Το πρωτότυπο Renault Scenic Vision ενσωματώνει τους τρεις πυλώνες της στρατηγικής για βιώσιμη ανάπτυξη του Group Renault: ουδετερότητα άνθρακα, ασφάλεια και πληρότητα. Το eco-design και οι τεχνολογικές καινοτομίες στο μέτωπο της κυκλικής οικονομίας (το70% των υλικών του είναι προϊόν ανακύκλωσης, ενώ το 95%αυτών είναι ανακυκλώσιμα) συμβάλλοντας καθοριστικά στη διαφύλαξη των πόρων.
Πρόκειται για ένα υβριδικό (ηλεκτρικό και υδρογονοκίνητο) αυτοκίνητο που απαιτεί λιγότερες και μικρότερες στάσεις ανεφοδιασμού. To Scenic Vision είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών (στην παραγωγή του και στη χρήση του),ενώ το αποτύπωμα άνθρακα είναι κατά 75%χαμηλότερο από ένα συμβατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η τεχνολογία που ενσωματώνεται στο αυτοκίνητο αναβαθμίζει το επίπεδο ασφαλείας οδηγού και επιβατών περιορίζοντας τον αριθμό των ατυχημάτων, έως και 70%.
Σχεδίαση
Η εξωτερική εμφάνιση αντανακλά το σχήμα και το στυλ ενός νέου οικογενειακού μοντέλου, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2024. Η εσωτερική του σχεδίαση είναι ένα ακόμη άλμα προς το μέλλον, για το πώς μπορεί να μοιάζει το εσωτερικό ενός μελλοντικού μοντέλου Renault.
Με 4,49 μέτρα μήκος (1,9 μ. πλάτος και 1,59 μ. ύψος), το Scenic Vision είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο του οποίου οι διαστάσεις είναι αυτές ενός μοντέλου του segment C. Το σύνολο αποτελεί ένα συνδυασμό φουτουριστικής τεχνολογίας και στυλ, με σχεδίαση εναρμονισμένη με το περιβάλλον, την ασφάλεια και την πληρότητα.
Στο εσωτερικό, η αίσθηση του χώρου και η φωτεινότητα αναπαρίσταται κυρίως από τις λευκές επιφάνειες. Το χρώμα ξεχωρίζει στην καμπίνα μέσα από μια έξυπνη ιδέα: τα δίχρωμα πάνελ. Τοποθετημένα σε πάνελ θυρών όπου αντανακλούν το φως, αναδίδουν τα χρώματα του ουράνιου τόξου, χωρίς τη χρήση βαφής. Η αίσθηση υψηλής τεχνολογίας ενισχύει την εικόνα των γραφικών στο εσωτερικό.
Υβριδικός κινητήρας
Το Scenic Vision διαθέτει ένα μοναδικό στο είδος του υβριδικό σύστημα κίνησης , συνδυασμό ηλεκτροκίνησης και υδρογόνου. Διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς, μικρότερη μπαταρία και fuel cells που λειτουργούν με ‘πράσινο’ καύσιμο υδρογόνο. Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας των 218 ίππων του πρωτότυπου προέρχεται κατευθείαν από το νέο Megane E-TECH Electric και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Cléon. Δεν χρησιμοποιεί στοιχεία σπάνιων γαιών, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και στη δημιουργία ενός υπεύθυνου και βιώσιμου οικοσυστήματος. Η μπαταρία των 40 kWh είναι ανακυκλώσιμη και θα κατασκευάζεται στη Γαλλία έως το 2024 στις εγκαταστάσεις του Renault Electri City Giga factory. Είναι ελαφρύτερη, μικρότερη και στην πραγματικότητα κοστίζει λιγότερο από μια μπαταρία ενός αντιστοίχου ηλεκτρικού οχήματος. Διαθέτει fuel cells ισχύος 15 kW για την επαναφόρτιση σε μεγάλες διαδρομές, ώστε να επεκτείνει την αυτονομία του, καλύπτοντας αποστάσεις έως και 800km.
Με σεβασμό στο περιβάλλον
Το 70% συνολικού του βάρους του Scenic Vision αντιστοιχεί σε υλικά ανανεώσιμα και ανακυκλώσιμα, και το 95% των υλικών του σχεδιασμού του (συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας) είναι επαναχρησιμοποιήσιμα, ανακτήσιμα ή/και ανακυκλώσιμα. Αυτή η νέα προσέγγιση σχεδιασμού, δεν αφορά αποκλειστικά το ίδιο το όχημα, αλλά περιλαμβάνει πρωτοβουλίες και τεχνολογίες που ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν εξεταστεί. Τα εξωτερικά υλικά (χάλυβας, αλουμίνιο, ανθρακονήματα και πλαστικά) μπορούν όλα να ανακυκλωθούν στο τέλος της ζωής τους. Τα πάντα στο εσωτερικό του είναι σχεδιασμένα με υπευθυνότητα. Για παράδειγμα, το αφρώδες υλικό του γεμίσματος, τα υφάσματα και οι ραφές στα ανοιχτά μπεζ καθίσματα, είναι κατασκευασμένα από το ίδιο υλικό, που είναι προϊόν πλήρως ανακυκλωμένου και ανακυκλώσιμου πλαστικού. Αποσπώνται εύκολα από το σκελετό των καθισμάτων, και καθώς δεν περιέχουν χρωστικές ουσίες, είναι ακόμα πιο εύκολο να ανακυκλωθούν.
Όλα τα δομικά εξαρτήματα αλουμινίου (περιβλήματα, βάσεις μπαταριών, καθίσματα) και τα διακοσμητικά στοιχεία (κονσόλα, cockpit) είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένο αλουμίνιο και έχουν υποστεί μόνο μία ελαφρά κατεργασία. Οι πόρτες έχουν κατασκευαστεί από 100% ανακυκλώσιμα φύλλα αλουμινίου. Το 100% των ανθρακονημάτων, όπως π.χ. στα μέρη του αμαξώματος και στα μαρσπιέ των θυρών, είναι προϊόν ανακύκλωσης (από σκραπ της αεροπορικής βιομηχανίας). Η δεξαμενή υδρογόνου είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα που κατασκευάζονται από τα απόβλητα της βιομηχανίας χαρτιού.
Επίσης, το Scenic Vision είναι εντελώς απαλλαγμένο από οτιδήποτε δερμάτινο. Στη θέση του δέρματος υπάρχει ανακυκλωμένος πολυεστέρας προερχόμενος από διαδικασία παραγωγής χαμηλών εκπομπών άνθρακα, γεγονός που σημαίνει χαμηλότερες συνολικές εκπομπές CO2, γεγονός που αποτελεί μία περαιτέρω απόδειξη για τις βιώσιμες αξίες της μάρκας. Το δάπεδο είναι κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένα πλαστικά από τη βιομηχανία τροφίμων και από βιομηχανικά απόβλητα (45% μπουκάλια γάλακτος, 55% πλαστικοί σωλήνες κ.λπ.). Τα χρώματα είναι επίσης ένας τρόπος με τον οποίο το αυτοκίνητο επιδεικνύει τις περιβαλλοντική του ευαισθησία: οι μαύρες χρωστικές παράγονται χρησιμοποιώντας ίνες άνθρακα που προέρχονται από ανακυκλωμένα υποπροϊόντα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας. Η βαφή που χρησιμοποιείται στο εσωτερικό της οροφής κατασκευάζεται με χρήση σωματιδίων από το αστικό περιβάλλον, εξυπηρετώντας έτσι διπλό σκοπό: τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και την ανακύκλωση. Τέλος, το ύφασμα που χρησιμοποιείται στις ταπετσαρίες των καθισμάτων είναι ένα υπόλευκο χωρίς χρωστικές ουσίες, που μπορεί εύκολα να ανακυκλωθεί
Με έμφαση στον άνθρωπο
Η εργονομία και η εύκολη προσβασιμότητα – μέρος του DNA της Renault -, παίρνει σάρκα και οστά σε αυτό το πρωτότυπο. Τα πολλαπλά συστήματα ADAS και τρία ενσωματωμένα συστήματα «Safety Score», «Safety Coach» και «Safe Guardian», προσφέρουν επιπλέον ασφάλεια για όλους, παρέχοντας ένα μοναδικό επίπεδο σωματικής και ψυχολογικής άνεσης. Το αυτοκίνητο εντοπίζει επικίνδυνες συμπεριφορές και προωθεί πρακτικές αμυντικής οδήγησης.
Για ακόμα μεγαλύτερη βοήθεια στον οδηγό, το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από συστήματα παρακολούθησης της υγείας. Ένας αισθητήρας καρδιακών παλμών τοποθετημένος στο τιμόνι και μια κάμερα, χρησιμεύουν για την ανίχνευση των σημαδιών κόπωσης ή αδράνειας του οδηγού. Εάν προκύψει πρόβλημα, στον οδηγό και τους επιβάτες αποστέλλονται προειδοποιητικά σήματα και ειδοποιούνται αυτόματα οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Για καλύτερη ορατότητα και ηρεμία, το ScenicVision έχει σχεδιαστεί με τρόπο ώστε να διαθέτει μια εξαιρετικά μεγάλη οθόνη τοποθετημένη στο σημείο που το ταμπλό συναντά το παρμπρίζ. Εμφανίζει το άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου χάρη σε μια σειρά από κάμερες που βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Το σύστημα αυξάνει το οπτικό πεδίο του οδηγού κατά 24% χάρη στην διεύρυνση του οπτικού πεδίου του παρμπρίζ, και στο μπροστινό καπό που «εξαφανίζεται» από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Το ενεργό οπτικό πεδίο έχει αυξηθεί κατά 6,7°.
Επιπλέον, οι αερόσακοι τύπου ‘Cocoon’βρίσκονται στο εσωτερικό των καθισμάτων και ‘αγκαλιάζουν’ τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος, παρέχοντας βέλτιστη προστασία, ενώ, παράλληλα, ελευθερώνουν χώρο μέσα στο αυτοκίνητο.
Εξοπλισμός για όλους
Οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες και η απουσία μεσαίας κολώνας, συμβάλλουν καθοριστικά στην εύκολη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο. Δεν υπάρχει σκαλοπάτι για να χρειαστεί να σκαρφαλώσει κάποιος κατά την είσοδο ή έξοδό του από το αυτοκίνητο. Τα πλαϊνά στηρίγματα για τα καθίσματα έχουν μεταφερθεί προς το εσωτερικό πάνελ της πόρτας, δίνοντας έτσι ακόμα περισσότερο χώρο για την άνετη πρόσβαση. Στο εξωτερικό του αυτοκινήτου και κοντά στο σημείο ένωσης των δύο θυρών, υπάρχει μια συσκευή αναγνώρισης προσώπου. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιείται για το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου και την αυτόματη προσαρμογή της διαμόρφωσης του εσωτερικού στις ρυθμίσεις του ατόμου που αναγνωρίζεται (θέση καθίσματος, προτιμήσεις widget και εφαρμογών, λίστες αναπαραγωγής…), καθιστώντας την εμπειρία οδήγησης απόλυτα εξατομικευμένη.
Στο εσωτερικό υπάρχουν 10 διαμορφώσιμες οθόνες. Αφορούν διαφορετικές λειτουργίες και βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία του εσωτερικού. Μια κάμερα που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος,βλέπει πού κοιτάζουν οι άνθρωποι και στρέφει τις οθόνες προς το πρόσωπο που θέλει να χρησιμοποιήσει το σύστημα, για καλύτερη εργονομία και προσβασιμότητα. Κάθε κάθισμα είναι εξοπλισμένο με μικρόφωνα και ηχεία για να δημιουργήσει ένα μοναδικό περιβάλλον ήχου για κάθε επιβάτη και να εξασφαλίσει τη βέλτιστη επικοινωνία στο εσωτερικό, καθώς μπορεί επίσης να ενισχύσει τις ομιλίες των επιβατών. Δεν χρειάζεται να γυρίσετε το κεφάλι σας ή να γυρίσετε για να συνομιλήσετε με άλλους επιβάτες, καθώς η οθόνη που βρίσκεται στο τιμόνι εμφανίζει εικόνα των πίσω επιβατών.
Τέλος, ένας καθαριστής αέρα με φίλτρο Hepa (high-efficiency particulate air) που βρίσκεται στην μπροστινή πόρτα από την πλευρά του οδηγού, εξασφαλίζει βέλτιστη ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό και φιλτράρει επίσης τα αλλεργιογόνα σωματίδια που βρίσκονται συχνά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Μήκος: 4.490 χλστ.
- Πλάτος: 1.900 χλστ.
- Ύψος: 1.590 χλστ.
- Μεταξόνιο: 2.835 χλστ.
- Τροχοί: 21 ιντσών
- Διαστάσεις ελαστικών: 235/45 R21
- Βάρος: 1.700 κιλά
- Πηγή ενέργειας: υβριδική (ηλεκτρική-υδρογόνου)
- Κινητήρας: σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας ισχύος 218 ίπποι
- Κυψέλες καυσίμων: 15 kW
- Μπαταρία: 40 kWh