Το νέο Opel Grandland (διαθέσιμο για παραγγελία) έχει νέα σχεδίαση, καινοτόμες τεχνολογίες και μία γκάμα αποδοτικών κινητήριων συνόλων που περιλαμβάνουν plug-in υβριδικές εκδόσεις. Το Grandland ήδη προσφέρει σύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού και υψηλά επίπεδα άνεσης με τιμή εκκίνησης 27.250€ (με ΦΠΑ στην Γερμανία). Το νέο μοντέλο διαθέτει ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό Pure Panel και προαιρετικά IntelliLux LED Pixel Light και Night Vision.
Η παραγγελιοληψία για το νέο Grandland ξεκίνησε και τα πρώτα αυτοκίνητα θα φύγουν από τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου του Eisenach, στη Γερμανία, περί τα τέλη του φθινοπώρου.
Σχεδίαση – Εξοπλισμός
Στην εξωτερική σχεδίαση το νέου Grandland ξεχωρίζει το σύγχρονο «πρόσωπο» της μάρκας με την ονομασία Opel Vizor. Στο εσωτερικό, περιλαμβάνεται από τη βασική έκδοση το Pure Panel που συνδυάζει ένα κέντρο πληροφοριών οδηγού «Driver Information Center» 7 ιντσών με μία έγχρωμη οθόνη αφής ίδιων διαστάσεων για τη λειτουργία των Apple CarPlay και Android Auto μέσω του συστήματος Multimedia infotainment.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης (front collision warning) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (lane departure warning), αναγνώριση οδικών σημάτων (traffic sign recognition) αναγνώριση κόπωσης οδηγού (drowsiness detection) καθώς και cruise control με περιοριστή ταχύτητας (speed limiter). Ακόμα και στη βασική έκδοση, Business Edition, περιλαμβάνονται το parking pilot για ελιγμούς στάθμευσης εμπρός και πίσω, το αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (parking assistant), η κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου που αυξάνουν περαιτέρω την ασφάλεια.
Κινητήρια συστήματα
Το Grandland χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 130 ίππους με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο.
Όσοι προτιμούν ηλεκτροκίνηση, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και άφθονη ισχύ μπορούν να επιλέξουν μία από τις δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις. Το νέο Grandland Hybrid διατίθεται σε έκδοση Business Edition (τιμή εκκίνησης 44.290 ευρώ στην Γερμανία.
Grandland Hybrid και Hybrid4
Με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταφέρει την κίνηση τους εμπρός τροχούς, το Grandland Hybrid αποδίδει συνολική ισχύ 224 ίππων και ροπή έως 360 Nm. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο, 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων άμεσου ψεκασμού 180 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 13.2 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και το όχημα επιταχύνει από 0 στα 100 σε 8,9 δευτερόλεπτα. Στο πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, το Grandland έχει τελική ταχύτητα 135 χλμ/ώρα. Η μέγιστη ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 225 χλμ.
Το Grandland Hybrid4 συνδυάζει την ισχύ ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρων για συνολική ισχύ έως 300 ίππων και κατανάλωση καυσίμου (κατά WLTP2 στο μικτό κύκλο) είναι μόλις 1,7-1,2 λτ/100 χλμ, με εκπομπές CO2 39-28 γρ/χλμ.
Η μέγιστη ταχύτητα του Hybrid4 είναι 235 χλμ/ώρα, ενώ η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται σε 6,1 δευτερόλεπτα. Η ηλεκτρική μονάδα αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα. Η ισχύς του εμπρός ηλεκτροκινητήρα αντιστοιχεί σε 110 ίππους και του πίσω σε 113 ίππους. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 8τάχυτου, αυτόματου κιβωτίου. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας και το διαφορικό είναι ενσωματωμένα στον πίσω άξονα, χαρίζοντας έτσι στο υβριδικό SUV μόνιμη τετρακίνηση για καλύτερη ελκτική πρόσφυση. Επίσης, η υψηλή ροπή των ηλεκτροκινητήρων είναι άμεσα διαθέσιμη με το που ασκείται πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, προσφέροντας βέλτιστη ελκτική πρόσφυση.
Στο Grandland Hybrid4, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών προγραμμάτων («Hybrid», «Electric», «All-Wheel Drive» και «Sport») ανάλογα με τις προτιμήσεις και απαιτήσεις τους. Το «Hybrid» mode εστιάζει στη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης, επιτρέποντας αυτονομία 65-55 χλμ (WLTP2).
Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης ανακτά την κινητική ενέργεια κατά την διάρκεια της επιβράδυνσης, ενώ πελάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο προγραμμάτων ανατροφοδοτικής πέδησης που μετατρέπουν τους ηλεκτροκινητήρες σε γεννήτριες, ώστε η ηλεκτρική ενέργεια να μπορεί να επιστρέφει στη μπαταρία 13.2 kWh και να αποθηκεύεται.
Κινητήρες βενζίνης και diesel
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που συμπληρώνουν τη γκάμα του νέου Grandland είναι οι εξής: Ο 1.5 λίτρου diesel με 130 ίππους, αποδίδει μέγιστη ροπή 300 Nm από τις 1.750 σαλ. και διατίθεται με ένα 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (κατανάλωση WLTP2 στο μικτό κύκλο 5.9-4.9 λτ/100 χλμ).
Ο αλουμινένιος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 λίτρου άμεσου ψεκασμού αποδίδει 130 ίππων και μέγιστη ροπή 230 Nm από τις 1.750 σαλ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (κατανάλωση WLTP2 στο μικτό κύκλο 7.1-5.9 λτ/100 χλμ), ή 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (κατανάλωση WLTP2: στο μικτό κύκλο 7,3-6,1 λτ/100 χλμ).
Νίκος Τσάδαρης