H Taycan Sport Turismo αποτελεί την τελευταία έκδοση από πλευράς αμαξώματος των ηλεκτροκίνητων εκδόσεων της Porsche και έρχεται να προστεθεί δίπλα στις Taycan saloon και Taycan Cross Turismο.
Η Sport Turismo καλύπτει τις ανάγκες όσων θέλουν να συνδυάσουν τις δυνατότητες των Taycan Cross Turismo με την καθημερινή χρήση on-road, την πρακτικότητα και την ευελιξία των Taycan saloon. H Τaycan Sport Turismo στην έκδοση GTS, είναι η πρώτη της σειράς που θα παρουσιαστεί στα τέλη του Φεβρουαρίου 2022 με τις υπόλοιπες εκδόσεις να ακολουθούν στα μέσα Μαρτίου. Στις νέες εκδόσεις ένα νέο στοιχείο εξοπλισμού που θα προσφέρεται ως extra, είναι η πανοραμική οροφή με Sunshine Control που ρυθμίζεται ηλεκτρικά για το ποσοστό διαφάνειας και προστασίας από το ηλιακό φως.
Από την ερχόμενη άνοιξη, θα είναι διαθέσιμα πέντε διαφορετικά μοντέλα:
- Taycan Sport Turismo με απόδοση 326 ίππων κίνηση στους πίσω τροχούς και εξοπλισμένη προαιρετικά με μπαταρία Performance Plus η οποία αυξάνει και την απόδοση στους 380 ίππους.
- Taycan 4S Sport Turismo με απόδοση 435 ίππων κίνηση σε όλους τους τροχούς και εξοπλισμένη προαιρετικά με μπαταρία Performance Battery Plus η οποία αυξάνει και την απόδοση στους 490 ίππων.
- Taycan GTS Sport Turismo με απόδοση 517 ίππων και τετρακίνηση.
- Taycan Turbo Sport Turismo με απόδοση 625 ίππων και τετρακίνηση.
- Taycan Turbo S Sport Turismo με απόδοση 625 ίππων και τετρακίνηση.
Από στάση, η Taycan Turbo S Sport Turismo, επιταχύνεται στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 260 χλμ/ώρα. Η έκδοση με την μεγαλύτερη αυτονομία είναι η Taycan 4S Sport Turismo, η οποία κατά μέτρηση WLTP φτάνει τα 498 χιλιόμετρα. Ως νέες εκδόσεις τελευταίας γενιάς, οι τετρακίνητες Sport Turismo, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην θερμική διαχείριση της μπαταρίας και την αποφόρτιση-φόρτιση με πολύ σημαντικές βελτιώσεις. Και οι δύο εκδόσεις μπαταριών, μπορούν να επαναφορτιστούν σε ποσοστό 5% έως 80% σε χρόνο 22 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει πρακτικά, ότι με μόλις πέντε (5) λεπτά επαναφόρτισης η αυτονομία ξεπερνά ελαφρώς τα 100 χιλιόμετρα.
Με προσοχή στην πολυτέλεια & τις λεπτομέρειες
Η Taycan Sport Turismo, «μοιράζεται» το ίδιο sport αμάξωμα με την κεκλιμένη προς τα πίσω οροφή που χαρακτηρίζει την Taycan Cross Turismo, αλλά σε αντίθεση με την Cross Turismo, η προτεραιότητα δεν είναι η οδήγηση off road, (αν και κρατά όλα τα σχεδιαστικά της στοιχεία), ενώ επιπλέον η Sport Turismo είναι διαθέσιμη με κίνηση στους πίσω τροχούς. Το διαθέσιμο ύψος της οροφής για τους πίσω επιβάτες, είναι 45 χιλιοστά υψηλότερο απ’ ότι στην Taycan saloon και 9 χιλιοστά υψηλότερο πάνω από το κεφάλι του οδηγού. Η μεγάλη πέμπτη πίσω πόρτα, αυξάνει την πρακτικότητα και την ευκολία πρόσβασης στον χώρο αποσκευών καθώς είναι μακρύτερη (801 χιλιοστά) και ψηλότερη (543 χιλιοστά) απ’ ότι στην έκδοση saloon (434 χιλιοστά και 330 χιλιοστά αντίστοιχα). Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, εξαρτάται από τα υπάρχοντα στοιχεία εξοπλισμού: σε συνδυασμό με το Sound Package Plus, ο διαθέσιμος χώρος φόρτωσης φτάνει τα 446 λίτρα (407 στην έκδοση saloon). Με τα παρελκόμενα του BOSE Surround Sound System (το οποίο αποτελεί standard εξοπλισμό στην Taycan Turbo Sport Turismo) η χωρητικότητα είναι 405 λίτρα. Τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα (πέφτουν σε αναλογία 60:40) αυξάνουν την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από τα 1.212 λίτρα έως τα 1.171 λίτρα. Επιπλέον, υπάρχουν διαθέσιμα και 84 λίτρα στον εμπρός χώρο αποσκευών.
Η νέα πανοραμική οροφή με το σύστημα Sunshine Control προσφέρει πλήρη προστασία καθώς η μεγάλη γυάλινη επιφάνειά της χωρίζεται σε εννέα τμήματα, καθένα από τα οποία μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά, σε θέσεις clear, matt, semi ή bold. Υπάρχουν προεπιλεγμένα μοτίβα είτε στενά είτε φαρδύτερα σε διαστάσεις, όπως και ένα δυναμικό Roller Blind σύστημα που στην ουσία εναλλάσσει φωτεινά ή σκιασμένα τμήματα της οροφής. Ο έλεγχος και οι επιλογές γίνονται από τον οδηγό με την αφή των δακτύλων του πάνω από το σχετικό εικονίδιο.
Η Τaycan Sport Turismo, φιλοδοξεί να είναι κορυφαία σε άνεση, παθητικά μέτρα ασφαλείας και infotainment. Με το (προαιρετικός εξοπλισμός) Remote Park Assist ο οδηγός μπορεί να μετακινήσει το αυτοκίνητο εντός ή εκτός του χώρου στάθμευσης, χωρίς να χρειαστεί καθίσει στην θέση του. Ο αυτόματος έλεγχος, είναι δυνατός σε κάθετα ή παράλληλα διαγραμμισμένες θέσεις στάθμευσης, και σε χώρους στάθμευσης. Το σύστημα μετρά αυτόματα μέσω ειδικών αισθητήρων και καμερών τις διαστάσεις και τα περιθώρια του χώρου.
Σε ότι αφορά το infotainment, εκτός του Apple Car Play, που συνεργάζεται με το Porsche Communication Management (PCM) έχει ενσωματωθεί και το Android Auto, ενώ έχει βελτιωθεί και η λειτουργία Voice Pilot, που αντιλαμβάνεται πλέον πιο εύκολα τις φωνητικές εντολές που δέχεται. Βελτιωμένο, είναι επίσης το σύστημα πλοήγησης, τόσο στην εύρεση των σημείων ενδιαφέροντος (POI), όσο και στην απεικόνισή τους. Ξανασχεδιασμένο και βελτιστοποιημένο είναι και το σύστημα που προγραμματίζει τα σημεία και τους χρόνους επαναφόρτισης καθώς μπορεί πλέον να ανιχνεύει τα σημεία φόρτισης με την καλύτερη επίδοση.
Νίκος Τσάδαρης