Το νέο μικρό crossover της οικογένειας του 500 παρουσιάστηκε πριν λίγες ημέρες στον ελληνικό ειδικό Τύπο. Όμορφο, με νεανικό χαρακτήρα, το νέο «Fiataki» εξερευνά μια ολοκαίνουργια διάσταση της ταυτότητας του 500, όπου ένα κομψό αυτοκίνητο, με ιταλικό στιλ, είναι άνετο, έχει υψηλές επιδόσεις και βρίσκεται πάντοτε σε επαφή με τον κόσμο.

Το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στο ανανεωμένο εργοστάσιο SATA στο Melfi (Potenza), θα πωλείται σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, και θα είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις με δυο διαφορετικές μορφές: μια πιο «αστική» και μια πιο «off-road», που εξοπλίζονται με πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες, τρεις τύπους συστήματος μετάδοσης – χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων ή 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη – και με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς ή στους τέσσερεις τροχούς ή μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς με Traction Plus.

Σχεδιασμένο από το Centro Stile Fiat, το νέο 500X αντιπροσωπεύει μια νέα διάσταση του 500, όπου συνδυάζονται το εμβληματικό στιλ και η μοντέρνα ιδέα του crossover.

Το FIAT 500X είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο που μπορείς να το «φοράς» κάθε μέρα, ενώ την ίδια στιγμή, προσφέρει λύση σε όσους έχουν να αντιμετωπίσουν την καθημερινή κίνηση στις πόλεις, χάρη στις περιορισμένες διαστάσεις του: 4,25 μέτρα μήκος (2 εκατοστά περισσότερα για την έκδοση off-road), 1,8 μέτρα σε πλάτος και 1,60 μέτρα σε ύψος (ή 1,61 και 1,62 μέτρα αντίστοιχα με τις μπάρες οροφής της τετρακίνητης έκδοσης).

Συμπαγές εξωτερικά, ευχάριστο και φιλόξενο εσωτερικά: ένα άνετο, ευχάριστο περιβάλλον με εκτεταμένη χρήση καλής ποιότητας υλικών και φινιρίσματος. και πρακτικές θήκες αποθήκευσης, καθώς και επιλογές από υπέροχα υλικά, ταπετσαρίες, δέρματα και χρώματα. Προσφέρει πρακτικότητα στο εσωτερικό, καθώς και πολλές διαφορετικές δυνατότητες για τις θέσεις των καθισμάτων, αφού υπάρχουν επτά δυνατές διαμορφώσεις του εσωτερικού και μεγάλος χώρος αποσκευών (350 λίτρα).

Επιπλέον, ο πελάτης μπορεί να διαλέξει μεταξύ 12 διαφορετικών αποχρώσεων και 8 επιλογών ζάντες αλουμινίου 16, 17 και 18 ιντσών.

Κινητήρες

Το FIAT 500X προσφέρει πλήρη γκάμα κινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων και μετάδοσης κίνησης, απαντώντας σε όλες τις χρήσεις του αυτοκινήτου, με στόχο τις μέγιστες επιδόσεις, την ελάχιστη κατανάλωση και τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Η γκάμα των βενζινοκινητήρων θα διαθέτει τους: 1.4 Turbo MultiAir 2 140 HP (με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο), 1.6 «E-torQ» 110 HP (με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς), ενώ η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων θα διαθέτει τους: 1.6 MultiJet II 120 HP (εμπρός κίνηση και 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο), 2.0 MultiJet II 140 HP (9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους 4 τροχούς).

Η γκάμα θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2015 με τον 1.4 Turbo MultiAir 2 170 HP (με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση) και τον 1.4 Turbo MultiAir II 140 HP ο οποίος θα είναι επίσης διαθέσιμος με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τέλος διαθέσιμος θα είναι και ο turbodiesel κινητήρες: ο 1.3 MultiJet II 95 HP (5ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και εμπρός κίνηση).

Το 500X crossover είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Fiat που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων. Αυτό το σύστημα μετάδοσης, τοποθετείται στους κινητήρες 1.4 Turbo MultiAir II 170 HP και 2.0 MultiJet II 140 HP, προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων η καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού και η εξαιρετικά ομαλή παροχή της ισχύος. Με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διαχείριση, το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί ειδική χαρτογράφηση, με τη δυνατότητα να λειτουργήσει και σαν χειροκίνητο-σειριακό.

Επίσης το 500X είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και τετρακίνηση. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της τετρακίνησης, είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος αποσύνδεσης του πίσω άξονα, που μειώνει την απώλεια ενέργειας όταν δεν απαιτείται η λειτουργία της τετρακίνησης, εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλότερη κατανάλωση. Είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει αυτό το σύστημα. Το σύστημα απεμπλοκής του πίσω άξονα εναλλάσσει αρμονικά τη μετάδοση κίνησης στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, για την καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής σε κάθε στιγμή, χωρίς να χρειάζεται κάποια εντολή από τον οδηγό.

Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης «Mood Selector», επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης (στην περίπτωση της αυτόματης μετάδοσης), επιτρέποντας τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο, βασισμένες στην συμπεριφορά του οδηγού αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος: Auto (για το καλύτερο αποτέλεσμα στην άνεση, την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2), Sport (για μια οδήγηση που δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις) και All weather (μέγιστη ασφάλεια ακόμη και σε συνθήκες οδοστρώματος με χαμηλή πρόσφυση).

Στις εκδόσεις off road, η επιλογή All weather αντικαθίσταται από τη λειτουργία «Traction». Η λειτουργία αυτή, ενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου «Traction Plus» (εάν πρόκειται για κίνηση στους εμπρός τροχούς), το οποίο από τη μια βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα και από την άλλη έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερους ρύπους και κόστος σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης. Εάν πρόκειται για κίνηση στους τέσσερεις τροχούς, η λειτουργία «Traction» επιταχύνει τη μετάδοση ροπής στον πίσω άξονα.

Εξοπλισμένο με ανάρτηση τύπου MacPherson στον πίσω άξονα σε όλες του τις εκδόσεις, το 500X εξασφαλίζει την σωστή ισορροπία μεταξύ οδηγησιμότητας και άνεσης.

Στον κατάλογο του στάνταρ εξοπλισμού όλης της γκάμας, βρίσκονται μερικά εξαιρετικά χρήσιμα βοηθήματα, όπως οι έξι αερόσακοι (εμπρός, παραθύρου και πλευρικοί), εμπρός φώτα ημέρας και προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, ενώ φυσικά υπάρχει και το ESC (Electronic Stability Control). Επιπρόσθετα, ανάλογα την έκδοση και την αγορά, διατίθενται τα έξυπνα συστήματα Lane Assist (σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας) και Blind Spot Assist (σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας σε περίπτωση μη ορατότητας λόγω τυφλού σημείου). Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης κάμερας οπισθοπορείας στον προαιρετικό εξοπλισμό, για μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη στάθμευση, και το σύστημα «Brake Control» για υποβοήθηση του συστήματος πέδησης.

Το FIAT 500X ξεχωρίζει στην κατηγορία του και για τον εξοπλισμό, όπως το σύστημα Uconnect με οθόνη αφής 5″ ή 6.5″ και λειτουργία Bluetooth με φωνητικές εντολές, Aux-in, USB θύρα. Επιπρόσθετα, το Uconnect Radio Nav 5” προσφέρει το TomTom 2.5D navigation ενώ το 6.5″ Uconnect Radio Nav χρησιμοποιεί δορυφορική πλοήγηση με χάρτες 3D, και «One Shot Voice Destination Entry» για εισαγωγή διεύθυνσης με φωνητική εντολή.

Χρησιμοποιώντας έγχρωμη οθόνη αφής, το σύστημα επιτρέπει την πρόσβαση σε όλες τις κύριες λειτουργίες: από το ραδιόφωνο σε όλες τις πηγές πολυμέσων (media player, iPod, iPhone, smartphone) οι οποίες μπορούν να συνδεθούν μέσω της θύρας USB ή της θήκης Aux-in ή με το Bluetooth audio streaming. Κι όλα αυτά μπορούν να ελεγχθούν μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι, ώστε να μη χρειάζεται να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο.

Τέλος, προσφέρει το eco:Drive, που επιτρέπει τη μείωση μέχρι και κατά 16% της κατανάλωσης καυσίμου και την αντίστοιχη μείωση των εκπομπών CO2.

Οι εκδόσεις Cross και Cross plus εξασφαλίζουν εξαιρετικές τιμές για τις γωνίες που χαρακτηρίζουν την κίνηση εκτός δρόμου: η γωνία προσέγγισης είναι 21,3°, η γωνία φυγής είναι 30,1° και η γωνία ράμπας είναι 22,3°.

Πλέον αυτού, η πίσω αεροτομή προσφέρει μια σύγχρονη εικόνα, παίζοντας το ρόλο της στη δημιουργία ενός εξαιρετικού αεροδυναμικού συντελεστή (CX 0,34).

Διαθέσιμη κατά το ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά, είναι η γκάμα των βενζινοκινητήρων 1.4 Turbo MultiAir 2 140 HP (με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο) και 1.6 “E-torQ” 110 HP (με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς). Ανάλογα, η διαθέσιμη γκάμα των πετρελαιοκινητήρων αποτελείται από τους 1.6 MultiJet II 120 HP (εμπρός κίνηση και 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο) και 2.0 MultiJet II 140 HP (9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους 4 τροχούς).

Οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει και τα πρώτα FIAT 500X θα παραδοθούν στους πελάτες τον Μάρτιο του 2015, οπότε έχει προγραμματιστεί το επίσημο λανσάρισμα. Η γκάμα του νέου FIAT 500X ξεκινά από 18.500 ευρώ (1.6 «E-torQ» 110 HP Pop).