Ξημερώματα Κυριακής για την Ελλάδα ολοκληρώθηκε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) του 2024, με τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών να μοιράζονται μεταξύ της Hyundai (με τον Τιερί Νεβίλ) και της Toyota αντίστοιχα.

Η εξέλιξη αυτή σημειώθηκε κυριολεκτικά πάνω στο νήμα του τερματισμού, καθώς ο μεν Νεβίλ (συνοδηγός ο Μάρτιν Βίτανγκε), οδηγώντας ένα Hyundai i20N Rally1 έγινε πρωταθλητής στο ξεκίνημα της τελευταίας ημέρας του αγώνα, όταν βγήκε από τον δρόμο (την ώρα που ήταν πρώτος) ο Όϊτ Τάνακ (επίσης με Hyundai και συνοδηγό τον Μάριν Γιαρβεόγια). Ήταν το επιστέγασμα μιας μεγάλης πορείας για τον 36χρονο Βέλγο που συμμετέχει για 12η χρονιά στο WRC (11 με την Hyundai), έχει κατακτήσει 21 νίκες και έχει καταταγεί 5 φορές στην 2η θέση του πρωταθλήματος Οδηγών.

Όμως, η έξοδος του Τάνακ, άνοιξε τον δρόμο για τον 4ο συνεχόμενο τίτλο Κατασκευαστών της Toyota. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου και ο πρόεδρός της Akio Toyoda γιόρτασαν με έξαλλους πανηγυρισμούς τον τίτλο που κατακτήθηκε ακριβώς στον τερματισμό της τελευταίας ειδικής του αγώνα της πατρίδας τους, όταν οι Σεμπαστιάν Οζιέ (συνοδηγός ο Βίνσεντ Λανταί) και Έλφυν Έβανς (συνοδηγός ο Σκοτ Μάρτιν) με τα Yaris GR Rally1, σκόραραν περισσότερους βαθμούς από τους Νεβίλ και Αντρέας Μίκελσεν (συνοδηγός ο Τορστέϊν Έρικσεν) με τα i20N Rally1.

Ένα ακόμα πρωτάθλημα κρίθηκε στο ασφάλτινο και με πολύ δύσκολες ειδικές Ράλι της Ιαπωνίας. Πρόκειται για αυτό του WRC2, που κέρδισαν ο Σάμι Παγιάρι με συνοδηγό την Ένι Μάλκονεν οδηγώντας ένα Toyota GR Yaris στην πρώτη του εμφάνιση στο WRC.

Κατά τα λοιπά, νικητές του Ράλι Ιαπωνίας αναδείχθηκαν οι Έβανς – Μάρτιν με Yaris Rally1, με δεύτερους τους Οζιέ – Λανταί που οδηγούσαν ίδιο αυτοκίνητο και τρίτους τους Αντριέν ΦουρμόΑλαξάντερ Κόρια με Ford Puma Rally1 στην καλύτερη εμφάνιση του πληρώματος μέχρι σήμερα που ήδη τους έχει κάνει μήλο της έριδος για τις 3 ομάδες που συμμετέχουν σε κορυφαίο επίπεδο στο WRC.

Ο αγώνας είχε και Ελληνικό ενδιαφέρον, καθώς συμμετείχαν (και τερμάτισαν 24οι από 38 πληρώματα) οι Γιώργος ΒασιλάκηςΆλαν Χάριμαν (γιος του θρυλικού συνοδηγού Τέρι Χάριμαν) στο τιμόνι ενός Ford Fiesta Rally2 της M-Sport.

Συμβολική (και όχι μόνο) ήταν και η συμμετοχή του 66χρονου Παγκόσμιου Πρωταθλητή Ράλι 1994 Ντιντιέ Οριόλ, με συνοδηγό τον 69χρονο Ντενίς Ζιροντέ, τριάντα χρόνια μετά το Πρωτάθλημα που κατέκτησαν το 1994 με Toyota. Οι Γάλλοι οδήγησαν ένα δεξιοτίμονο Toyota GR Yaris του εθνικού ιαπωνικού πρωταθλήματος και τερμάτισαν 19οι και πρώτοι στην κατηγορία τους, αποδεικνύοντας ότι η τέχνη δεν ξεχνιέται.

Κλείνοντας και πριν ανανεώσουμε το ραντεβού μας για το Ράλι Μόντε Κάρλο, πρώτο αγώνα του WRC 2025, να θυμίσουμε ότι το Ράλι Ιαπωνίας ήταν το κύκνειο άσμα της υβριδικής εποχής στο WRC, καθώς με πρόσφατη απόφαση της Διεθνούς Ομοσπονδίας (FIA) οι υβριδικές μονάδες αποσύρονται από τα αυτοκίνητα Rally1, την κορυφαία κατηγορία του πρωταθλήματος.