Στο πλαίσιο των εορτασμών για την 50ή επέτειο, η BMW M GmbH παρουσιάζει μία ειδική έκδοση, βασισμένη στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της εταιρείας, στην πολυτελή μεσαία κατηγορία. Η νέα BMW M4 CSL συνδυάζει το «old-school» αγωνιστικό πάθος με καινοτόμα τεχνολογία για τη δημιουργία μιας απαράμιλλης εμπειρίας επιδόσεων.
Με ισχύ πιο υψηλού επιπέδου και ευφυή σχεδίαση μειωμένου βάρους, διθέσια διαμόρφωση, ειδικές για το μοντέλο αναβαθμίσεις πλαισίου και στοιχεία εξοπλισμού επιλεγμένα για την αποστολή που καλείται να επιτελέσει, η νέα M4 CSL είναι ιδανική για οδήγηση στην πίστα. Τα γονίδια που η M4 CSL μοιράζεται με την αγωνιστικών προδιαγραφών αδελφή της, την M4 GT3, αντανακλώνται επίσης στις επιδόσεις της. Σε δοκιμαστικές διαδρομές στο Nordschleife του Nürburgring, η M4 CSL, σημείωσε τους ταχύτερους χρόνους γύρου όλων των εποχών για όχημα παραγωγής του BMW Group. Στην έκδοση της πίστας που χρησιμοποιείται παραδοσιακά για λόγους σύγκρισης (που έχει μήκος 20,6 χιλιόμετρα και δεν περιλαμβάνει την ευθεία στο τμήμα T13) το χρονόμετρο έδειξε 7 λεπτά και 15,677 δευτ. Ο επίσημος και επικυρωμένος χρόνος γύρου για την πίστα των 20,832 km (πλήρης γύρος) ήταν 7 λεπτά και 20,2 δευτερόλεπτα. Οι τιμές επιτάχυνσης των 3,7 δευτ. για το 0 – 100 km/h και 10,7 δευτ., για το σπριντ 0 – 200 km/h είναι εξίσου εντυπωσιακές.
«Competition , Sport , Lightweight» (CSL)
Το «CSL» σημαίνει «Competition, Sport, Lightweight» και αναφέρεται στον κρίσιμο ρόλο της σχεδίασης ελαχιστοποιημένου βάρους, για την εξασφάλιση της επιτυχίας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η BMW 3.0 CSL που αναπτύχθηκε από την BMW Motorsport GmbH σύμφωνα με την ίδια αρχή, κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (ETCC) στην πρώτη της προσπάθεια, το 1973. Η M4 CSL ακολουθεί επίσης τα χνάρια επιτυχημένων ειδικών εκδόσεων από προηγούμενες γενιές των M3/M4, και κυρίως της θρυλικής M3 CSL του 2003 και M4 GTS που παρουσιάστηκε το 2016.
Μειωμένο βάρος
Η τεχνογνωσία της στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, επέτρεψαν στην BMW M GmbH να περιορίζει το απόβαρο (DIN) της ειδικής έκδοσης στα 1.625 kg. Η ξεχωριστή αναλογία κιλών/ίππων που φτάνει τα 2,95 kg / hp (4,01 kg/kW) προσφέρει την ιδανική πλατφόρμα για μία εξαιρετικά δυναμική, οδηγική εμπειρία.
Και μόνο η τοποθέτηση των full bucket καθισμάτων M Carbon μείωσε το βάρος κατά περίπου 24 κιλά, συγκριτικά με τα στάνταρ καθίσματα που τοποθετούνται στην M4 Competition Coupé. 21 κιλά εξοικονομήθηκαν με την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων και των ζωνών ασφαλείας, ενσωματώνοντας ένα διαχωριστικό και πραγματοποιώντας τις σχετικές τροποποιήσεις στο χώρο αποσκευών. Οι αλλαγές στο πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης πολύ ελαφρών κεραμικών φρένων M Carbon και ειδικών ζαντών ελαφρού κράματος, ελατηρίων και γονάτων, μείωσαν το βάρος κατά 21 επιπλέον κιλά. Η μείωση της ποσότητας ηχομονωτικού υλικού και η μετάβαση σε εξαιρετικά ελαφριά ηχομόνωση εξοικονόμησε περίπου 15 κιλά, ενώ η χρήση εξαρτημάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), αφαίρεσε περίπου έντεκα κιλά. Για παράδειγμα, πλέον της οροφής από CFRP, το καπό και το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ της M4 CSL είναι επίσης διαμορφωμένα από αυτό το high-tech υλικό, όπως και η κεντρική κονσόλα του. Ακόμα, ένα πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο, εξοικονομεί πάνω από τέσσερα κιλά βάρος από το σύστημα εξαγωγής. Λεπτομερείς τροποποιήσεις σε τομείς όπως η μάσκα, τα πίσω φώτα, τα πατάκια δαπέδου και ο αυτόματος έλεγχος κλιματισμού, εξοικονομούν ακόμα τέσσερα κιλά.
Αποκλειστικό εξωτερικό φινίρισμα
Το αμάξωμα της M4 CSL είναι βαμμένο στο αποκλειστικό μεταλλικό Frozen Brooklyn Grey, στάνταρ. Αυτή η εξωτερική απόχρωση συνδυάζεται με εκτεθειμένες επιφάνειες από ανθρακονήματα και κόκκινες πινελιές για τη δημιουργία ενός οπτικού αποτελέσματος που αποπνέει καθαρόαιμο, σπορ χαρακτήρα. Εναλλακτικά, οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν την M4 CSL τους σε απλό χρώμα Alpine White ή μεταλλικό Sapphire Black.
Η ανθρακονημάτινη δομή εξαρτημάτων του αμαξώματος, είναι ορατή σε διάφορες περιοχές, συμπεριλαμβανομένων των δύο εσοχών στο καπό. Οι επιφάνειες των εσοχών (που δεν είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος) τονίζονται επιπλέον με κόκκινα περιγράμματα. Οι κόκκινες γραμμές προσδίδουν επίσης πρόσθετη έμφαση στα δύο πτερύγια στην οροφή από CFRP, στο περίγραμμα των μαρσπιέ, στα μαύρα λογότυπα του μοντέλου, στα αποκλειστικά splitters από CFRP, καθώς και στα ένθετα της αεροκουρτίνας στο εμπρός μέρος.
Κίτρινοι προβολείς και καινοτόμα πίσω φώτα
Οι προαιρετικά διαθέσιμοι προβολείς Laserlight, αποτελούν ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο στο εμπρός τμήμα της νέας M4 CSL. Τόσο κατά την ενεργοποίηση της λειτουργίας φωτισμού εισόδου που μπαίνει σε λειτουργία με το ξεκλείδωμα των θυρών, όσο και κατά τη λειτουργία της μεσαίας και μεγάλης σκάλας φώτων, οι προβολείς αυτοί ανάβουν σε κίτρινο αντί λευκό χρώμα, παραπέμποντας στα επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα GT.
Τα πίσω φώτα LED είναι στάνταρ εξοπλισμένα με μία τεχνολογία που κάνει το ντεμπούτο της σε αυτοκίνητο παραγωγής. Τα γυάλινα καλύμματά τους φέρουν στο εσωτερικό τους περίτεχνες πλέξεις φωτός, οι οποίες φωτίζονται χρησιμοποιώντας τεχνολογία λέιζερ, με αποτέλεσμα να εισάγουν μία ζωηρή δομή στην επιφάνεια των φώτων. Έτσι δημιουργείται μία απόλυτα χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή που είναι αναγνωρίσιμη από μεγάλη απόσταση τις νυχτερινές ώρες.
Εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας
Η ειδικά σχεδιασμένη μονάδα ισχύος της M4 CSL βασίζεται στον ίδιο υψηλόστροφο, 6κύλινδρο, εν σειρά κινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo, που συναντάμε στην αγωνιστική M4 GT3. Κλειδί στην αύξηση ισχύος ήταν η αύξηση στη μέγιστη πίεση πλήρωσης των δύο mono-scroll υπερσυμπιεστών από 1,7 bar σε 2,1 bar και οι ειδικές για το μοντέλο προσαρμογές στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα. Έτσι ο κινητήρας αυτός αποδίδει μέγιστη ροπή 650 Nm μεταξύ 2.750 και 5.950 σαλ., ενώ η μέγιστη ισχύς των 550 ίππων παράγεται στις 6.250 σαλ.
Ο αγωνιστικής προέλευσης σχεδιασμός του 3.0L κινητήρα εστιάζει ξεκάθαρα στις υψηλές στροφές και στη μέγιστη απόδοση ισχύος. Η χωρίς επίστρωση, closed-deck κατασκευή του στροφαλοθαλάμου, συμβάλλει στην εξαιρετική ακαμψία, ενώ ο σφυρήλατος, ελαφρύς στρόφαλος, του επιτρέπει να διαχειρίζεται εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ροπής. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό ειδικό για μοντέλο M, είναι ο πυρήνας της κυλινδροκεφαλής που κατασκευάζεται με χρήση τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης.
Τόσο το σύστημα ψύξης όσο και το σύστημα παροχής λαδιού είναι σχεδιασμένα για να διαχειρίζονται τις απαιτήσεις της οδήγησης σε πίστα. Το σύστημα εξαγωγής με τις διπλές απολήξεις, τα ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια και το μειωμένο βάρος του σιλανσιέ από τιτάνιο, δημιουργούν επιπλέον έναν συναρπαστικό και εμπνευσμένο από αγωνιστικά αυτοκίνητα, ήχο κινητήρα.
Η ροπή που παράγεται από τον κινητήρα μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου M Steptronic οκτώ σχέσεων με Drivelogic. Ειδικές για το μοντέλο βάσεις κινητήρα και κιβωτίου, εξασφαλίζουν ότι, η ισχύς μεταφράζεται σε δυναμική απόδοση με εξαιρετικά γρήγορο και άμεσο τρόπο.
Μεγαλύτερη ακαμψία αμαξώματος
Η τεχνολογία πλαισίου του μοντέλου επωφελείται από πληθώρα λεπτομερών αναβαθμίσεων – που έχουν προσαρμοστεί στα χαρακτηριστικά απόδοσης της κινητήριας μονάδας. Οι τροποποιήσεις αυτές περιλαμβάνουν τη σημαντική μείωση του βάρους του οχήματος και τις ειδικές για το μοντέλο βελτιώσεις στην ακαμψία του αμαξώματος, με αποτέλεσμα να αναβαθμίζεται αισθητά ο συνδυασμός ευέλικτου χειρισμού, δυναμισμού και ακρίβειας για τα οποία φημίζονται τα αυτοκίνητα BMW M.
Στον χώρο του κινητήρα, μία σύνθεση από μπάρες θόλων που δημιουργήθηκε εξ αρχής, αυξάνει την ακαμψία του αμαξώματος, κατά ένα ακόμα επίπεδο. Χρησιμοποιώντας αριθμητικά μοντέλα, η γεωμετρία των στοιχείων από χυτό αλουμίνιο ανάμεσα στους πύργους των γονάτων της ανάρτησης και του μπροστινού άκρου, έχει προσαρμοστεί με ακρίβεια στις δυνάμεις που ασκούνται σε διαφορετικές οδηγικές καταστάσεις.
Ο επαναπροσδιορισμός της κινηματικής του άξονα και οι ειδικές για το μοντέλο ρυθμίσεις γωνίας κάμπερ, αμορτισέρ, βοηθητικών ελατηρίων και αντιστρεπτικών ράβδων, βελτιστοποιούν την ακρίβεια διεύθυνσης, τον έλεγχο κατά τη μεταφορά των πλευρικών δυνάμεων στις στροφές, την απόκριση των ελατηρίων και των αμορτισέρ και τη θέση των τροχών. Η ειδική για το μοντέλο ανάρτηση, συνοδεύεται από μία μείωση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος κατά οκτώ χιλιοστά, συγκριτικά με την M4 Competition Coupé. Στη λίστα του στάνταρ εξοπλισμού του μοντέλου, συναντάμε επίσης το σύστημα προσαρμοζόμενης ανάρτησης Μ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού, καθώς και τα κεραμικά φρένα M Carbon. Μία ειδική Μ έκδοση του συστήματος πέδησης Integrated Braking System, προσφέρει στον οδηγό εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ, ακόμα και όταν δοκιμάζονται τα ανώτατα όρια των δυναμικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου και σε αντίξοες οδικές συνθήκες.
M Traction Control
Η λειτουργία M Traction Control, που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό, διαθέτει ειδική ρύθμιση για το μοντέλο, και επιτρέπει στον οδηγό να καθορίζει ο ίδιος το επιθυμητό επίπεδο παρέμβασης για τον περιορισμό της ολίσθησης των τροχών. Σε στεγνές επιφάνειες, τα στάδια 1 έως 5 του M Traction Control βοηθούν τον οδηγό να εκτελεί ελεγχόμενα drift. Τα στάδια 6 έως 10 βασίζονται στην εφαρμογή που αναπτύχθηκε για αγωνιστικά αυτοκίνητα τουρισμού, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις συνθήκες του οδοστρώματος, όσο και τη θερμοκρασία των ελαστικών, για να μεγιστοποιήσουν την πρόσφυση και την κατευθυντική ευστάθεια.
Στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν επίσης οι σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M, σε αποκλειστικό σχέδιο με σταυρωτές ακτίνες (19” στον εμπρός άξονα και 20” πίσω). Αυτές συνδυάζονται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων που είναι ειδικά σχεδιασμένα για την ειδική έκδοση σε διαστάσεις 275/35 ZR19 (μπροστά) και 285/30 ZR20 (πίσω).
Εξοπλισμός τύπου αγωνιστικού αυτοκινήτου
Τα ειδικά για το μοντέλο στοιχεία εξοπλισμού προσφέρουν στην M4 CSL συνδυασμό καθημερινής χρηστικότητας με καθαρόαιμου σπορ οχήματος. Τα full bucket καθίσματα M Carbon για τον οδηγό και το συνοδηγό χαρακτηρίζονται από μία αυτοφερόμενη δομή από CFRP και είναι σκόπιμα απαλλαγμένα από στοιχεία που βελτιώνουν την άνεση. Έχουν σταθερή γωνία όσον αφορά την κλίση της πλάτης, οι ρυθμίσεις εμπρός/πίσω μπορούν να γίνονται χειροκίνητα, ενώ το ύψος του καθίσματος μπορεί να ρυθμίζεται μόνο σε συνεργείο χρησιμοποιώντας ένα βιδωτό σύνδεσμο τριών σταδίων. Τα full bucket καθίσματα M Carbon έχουν επίσης αποσπώμενα προσκέφαλα και επιτρέπουν την ενσωμάτωση ενός συστήματος ζώνης ασφαλείας έξι σημείων.
Το τιμόνι με επένδυση Alcantara Μ, η ανθρακί επένδυση οροφής, οι διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού από ανθρακόνημα, τα λογότυπα «CSL» στα καθίσματα, την κεντρική κονσόλα και το πίσω πάνελ, καθώς και οι ειδικές για μοντέλο Μ ενδείξεις, συμβάλλουν στο να δημιουργείται το ιδανικό περιβάλλον αυτοκινήτου για οδηγική ευχαρίστηση. Ταπετσαρίες από δέρμα Merino με εμπλουτισμένα χαρακτηριστικά και ζώνες ασφαλείας M, προσφέρονται επίσης στάνταρ. Επιπλέον, στο πίσω τμήμα, υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι για δύο κράνη.
Το ειδικό σύστημα ελέγχου και λειτουργίας Μ, περιλαμβάνει το μπουτόν M Setup για άμεση πρόσβαση σε πολυάριθμες ρυθμίσεις του οχήματος, και δύο μπουτόν Μ στο τιμόνι για την αποθήκευση των επιθυμητών διαμορφώσεων. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το σύστημα M Drive Professional με M Drift Analyser και M Laptimer, καθώς και το μπουτόν M Mode για την ενεργοποίηση των ρυθμίσεων Road, Sport και Track.
Το επίσης στάνταρ Live Cockpit Professional, περιλαμβάνει μία πλήρως ψηφιακή διάταξη με ενοποιημένες οθόνες, που αποτελείται από έναν πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3” πίσω από το τιμόνι και μία οθόνη ελέγχου 10,25”. Μεταξύ των λειτουργιών του, βρίσκεται το σύστημα πλοήγησης BMW Maps, το Intelligent Personal Assistant, η ενσωμάτωση smartphone, σύστημα ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου και μία διεπαφή Wi-Fi. Το Head-Up Display με ειδικά στοιχεία M και το Drive Recorder, μπορούν να επιλεχθούν από τη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού.
Η γκάμα των χαρακτηριστικών που βελτιώνουν την άνεση και τα συστήματα υποβοήθησης για τον οδηγό, που υπάρχουν στην M4 CSL, εστιάζουν στα απαραίτητα. Συγκεκριμένα, στο πνεύμα της σχεδιαστικής προσέγγισης μειωμένου βάρους και της φιλοσοφίας καθαρόαιμου σπορ οχήματος. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει αυτόματο έλεγχο κλιματισμού, Park Distance Control, Front Collision Warning, Lane Departure Warning και Speed Limit Info. Ο αυτόματος έλεγχος κλιματισμού δύο ζωνών, ο συναγερμός και τα συστήματα Driving Assistant και Parking Assistant διατίθενται προαιρετικά.
H παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMW M4 CSL στην Concorso d’Eleganza Villa d’Este (20 – 22 Μαΐου 2022) θα είναι από τα highlights της επετειακής 50ής της χρονιάς. Η ειδική έκδοση θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό ακριβώς 1.000 αντιτύπων, με την παραγωγή να ξεκινά στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing τον Ιούλιο του 2022.