Οι διθυραμβικές κριτικές για το θρυλικό Mazda MX-5 συνεχίζουν ακόμα και μετά από τρείς δεκαετίες και 1.1 εκατομμύρια μονάδες που έχουν πουληθεί. Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει κατ΄ επανάληψη χαρακτηριστεί ως το πιο διασκεδαστικό δημιούργημα σε τροχούς. Το πιο διάσημο roadster στον κόσμο εξελίχθηκε με την πάροδο των ετών με έναν ιδιαίτερα εντυπωσιακό τρόπο, ενώ παραμένει πάντα πιστό στη φιλοσοφία του «Jinba Ittai» επιτυγχάνοντας την τέλεια αρμονία οδηγού και αυτοκινήτου.
Νέα χρώματα – Βελτιωμένο εσωτερικό
Τώρα το MX-5, προσφέρεται με νέες επιλογές αποχρώσεων τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, ενώ ενισχύοντας τον τίτλο του «World Car Design of the Year» εντάσσει στην γκάμα της την ειδική έκδοση Takumi.
Η Takumi διατίθεται με λευκή δερμάτινη επένδυση, νέο εξωτερικό χρώμα Deep Crystal Blue Mica, ζάντες της BBS διαστάσεων 16 και 17 ιντσών και σκούρα κόκκινη οροφή soft-top. Η έκδοση soft-top διαθέτει πλέον καλύτερη μόνωση από τα μοντέλα των προηγούμενων γενεών. Η οροφή τύπου RF (retractable fastback) είναι η ταχύτερα ανοιγόμενη σκληρή οροφή στην αγορά χάρη στον εξαιρετικά ευφυή και μικρό μηχανισμό ο οποίος ανοίγει και κλείνει την οροφή σε μόλις 13 δευτερόλεπτα, ακόμα και εν κινήσει μέχρι τα 10χλμ./ώρα, ενώ χάρη στην ηχομόνωση της οροφής, το βελτιωμένο MX-5 εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο άνεσης.
Στο εσωτερικό, οδηγός και συνοδηγός κάθονται χαμηλότερα από ότι στις προηγούμενες γενιές του μοντέλου και απολαμβάνουν καλύτερη ορατότητα καθώς και ευκολότερη ρύθμιση των καθισμάτων και χειρισμό των θυρών. Η Mazda συμπεριέλαβε επίσης και το βολικό σύστημα ασύρματης διασύνδεσης με Apple CarPlay τόσο στην έκδοση με soft-top όσο και στην έκδοση RF. Το MX-5 του 2021 μπορεί επίσης να εφοδιαστεί και με το ηχοσύστημα της BOSE των εννέα ηχείων καθώς και το σύστημα πλοήγησης Mazda SD με τρισδιάστατη απεικόνιση.
Επιπλέον, η εταιρεία επεκτείνει τη διαθεσιμότητα της επετειακής περιορισμένης έκδοσης των 100ετών. Ο συνδυασμός του Λευκού Snowflake White Pearlescent για το αμάξωμα με το μπορντό στις μοκέτες και τις δερμάτινες ταπετσαρίες, αποτελεί ένα φόρο τιμής στο πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο της Mazda, το R360 Coupe που κυκλοφόρησε το 1960.
Κινητήρες Skyactiv
Η τελευταία γενιά του roadster διαθέτει κινητήρες τεχνολογίας Skyactiv που εξασφαλίζει μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση και χαμηλότερη κατανάλωση. Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον Skyactiv-G 1.5, που αποδίδει 132 ίππους στις 7.000σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 152 Nm στις 4.000σ.α.λ. και τον 2λιτρο Skyactiv-G με απόδοση 184 ίππων στις 7,000σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 205 Nm είναι ήδη διαθέσιμη στις 4.000σ.α.λ.
Το σημερινό MX-5 είναι το ελαφρύτερο μοντέλο από την ημέρα που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1989, και παρά το αναβαθμισμένο επίπεδο άνεσης, επιτυγχάνει όσο ποτέ άλλοτε σαφή και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά στις στροφές. Αυτό κατέστη δυνατό λόγω των τροποποιήσεων στο πλαίσιο και τη δομή του αμαξώματος, το σημαντικά υψηλότερο ποσοστό χρήσης χάλυβα και αλουμινίου υψηλής αντοχής, και την σωστή κατανομή βάρους μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.
Για ακόμα περισσότερη βελτίωση της κατανάλωσης, ο Skyactiv-G 2.0 εφοδιάζεται με το σύστημα i-Eloop, ένα σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα, και το σύστημα start-stop που ονομάζεται Mazda i-stop.
Συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού
Στα μοντέλα της νέας γενιάς MX-5 το ενεργό καπό έχει βελτιωθεί και προσφέρει καλύτερη προστασία των πεζών. Αυτό το καπό ανυψώνεται σε περίπτωση σύγκρουσης με έναν πεζό, δημιουργώντας μια κρίσιμη ζώνη παραμόρφωσης μεταξύ του καπό και των άκαμπτων τμημάτων του κινητήρα. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών στο κεφάλι, χωρίς εντούτοις να επηρεάζει αρνητικά το σχεδιασμό του αυτοκινήτου.
Το MX-5 του 2021 εφοδιάζεται με μια ολοκληρωμένη σειρά διαθέσιμων τεχνολογιών υποβοήθησης οδήγησης κάτω από την ομπρέλα του i-Activsense, όπως σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS) και τα full-LED φωτιστικά σώματα με αυτόματη ρύθμιση εμβέλειας, που εξασφαλίζει μόνιμα τον ιδανικό φωτισμό του δρόμου. Στα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας περιλαμβάνεται επίσης και η υποβοήθηση στάθμευσης (RCTA), που προειδοποιεί τον οδηγό για την πίσω διασταυρούμενη κυκλοφορία όταν εκείνος κινείται με όπισθεν, το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (Lane Change Assistant Plus – BSM), που ελέγχει τα τυφλά σημεία, και το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού Matrix LED με μεταβαλλόμενα προγράμματα.
Η τιμή εκκίνησης για το MX-5 2021 ανέρχεται στις 26.860 ευρώ (έκδοση Challenge G132 SoftTop).
Νίκος Τσάδαρης