Παγκόσμια πρεμιέρα πραγματοποίησε το νέο όχημα κυψελών καυσίμου, Honda FCV CONCEPT, το οποίο συνδυάζεται με μία εξωτερική συσκευή παροχής ισχύος η οποία επιτρέπει παροχή ρεύματος AC από το FCV με μέγιστη ισχύ 9 kW.

Το νέο FCV προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία μέχρι τα τέλη Μαρτίου του 2016 και στη συνέχεια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Εκτός από το FCV και την εξωτερική συσκευή παροχής ισχύος, η Honda σκοπεύει να προωθήσει περαιτέρω την εφαρμογή Smart Hydrogen Station (SHS): ενός συμπαγούς σταθμού υδρογόνου που εξοπλίζεται με τον πρώτο ηλεκτρολύτη υψηλής διαφορικής πίεσης της Honda. Έτσι, η εταιρία θα συμβάλλει στην προσπάθεια της δημιουργίας μιας μελλοντικής «κοινωνίας υδρογόνου» βασισμένης σε τρεις θεμελιώδεις αρχές – «παραγωγή», «χρήση» και «διασύνδεση» – και στην ταχεία υλοποίηση μιας κοινωνίας χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Οι τεχνικοί της ιαπωνικής φίρμας θεωρούν ότι, το υδρογόνο είναι το καύσιμο της επόμενης γενιάς με υψηλές προοπτικές επειδή μπορεί να παράγεται από διάφορες πηγές ενέργειας και παράλληλα μεταφέρεται και αποθηκεύεται εύκολα. Βάσει αυτού, κατατάσσουν το FCV – που χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό από τη χημική αντίδραση μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου σαν πηγή ισχύος για τον ηλεκτροκινητήρα – ως το απόλυτο οικολογικό όχημα και προωθούν ενεργά την έρευνα & εξέλιξη των FCVs από τα τέλη της δεκαετίας του 1980.

Το 2002, το Honda FCX έγινε το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου στον κόσμο που πιστοποιήθηκε από τον Αμερικανική Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) και το Συμβούλιο Αέριων Πόρων της Καλιφόρνιας (CARB). Με τέτοιες πιστοποιήσεις, η Honda ξεκίνησε τις πωλήσεις του Honda FCX υπό καθεστώς leasing σε Ιαπωνία & ΗΠΑ. Το 2003, η Honda δημιούργησε το Honda FC STACK, το παγκοσμίως πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου με δυνατότητα εκκίνησης σε θερμοκρασίες κάτω του μηδενός. Στη συνέχεια, το 2005, η Honda ξεκίνησε πρώτη σε όλο τον κόσμο τις πωλήσεις FCVs μέσω προγραμμάτων leasing σε ιδιώτες πελάτες στις ΗΠΑ.

Το 2008, ξεκίνησαν οι πωλήσεις leasing του FCX Clarity, ενός πρωτοφανούς οχήματος κυψελών καυσίμου που προσέφερε όχι μόνο απόλυτα καθαρές επιδόσεις αλλά και νέες τιμές και υψηλότερη απήχηση χάρη σε ένα καινοτόμο σχήμα τύπου sedan και μία οδηγική αίσθηση πολύ καλύτερη των συμβατικών οχημάτων.

Το FCV CONCEPT είναι ένα πρωτότυπο επόμενης γενιάς FCV, που θα διαδεχτεί το FCX Clarity, με το οποίο η Honda προσπαθεί να βελτιώσει περισσότερο τις επιδόσεις και να μειώσει το κόστος. Η νέα συστοιχία κυψελών καυσίμου που τοποθετείται σε αυτό το πρωτότυπο είναι 33% μικρότερη από την προκάτοχό της και παρόλα αυτά αποδίδει ισχύ πάνω από 100 kW με υψηλή πυκνότητα 3.1 kW/L. Σαν αποτέλεσμα, οι συνολικές επιδόσεις βελτιώνονται κατά 60% περίπου συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση της μονάδας κυψελών καυσίμου. Η επόμενη γενιά FCV θα είναι το παγκοσμίως πρώτο FCV sedan με ολόκληρο το σύστημα κίνησης, μαζί και με τη μικρότερη συστοιχία κυψελών καυσίμου, να ενσωματώνεται κάτω από το καπό ενός οχήματος τύπου sedan. Αυτή η διάταξη του συστήματος κίνησης επιτρέπει πλήρη αξιοποίηση της καμπίνας που φιλοξενεί με άνεση πέντε ενήλικες και θα κάνει εφικτή την εξέλιξη του οχήματος σε πολλαπλά μοντέλα στο μέλλον όταν η πιο διαδεδομένη χρήση FCV θα απαιτεί περισσότερες επιλογές για τους πελάτες.

Το FCV CONCEPT εφοδιάζεται επίσης με ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου υψηλής πίεσης 70 MP που παρέχει αυτονομία πάνω από 700 km. Η αναπλήρωση του ρεζερβουάρ διαρκεί τρία λεπτά, κάνοντας τον ανεφοδιασμό γρήγορο και εύκολο όπως στα σημερινά βενζινοκίνητα οχήματα.

Επιπλέον, το FCV CONCEPT διαθέτει μία λειτουργία εξωτερικής παροχής ρεύματος, που έχει δοκιμαστεί πολλαπλώς με το FCX Clarity. Όταν συνδυάζεται με εξωτερική συσκευή παροχής ισχύος, αυτό το FCV μπορεί να λειτουργεί σαν μίνι κινητή γεννήτρια που παράγει και παρέχει ηλεκτρισμό στην κοινότητα σε περιπτώσεις καταστροφών ή άλλων καταστάσεων.

Θέλοντας να συμβάλλει στη δημιουργία μιας μελλοντικής κοινωνίας βασισμένης στο υδρογόνο, η Honda θα συνεχίσει να αναλαμβάνει νέες προκλήσεις στον τομέα των τεχνολογιών υδρογόνου όπως το Smart Hydrogen Station, τα FCV και οι εξωτερικές συσκευές παροχής ρεύματος.