Πρόκειται για την μικρότερη έκδοση της M Division της BMW. Σίγουρα, όμως, όχι και για τη λιγότερο ικανή σε επίπεδο προδιαγραφών, συμπεριφοράς στο δρόμο και επιδόσεων. Ιδού λοιπόν η πολυαναμενόμενη έκδοση Μ του κουπέ «άσσου» της BMW!
Ύστερα από πολλές… διαρροές πληροφοριών και «καμουφλαρισμένων» φωτογραφιών, αλλά και ουκ ολίγες παρουσιάσεις κεκλισμένων των θυρών, οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας αποκαλύπτουν δημοσίως σήμερα όχι μόνο το «πρόσωπο», αλλά και αναλυτικά όλες τις τεχνικές περγαμηνές της νέας Σειράς 1 M Coupe. Όπως γίνεται αντιληπτό, πρόκειται για το μικρότερο μοντέλο της κορυφαίας αυτής οικογένειας μοντέλων των Βαυαρών, και μάλιστα, το μοναδικό εξ αυτών που χρησιμοποιεί υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, τον οποίο, συν τοις άλλοις, συναντάμε και σε κάποιο άλλο «κανονικό» μοντέλο της BMW. Πριν όμως επεκταθούμε στα… ενδότερα της «μικρής» Μ, ας σταθούμε σε αυτό που αποκαλύπτουν οι επίσημες φωτογραφίες της. Με μιας, λοιπόν, εύκολα διακρίνει κανείς ότι η νέα Σειρά 1 M Coupe είναι ένα αρκετά διαφορετικό αυτοκίνητο σε επίπεδο σχεδίασης και χαρακτήρα σε σχέση με τα ταπεινότερα αδέλφια του, κυρίως χάρη στο έντονα μυώδες εμπρός της μέρος. Εκεί δηλαδή όπου δεσπόζουν τα νέα φωτιστικά σώματα, με το χαρακτηριστικό πλέον «φρύδι» στο επάνω μέρος και ο άκρως… προκλητικός προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα. Αξιοσημείωτες εδώ είναι οι εκείνες στις άκρες του, τις οποίες οι Βαυαροί αποκαλούν air curtains (αερο-κουρτίνες!), οι οποίες συμβάλλουν στην καλύτερη ροή του αέρα και, κατ’ επέκταση, στη βελτίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του αμαξώματος. Από εκεί και πέρα, σχεδιαστικά ξεχωρίζουν επίσης τα «πρησμένα» τόξα των τροχών (19 ιντσών με ελαστικά 245/35 εμπρός και 265/35 πίσω), καθώς και οι δύο διπλές -αλά Μ3- απολήξεις της εξάτμισης, σε συνδυασμό με τη διακριτική αεροτομή και τον πιο επιθετικό προφυλακτήρα στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό, οι διαφοροποιήσεις είναι πολύ πιο περιορισμένες, καθώς αφορούν κυρίως στα καθίσματα, στις επενδύσεις από αλκαντάρα στο ταμπλό αλλά και στη νέα αριθμοσειρά του πίνακα οργάνων.
Ας περάσουμε όμως στο… κυρίως πιάτο και συγκεκριμένα σε ό,τι κρύβεται κάτω από την επιθετική αυτή σιλουέτα. Κάτω από το καπό λοιπόν της νέας 1 Μ Coupe φιλοξενείται ο γνωστός 5κύλινδρος εν σειρά και 3λιτρος Twin Turbo κινητήρας των Βαυαρών (γνωστός από την Z4 SDrive 35iS), ο οποίος αποδίδει 340 ίππους στις 5.900 σ.α.λ. και 450 +50 σε λειτουργία overboost Nm ροπής. Συνδυάζεται δε προς τέρψη των… παραδοσιακών αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το νέο σπορ κουπέ της BMW των 1.495 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 4,9 και 17,3 δλ. εξασφαλίζοντας στον οδηγό της την ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο δανείζεται το σύστημα πέδησης της Μ3, το οποίο αποτελείται από μονοπίστονες δαγκάνες και δίσκους 350 και 340 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει τόσο στην ανάρτηση σε σχέση με την 135i (σφικτότερη αλλά και χαμηλότερη κατά 20 χλστ.), όσο και στα μετατρόχια του, με τη… διεύρυνση στην προκειμένη περίπτωση να καθορίζεται στα 71 χλστ. εμπρός και στα 46 χλστ. πίσω.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το επίσημο δημόσιο ντεμπούτο του νέου δημιουργήματος του M Division της BMW έχει προγραμματιστεί για τον επόμενο μήνα στην Έκθεση του Ντιτρόιτ.
Πηγή: 4troxoi.gr