Η νέα Porsche 911 GT3 RS δεν κρύβει καθόλου τις προθέσεις της: έχει εξαρχής σχεδιαστεί χωρίς συμβιβασμούς με στόχο το μέγιστο των επιδόσεων. Το υψηλής απόδοσης 525 ίππων sport μοντέλο (μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα και κανονικά στους δημόσιους δρόμους) αξιοποιεί πλήρως τεχνολογία και λύσεις που έχουν σχεδιαστεί για τους αγώνες.
Εκτός από τον ατμοσφαιρικό, πολύστροφο κινητήρα με το καθαρόαιμο αγωνιστικό DNA και την μελετημένη ελαφριά κατασκευή, αυτό που συνδέει άμεσα την GT3 RS με τον «αγωνιστικό της αδελφό» την 911 GT3 R, είναι το σύστημα ψύξης και οι αεροδυναμικές λύσεις που έχουν δοθεί.
Σύστημα ψύξης από τους αγώνες
Ο πυρήνας για τις αυξημένες επιδόσεις, βασίζεται στην ιδέα ενός κεντρικά τοποθετημένου συστήματος ψύξης λύση που εφάρμοζε η 911 RSR (νικητή στο LeMans) και η 911 GT3 R. Αντί των τριών διαφορετικών τμημάτων του συστήματος ψύξης των προηγούμενων εκδόσεων, η νέα 911 GT3 RS διαθέτει ένα μεγάλο κεντρικό και υπό γωνία τοποθετημένο σύστημα ψύξης, στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, εκεί όπου στα άλλα μοντέλα της 911, είναι ο χώρος αποσκευών.
Η λύση αυτή επέτρεψε να χρησιμοποιηθεί ο χώρος που απελευθερώθηκε στα πλαϊνά, για τοποθετηθούν ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία. Πτερύγια εμπρός συνεχώς ρυθμιζόμενα και πίσω πτέρυγα δυο τμημάτων σε συνδυασμό με έναν ακόμη αριθμό αεροδυναμικών στοιχείων δημιουργούν 409 κιλά κάθετης δύναμης στα 200 χλμ/ώρα. Αυτό σημαίνει, ότι η νέα 911 GT3 RS έχει την διπλάσια κάθετη δύναμη απ´ ότι η προηγούμενη γενιά της 991.2 και τρεις φορές απ´ ότι η 911 GT3. Στα 285 χλμ/ώρα, η συνολική κάθετη δύναμη που δημιουργείται φτάνει τα 860 κιλά.
Ένας καταστροφέας οπισθέλκουσας το γνωστό DRS (drag reduction system) τοποθετείται για πρώτη φορά σε Porsche παραγωγής. Για χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας και υψηλότερες ταχύτητες στα ευθεία κομμάτια μιας πίστας, το DRS επιτρέπει στην πτέρυγες με το πάτημα ενός διακόπτη, να οριζοντιώνονται μέσα σε προρυθμισμένα όρια. Το αερόφρενο ενεργοποιείται σε βίαιη επιβράδυνση από υψηλή ταχύτητα: οι πτέρυγες εμπρός και πίσω γυρνάνε στο maximum, αυξάνοντας την αεροδυναμική επιβράδυνση, βοηθώντας έτσι το σύστημα φρενών του αυτοκινήτου. Συνολικά το look της νέας 911 GT3 RS, χαρακτηρίζεται από τον μεγάλο αριθμό των ενεργητικών αεροδυναμικών στοιχείων.
Το πιο χαρακτηριστικό σημείο αυτού του sport GT αυτοκινήτου είναι τα σημεία στήριξης της πίσω αεροτομής, που είναι μεγάλη σε όλες της τις διαστάσεις και τα οποία η Porsche ονομάζει χαρακτηριστικά «swan neck» ακριβώς επειδή έχουν το σχήμα του λαιμού ενός κύκνου. Η πίσω αεροτομή αποτελείται από την βασική πτέρυγα που είναι σταθερή και το πάνω τμήμα της που ρυθμίζεται υδραυλικά.
Για πρώτη φορά δε σε Porsche παραγωγής η άνω απόληξη της πίσω πτέρυγας, βρίσκεται πιο ψηλά από την οροφή του αυτοκινήτου. Επιπλέον, στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, δεν υπάρχει το κλασικό spoiler, αλλά ένα splitter που διαχωρίζει τον εισερχόμενο αέρα οδηγώντας τον προς τα πάνω και κάτω από το αμάξωμα. Επίσης οι πλαϊνές «λεπίδες» των πτερυγίων διώχνουν τον αέρα μακριά από το αμάξωμα.
Οι πλαϊνές περσίδες πίσω από την εισαγωγή κατευθύνουν τον αέρα στο πλάι του αυτοκινήτου ενώ τα πτερύγια στην οροφή κατευθύνουν τον αέρα προς τα έξω, εξασφαλίζοντας χαμηλότερες θερμοκρασίες εισαγωγής στο πίσω μέρος. Στη νέα 911 GT3 RS, τα ανοίγματα στο πλάι χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη βελτίωση της αεροδυναμικής και όχι για την εισαγωγή αέρα. Οι θόλοι των πίσω τροχών διαθέτουν επίσης εισαγωγή για την βελτιστοποιημένη ροή του αέρα, ενώ ο διαχύτης προέρχεται από την 911 GT3 και έχει προσαρμοστεί αναλόγως. Ο αερισμός του μπροστινού τόξου σε κάθε τροχό γίνεται μέσω περσίδων στα εμπρός φτερά, οι δε εισαγωγές πίσω από τους εμπρός τροχούς στο στυλ των εμβληματικών 911 GT1 (νικητές στο LeMans) μειώνουν την πίεση που εξασκείται μέσα στους θόλους των φτερών.
Ανάρτηση που ρυθμίζεται από το cockpit
H ανάρτηση έχει σχεδιαστεί επίσης με ιδιαίτερη προσοχή ως προς την αεροδυναμική της αντίσταση. Επειδή οι θόλοι των φτερών της νέας 911 GT3 RS έχουν σχεδιαστεί να υποβοηθούν την ομαλή και συνεχή εισροή αέρα, τα τμήματα που απαρτίζουν την ανάρτηση με τα δίπλα ψαλίδια εμπρός, έχουν σχήμα «σταγόνας». Αυτή η προσεγμένη αεροδυναμική αυξάνει την κάθετη δύναμη στον εμπρός άξονα περίπου κατά 40 κιλά στην τελική ταχύτητα και αυτό είναι κάτι που γενικά εφαρμόζεται μόνο σε αγώνες με τεχνολογία αιχμής.
Λόγω του φαρδύτερου μετατρόχιου (29 χλστ φαρδύτερο από ότι στην 911 GT3), οι σύνδεσμοι του των διπλών ψαλιδιών εμπρός, είναι επίσης αντίστοιχα μεγαλύτεροι.
Στην νέα 911 GT3 RS οι σύνδεσμοι (με ball joints) στο κάτω μπράτσο της εμπρός ανάρτησης είναι χαμηλότερα τοποθετημένοι, ενώ και η πίσω ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις στα ελατήρια. Το ίδιο έχει γίνει με όλα τα συστήματα υποβοήθησης, όπως και με την τετραδιεύθυνση.
Η 911 GT3 RS, διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Normal, Sport και Track. Στο τελευταίο, οι βασικές ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν κατά βούληση. Ανάμεσα στις διαφορετικές ρυθμίσεις, το rebound (αποσυμπίεση) και η συμπίεση της ανάρτησης τόσο εμπρός όσο και πίσω, μπορούν να ρυθμιστούν ξεχωριστά και σε διαφορετικά στάδια. Το πίσω διαφορικό, μπορεί επίσης να ρυθμιστεί ως προς τον βαθμό εμπλοκής του από περιστροφικό διακόπτη στο τιμόνι.
Η ρύθμιση γίνεται άμεσα καθώς διακόπτες και ενδείξεις προέρχονται κατευθείαν από τους αγώνες: τέσσερις περιστροφικόί διακόπτες καθώς και το button για το Drag Reduction System (DRS) είναι τοποθετημένοι πάνω στο τιμόνι, ξεχωρίζουν δε με καθαρά γραφικά σε κάθε ρύθμιση. Η 911 GT3 RS είναι εξοπλισμένη με την ίδια οθόνη παρόμοια με της 911 GT3. Με το πάτημα ενός κουμπιού ο οδηγός μπορεί να μειώσει τις ενδείξεις που εμφανίζονται στις οθόνες των 7 ιντσών, ώστε να διαβάζει μόνο τα απαραίτητα. Οι ενδείξεις αλλαγής ταχυτήτων και το αναλογικό ταχύμετρο, προέρχονται επίσης από την GT3.
4λιτρος, εξακύλινδρος boxer κινητήρας
Ο 4λιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας με υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, είναι επίσης βελτιωμένος συγκριτικά με την 911 GT3. Η αύξηση της απόδοσής του, οφείλεται κυρίως στην επανασχεδίαση των εκκεντροφόρων, του συστήματος εισαγωγής του αέρα και των βαλβίδων. Το 7αχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK) έχει κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης από ότι η 911 GT3, ενώ εισαγωγές αέρα κάτω από το δάπεδο του αυτοφερόμενου εξασφαλίζουν την αντοχή του στις ακραίες συνθήκες που επικρατούν συνήθως στην οδήγηση σε πίστα.
Η 911 GT3 RS επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 3,2 δευτ. και έχει τελική ταχύτητα (με 7η ταχύτητα) 296 χλμ/ώρα. Τα αλουμινένια monobloc φρένα έχουν 6πίστονες δαγκάνες και οι δίσκοι στους εμπρός τροχούς διάμετρο 408 χλστ. Συγκρινόμενες με τις αντίστοιχες δαγκάνες της 911 GT3, η διάμετρός τους στην 911 GT3 RS έχει αυξηθεί από 30 σε 32 χλστ. Επίσης, το πάχος των δίσκων έχει αυξηθεί από τα 34 στα 36 χλστ.
Στον πίσω άξονα τα φρένα εξακολουθούν να έχουν δίσκους με διάμετρο 380 χλστ και 4πίστονες δαγκάνες. Τα extra διαθέσιμα κεραμικά (Porsche Ceramic Composite Brake – PCCB) περιλαμβάνουν δίσκους 410 χλστ εμπρός και 390 χλστ πίσω. Η νέα 911 GT3 RS, διατίθεται με ελαφρές αλουμινένιες ζάντες με μονό κεντρικό μπουλόνι. Τα sport ελαστικά (νόμιμα για χρήση σε δημόσιους δρόμους) είναι διαστάσεων 275/35 R 20 εμπρός και 335/30 R 21 πίσω, εξασφαλίζοντας εξαιρετικό grip σε κάθε περίπτωση.
Το ελαφρύτερο δυνατό
Η έξυπνα μελετημένη κατασκευή, ήταν βασικό μέλημα σε όλα τα μοντέλα RS ήδη από την εποχή της θρυλικής 911 Carrera RS 2,7. Χάρις σε αυτή, καθώς και με την εκτεταμένη χρήση υλικών CFRP, η 911 GT3 RS ζυγίζει μόλις 1.450 κιλά (κατά σύστημα DIN). Οι πόρτες τα εμπρός φτερά, η οροφή και το καπό είναι κατασκευασμένα από CFRP. Από το ίδιο υλικό είναι επίσης κατασκευασμένα και τα full bucket καθίσματα που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό.
Διαθέσιμη με τα πακέτα Clubsport και Weissach
Ερχόμενοι στο εσωτερικό, το νέο GT sport αυτοκίνητο έχει όλα τα τυπικά, αναγνωρίσιμα στοιχεία και το στυλ των RS: μαύρο δέρμα, Racetex και ανθρακονήματα, χαρακτηριστικά ενός καθαρόαιμου sport. Η 911 GT3 RS, είναι διαθέσιμη με το πακέτο Clubsport χωρίς extra κόστος. Σε αυτόν τον εξοπλισμό περιλαμβάνεται ατσάλινο rollover bar, πυροσβεστήρας και ζώνες 6 σημείων για τον οδηγό. Το πακέτο Weissach, το οποίο αποτελεί extra εξοπλισμό, περιλαμβάνει ακόμη περισσότερα. Το εμπρός καπό, η οροφή, τμήματα της πίσω αεροτομής και τμήματα των εξωτερικών καθρεπτών είναι φινίρισμα να με ανθρακονήματα. Οι εμπρός και πίσω αντιστρεπτικές δοκοί και τμήματα του πίσω άξονα χρησιμοποιούν υλικά CFRP, συμβάλλοντας έτσι στην καλύτερη αίσθηση της οδήγησης.
Το rollover bar, κατασκευασμένο για πρώτη φορά από CFRP, συμβάλλει και αυτό στην μείωση του βάρους κατά σχεδόν 6 κιλά, συγκρινόμενο με το αντίστοιχο ατσάλινο. Ένα ακόμη high light που περιλαμβάνεται στο πακέτο Weissach είναι τα αγωνιστικού τύπου paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων στο PDK, καθώς αυτές γίνονται πολύ πιο σαφείς. Στον προαιρετικό εξοπλισμό του πακέτου Weissach, περιλαμβάνονται επίσης τροχοί από μαγνήσιο, μειώνοντας το βάρος κατά 8 επιπλέον κιλά.
Exclusive χρονογράφος
Εμπνευσμένη από την αγωνιστική λογική (όπου η ακρίβεια έχει πρωταρχική σημασία) η ανήκουσα στην Porsche ωρολογοποιία (με έδρα το Solothurn στην Ελβετία) δημιούργησε τον χρονογράφο 911 GT3 RS. Αυτό το μηχανικό ρολόι είναι κάτι που ταιριάζει απόλυτα στους ιδιοκτήτες ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Είναι κατασκευασμένο από μαύρο ή σε φυσική απόχρωση τιτάνιο, με βιδωτής κορόνα, και μηχανισμό Porsche Design (WERK 01.200), πιστοποιημένο κατά COSC) για μέγιστη ακρίβεια.
Η λειτουργία flyback επιτρέπει στον χρήστη να ξεκινήσει να χρονόμετρα, να τα σταματήσει και να κάνει reset με μια μόνο κίνηση, ενώ οι επιπλέον διακόπτες που διαθέτουν με χαρακτικά λέιζερ τις ενδείξεις «Έναρξη/Διακοπή» και «Επόμενος Γύρος», αποκαλύπτουν ότι αυτός ο χρονογράφος δεν είναι μόνο για να δείχνει την Εκτός από τις καινοτομίες, όπως η κλίμακα pulsometer στο πλαίσιο, υπάρχουν επίσης πολλά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και υλικά από το GT3 RS.
Η νέα 911 GT3 RS, είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελίες, με βασική τιμή στην Γερμανία 229.517 ευρώ.