Μετά την επιτυχία των Manta, Opel GT και Monza, το αεροδυναμικό Calibra συνέχισε τη συνταγή επιτυχίας της Opel γιορτάζοντας την πρεμιέρα του στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το 1989, πριν από 25 χρόνια.
Ήταν ένα εξαιρετικά «προχώ» πρωτότυπο, πολύ μπροστά από την εποχή του με τον καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας απ’ όλα τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, ανεξάρτητη ανάρτηση και ημι-υστερούντες βραχίονες στον πίσω άξονα, προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης (AWD) και υπερσύγχρονους βενζινοκινητήρες με καταλυτικούς μετατροπείς κλειστού βρόγχου, στάνταρ. Με τέτοια προσόντα, το 1990, το Calibra κέρδισε επάξια το περίοπτο Χρυσό Τιμόνι, το πλέον αναγνωρισμένο βραβείο αυτοκινήτου της Γερμανίας.
Ο βασικός δίλιτρος κινητήρας με 85 kW/115 hp επιτάχυνε τον πρωταθλητή αεροδυναμικής της Opel μέχρι την τελική ταχύτητα των 203 km/h, ενώ με τη 16-βάλβιδη έκδοση 150 hp έφτανε τα 223 km/h. Παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις, το Calibra 16V είχε κατανάλωση μικτού κύκλου μόλις 7,7 l/100 km. Με άλλα λόγια, διέθετε σπορ εμφάνιση και επιδόσεις χωρίς συμβιβασμούς.
Το Calibra συνδύαζε συναρπαστική σχεδίαση με βελτιστοποιημένη αεροδυναμική και καθημερινή πρακτικότητα. Η πίσω πόρτα με το μεγάλο άνοιγμα παρείχε εύκολη πρόσβαση σε έναν ευέλικτο χώρο αποσκευών μέχρι 980L. Παρά το coupé σχήμα του, το μακρύ μεταξόνιο διασφάλιζε άφθονους χώρους και ανέσεις για τέσσερις επιβάτες. Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός περιλάμβανε υδραυλικό τιμόνι, 5τάχυτο κιβώτιο πυκνής κλιμάκωσης, ηχοσύστημα έξι ηχείων και φιμέ κρύσταλλα παραθύρων. Ανάμεσα στις προαιρετικές επιλογές ήταν A/C, 4τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και ηλεκτρική ανακλινόμενη/συρόμενη ηλιοροφή.
Κατά την εξέλιξη του Calibra, οι μηχανικοί της Opel είχαν ήδη εστιάσει στην προστασία των πεζών, μέγα θέμα της εποχής μας. Πρωτοποριακά χαρακτηριστικά όπως λείο σχήμα αμαξώματος, στρογγυλεμένα άκρα, κρυμμένοι υαλοκαθαριστήρες και καλυμμένη απορροή νερού στη βάση του παρμπρίζ καθιερώθηκαν στη συνέχεια στη σχεδίαση αυτοκινήτων.
Ηλεκτρονικό ABS και αεροδυναμικοί, νέοι ελλειψοειδείς προβολείς με υψηλότερη απόδοση φωτισμού, έντονη αντίθεση και μειωμένη διάχυση φωτός βελτίωσαν την ενεργητική ασφάλεια. Και οι μεγάλοι, όμορφα ενσωματωμένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες ήταν σχεδιασμένοι για να απορροφούν μεγάλη ποσότητα ενέργειας κρούσης σε περίπτωση ατυχήματος.
Όταν λανσαρίστηκε το 1990, ένα υψηλής ποιότητας σύστημα AWD ήταν διαθέσιμο προαιρετικά στην αγορά επιπλέον της στάνταρ τετρακίνησης για τους δύο δίλιτρους κινητήρες. Το Calibra 4×4 εντυπωσίασε με την πρόσφυση, την σταθερότητα πέδησης και την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Αυτές ήταν αρετές που άξιζαν ακόμα περισσότερη ισχύ κάτω από το καπό, και το Μάρτιο του 1992 η Opel ανταποκρίθηκε με την εμφάνιση του Calibra Turbo. All-wheel drive, 6τάχυτο κιβώτιο, σπορ καθίσματα και 16άρες ζάντες αλουμινίου με φαρδιά ελαστικά 205/50, όλα στάνταρ. Αλλά την παράσταση έκλεψε ο 2.0 turbo που απέδιδε 204 hp (150 kW) με πλούσια ροπή.
Η έκδοση Keke Rosberg Edition του Calibra είναι, ασφαλώς, εντυπωσιακή. Κάνοντας το εργοστασιακό ντεμπούτο της στο DTM – German Touring Car Masters (1993/94), η Opel παρουσίασε το νέο 2.5 V6 Calibra 125 kW/170 hp, μαζί με δίλιτρες, τετρακύλινδρες εκδόσεις με λευκή-κίτρινη DTM εμφάνιση. Όσοι επέλεξαν ένα Calibra Cliff Motorsport Edition το Μάιο του 1996 ήταν πολύ μπροστά από την εποχή τους. Το χρώμα ήταν ίδιο με του αγωνιστικού αυτοκινήτου Κατηγορίας 1 με το οποίο ο Manuel Reuter έμελλε να κερδίσει το ITC -τη σειρά που διαδέχτηκε το DTM σαν Παγκόσμιο Πρωτάθλημα- για την Opel στο τέλος της σεζόν. Το αγωνιστικό Cliff με έγκριση τύπου για δρόμο είχε χαμηλότερο σπορ πλαίσιο κατά 20 mm και ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου BBS (7J x 16).
Ένα μόλις χρόνο μετά την επιτυχία του στο ITC, το Calibra πέρασε μία ακόμα φάση ανανέωσης της γκάμας, αυτή τη φορά προς το τέλος της παραγωγής. Μετά από 222.000 ταξινομήσεις από το 1990, η ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής Last Edition επρόκειτο να γράψει το τελευταίο κεφάλαιο στην ιστορία του Calibra. Μπορούσε να παραγγελθεί μέχρι το τέλος Απριλίου του 1997 και ήταν εφοδιασμένη με σπορ πλαίσιο, ζάντες BBS, δερμάτινο σαλόνι και A/C δίνοντας έμφαση στην πολυτέλεια. Η γκάμα κινητήρων περιλάμβανε τον V6 2.5L και έναν τετρακύλινδρο, δίλιτρο 136 hp/100 kW.
Η 29η Αυγούστου του 1997 σηματοδότησε την επίσημη λήξη παραγωγής. Μετά από επτά χρόνια, 238.647 Calibra είχαν κατασκευαστεί στο βασικό εργοστάσιο του Rüsselsheim, και στο Valmet στο Uusikaupunki, Φινλανδία. Για να ικανοποιηθεί η υψηλή ζήτηση, η παρτίδα παραγωγής το 1990 αυξήθηκε στις 60.000 μονάδες από προγραμματισμένο όγκο 20.000, μέρος του οποίου κατασκευάστηκε στο Valmet Automotive.
Οι μεγαλύτερες αγορές του Calibra ήταν η Γερμανία, Βρετανία, Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία. Η βασική έκδοση 115 hp ήταν πρώτη στους πίνακες πωλήσεων με την παραγωγή να ξεπερνά τις 130.000 μονάδες, και ακολούθησε η έκδοση 2.0L 150 hp, από την οποία κατασκευάστηκαν πάνω από 61.000 μονάδες.
Ανάλογη των περιστάσεων, μία μαύρη Last Edition με 2λιτρο, 4βάλβιδο κινητήρα ήταν το τελευταίο μοντέλο Calibra που πέρασε τη γραμμή παραγωγής. Σήμερα, το Opel Classic εκθέτει αυτό το αυτοκίνητο σε πολλές εκδηλώσεις Youngtimer, όπου το όμορφο coupé πάντα κατακτά την καρδιά του κοινού.