Η Volkswagen συνέχισε τις επενδύσεις σε μελλοντικές τεχνολογίες τη χρονιά που πέρασε. Δαπανήθηκαν συνολικά 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ, με το συντριπτικό κομμάτι να επενδύεται στην ηλεκτροκίνηση. Τα πρώτα αποτελέσματα αναμένονται ήδη στη διάρκεια αυτής της χρονιάς.
Περισσότερα από 450.000 ηλεκτρικά οχήματα VW θα παραδοθούν σε πελάτες μέσα στο 2021, υπερδιπλάσια των αντίστοιχων του 2020. Στον τομέα της ψηφιοποίησης, έως το καλοκαίρι θα λανσαριστούν νέες συνδρομητικές υπηρεσίες κινητικότητας και προαιρετικές λειτουργίες κατά παραγγελία σε έξι γερμανικές πόλεις, παράλληλα με ευρεία διάδοση των online πωλήσεων, με πρόβλεψη τα αντίστοιχα έσοδα να ανέλθουν σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, τα προσεχή χρόνια. Στοιχείο-κλειδί στην επιτυχία του εγχειρήματος, είναι το ότι, η μάρκα θα γίνει ο μόνος μαζικός κατασκευαστής που θα παρέχει ενημερώσεις λογισμικού over-the-air για τα ID.3 και ID.4 κάθε 12 εβδομάδες, ενώ την ίδια στιγμή οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι θα παραμείνουν αναπόσπαστο μέρος της διαδικτυακής διαδικασίας πωλήσεων και ο πιο σημαντικός σύνδεσμος προς τους πελάτες.
Αυτά ανακοινώθηκαν στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για τα οικονομικά αποτελέσματα της μάρκας το 2020 και τις προοπτικές για το 2021, στην οποία ο Ralf Brandstätter, CEO της VW Passenger Cars, τόνισε: «Χειριστήκαμε με επιτυχία την πανδημία. Μετά από το δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2020, συγκρατήσαμε τα κόστη ενώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις, με αποτέλεσμα κέρδη προ φόρων 454 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, πραγματοποιήσαμε σημαντικές επενδύσεις στο μέλλον και συνεχίζουμε ακόμα πιο δυναμικά το 2021 με τη νέα μας στρατηγική Accelerate, με πολύ φιλόδοξους στόχους».
To 2020 η Volkswagen πέτυχε ετήσια μείωση του σταθερού κόστους περίπου ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Επιπλέον, με την αυστηρή ευθυγράμμιση της παραγωγής με τη ζήτηση, μειώθηκε το στοκ κατά 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Τα έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 71,1 δισ. ευρώ (2019: 88,4 δισ. ευρώ), με παράδοση 5,3 εκατομμυρίων οχημάτων (2019: 6,3 εκατομ.), νούμερα ιδιαίτερα εντυπωσιακά δεδομένης της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία όχι μόνο διατήρησε αλλά αύξησε τα μερίδια αγοράς της σε όλες τις κύριες αγορές του κόσμου.
Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του εφετινού στόχου της εταιρίας διαδραματίζει το ID.4. Τα πρώτα ηλεκτρικά SUV θα παραδοθούν σε πελάτες σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές (ανάμεσά τους και στην Ελλάδα) το επόμενο δίμηνο ενώ στη Γερμανία θα ξεκινήσουν στις 26 Μαρτίου. Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, είχαν ήδη ληφθεί 23.500 παραγγελίες για αυτό το μοντέλο σε όλη την Ευρώπη.
Στόχος είναι η μάρκα να παραδώσει συνολικά περίπου 300.000 οχήματα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB εφέτος στους πελάτες, καθώς και περίπου 150.000 υβριδικά. Ήδη, το πρώτο δίμηνο του έτους ήταν εντυπωσιακό: παραδόθηκαν 15.500 ηλεκτρικά οχήματα, με αύξηση 51% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2020. Στη Γερμανία, η αύξηση ήταν 143%. Όσον αφορά στα υβριδικά, τα 16.300 οχήματα που παραδόθηκαν το πρώτο δίμηνο αντιπροσωπεύουν αύξηση 174% παγκοσμίως και 291% στη Γερμανία.
Στην ίδια συνέντευξη Τύπου, ο CEO της μάρκας τόνισε ότι, η στρατηγική της η οποία συμπεριλαμβάνει προγραμματισμένες επενδύσεις ύψους 16 δισεκατομμυρίων ευρώ σε ηλεκτροκίνηση και ψηφιοποίηση έως το 2025, συνεχίζεται απαρέγκλιτα.