντος» όπως επίσης και τα SUV μοντέλα που συνεχώς κερδίζουν μερίδιο.
Όσον αφορά το καύσιμο, οι θερμικοί κινητήρες ξεπερνούν το 60% του συνόλου των πωλήσεων (αντί του περίπου 54% στην ΕΕ), ενώ τα υβριδικά πλησιάζουν το 30% (22,8% στην ΕΕ) και τα plug-in μαζί με τα αμιγώς ηλεκτρικά να αντιμετωπίζονται επιφυλακτικά παρά τα κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση με ποσοστό μόλις 7,6%, την ώρα που στην ΕΕ ξεπερνούν το 19% των νέων πωλήσεων.
Έτσι, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον Νοέμβριο, έχει ως εξής:
Segment | Νοέμβριος 2022 | Νοέμβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος-Νοέμβριος 2022 | Ιανουάριος–Νοέμβριος2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 7,2% | 11,7% | -4,5 | 7,3% | 10,1% | -2,8 |
A-SUV | 1,5% | 0,5% | +1,0 | 1,9% | 1,2% | +0,6 |
A TOTAL | 8,8% | 12,2% | -3,4 | 9,1% | 11,3% | -2,2 |
B | 25,1% | 20,8% | +4,3 | 25,2% | 26,9% | -1,8 |
B-SUV | 25,1% | 21,7% | +3,3 | 24,3% | 21,8% | +2,5 |
B TOTAL | 50,1% | 42,6% | +7,6 | 49,4% | 48,7% | +0,7 |
C | 10,4% | 11,1% | -0,6 | 10,7% | 12,5% | -1,9 |
C-SUV | 21,4% | 26,2% | -4,8 | 22,2% | 21,0% | +1,2 |
C TOTAL | 31,9% | 37,3% | -5,4 | 32,8% | 33,5% | -0,7 |
D | 1,6% | 2,2% | -0,6 | 1,3% | 1,9% | -0,6 |
D-SUV | 5,4% | 4,0% | +1,4 | 5,3% | 2,7% | +2,6 |
D TOTAL | 7,0% | 6,2% | +0,9 | 6,6% | 4,5% | +2,1 |
E | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,1 |
E-SUV | 0,6% | 0,4% | +0,2 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
E TOTAL | 0,7% | 0,6% | +0,1 | 0,6% | 0,6% | -0,1 |
F-G | 0,1% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,3% | 0,1% | +0,2 |
F-G TOTAL | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,4% | 0,1% | +0,3 |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,0% | 0,8% | +0,3 | 0,7% | 0,8% | -0,1 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 54,2% | 53,0% | +1,2 | 54,3% | 47,2% | +7,1) |
Νοέμβριος2022 | Νοέμβριος2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022 | Ιανουάριος – Νοέμβριος2021 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘22* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘21* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 40,7% | 40,9% | -0,2 | 45,1% | 49,7% | -4,6 | 37,9% | 41,2% | -3,3 |
Πετρέλαιο | 13,7% | 16,5% | -2,8 | 16,1% | 17,7% | -1,6 | 17,1% | 20,4% | -3,3 |
Υβριδικά (HEV) | 32,4% | 25,8% | +6,6 | 27,8% | 23,0% | +4,9 | 22,8% | 19,6% | +3,1 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,2% | 11,8% | -2,5 | 7,6% | 6,5% | +1,1 | 19,2% | 16,1% | +3,1 |
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,6% | 1,0% | -0,4 | 0,6% | 1,3% | -0,7 | 3,0% | 2,7% | +0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,3% | 4,0% | -0,7 | 2,8% | 1,9% | +1,0 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, είναι πλέον σίγουρο πως η χρονιά θα κλέισει με σχεδόν διψήφιο ποσοστό μείωσης των πωλήσεων, καθώς παρά την σημαντική αύξηση του Οκτωβρίου (έχουμε δεδομένα μέχρι τότε), το σύνολο του 10μήνου υστερεί σημαντικά σε σχέση με το 2021.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον περασμένο Οκτώβριο ως εξής:
Οκτώβριος 2022 | Οκτώβριος 2021 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Οκτώβριος2022 | Ιανουάριος –Οκτώβριος2021 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 745.855 | 664.861 | +12,2% | 7.529.965 | 8.191.692 | -8,1% |
ΕΕ 14(2) | 656.788 | 583.010 | +12,7% | 6.589.429 | 7.194.846 | -8,4% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 776.409 | 692.240 | +12,2% | 7.838.948 | 8.537.803 | -8,2% |
Ελλάδα | 7.791 | 6.335 | +23,0% | 90.727 | 88.091 | +3,0% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.