Συνδυασμός που κόβει την ανάσα, και δημιουργεί πάντα όρεξη για… όνειρα! Αυτό ακριβώς πετυχαίνουν οι συγκεκριμένες τρεις βολίδες. Ικανοποιούν τα όνειρα του γρήγορου οδηγού που δεν θέλει να εκταμιεύσει μια περιουσία. Πρόκειται για τα Renault Clio RS, Seat Ibiza Cupra και τη νεοφερμένη Skoda Fabia RS.

Renault Clio RS

Η κορυφαία έκδοση του Clio διαθέτει όλα τα εξωτερικά νέα στοιχεία των υπολοίπων εκδόσεων, όπως ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και νέο καπό, αλλά και προφυλακτήρες με πιο έντονες καμπύλες. Στο RS, ωστόσο, η εικόνα είναι εξαιρετικά δυναμική μέσω των φουσκωμένων φτερών (με αεραγωγούς στα εμπρός) και με τη διαφορετική μάσκα και τον προφυλακτήρα στο εμπρός τμήμα, που χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη εισαγωγή αέρα που διαθέτει. Ο σπορτίφ διάκοσμος πηγάζει από τα μπάκετ καθίσματα με την καλή στήριξη, το δερμάτινο τιμόνι με τις κίτρινες ραφές και τον επιλογέα. Ο πίνακας οργάνων έχει σπορτίφ αισθητική, με σημείο αναφοράς το κίτρινου φόντου στροφόμετρο, το οποίο διαθέτει και ηχητικό shift light.

O 2λιτρος κινητήρας χαμηλά παρουσιάζει κάποια νωθρότητα, στις μεσαίες όμως και υψηλές στροφές μετουσιώνεται σε έναν εξαιρετικά άμεσο κινητήρα σπορ προδιαγραφών. Το κιβώτιο των 6 σχέσεων διαθέτει πιο αραιή κλιμάκωση σε σχέση με το προηγούμενο Clio RS, εξυπηρετώντας καλύτερα σε μακρινές αποστάσεις (και πάλι όμως κουράζει).

Η ανάρτηση είναι σφιχτή, όπως προστάζει ο χαρακτήρας του μοντέλου, με τους 17 ιντσών τροχούς και τα ελαστικά διάστασης 215/45 της Continental να συνεπικουρούν στη διατήρηση της άνεσης σε καλά επίπεδα -τηρουμένων των αναλογιών. Εκεί που το Clio RS ξεδιπλώνει όλη την τεχνογνωσία είναι στην κατασκευή του, που το καθιστά ανόθευτο μηχάνημα οδηγικής ευχαρίστησης. Παρά το μικρό μεταξόνιο, το πίσω μέρος προειδοποιεί για τις προθέσεις υπερστροφής που θα εκδηλωθούν σε αφήματα του γκαζιού, εφ όσον το ESP είναι απενεργοποιημένο. Αν και είναι φτιαγμένο για τέτοιες συνθήκες, το Clio Renault Sport εντυπωσιάζει και σε ανοιχτό δρόμο, κινούμενο με αυξημένες ταχύτητες, μέσω της σταθερότητας και της αμεσότητας που επιδεικνύει. Η τιμή του Clio RS ξεκινά από τις 28.000 ευρώ.

Seat Ibiza Cupra
Η ταχύτερη έκδοση της νέας γενιάς του Ibiza ακούει στον κωδικό Cupra που γνωρίζουμε από το παρελθόν. Το μοντέλο έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τονίζουν την αρκετά σπορτίφ και επιθετική του εμφάνιση, όπως ο πιο ογκώδης εμπρός προφυλακτήρας με τις τρεις εισαγωγές αέρα, που συμβάλλει στον περισσότερο δυναμισμό του οχήματος, όπως και τα εμπρός φωτιστικά με το μαύρο χρωματισμό. Στο εσωτερικό η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η παρουσία σπορ καθισμάτων, με πολύ καλή πλευρική στήριξη και ευδιάκριτα λογότυπα της έκδοσης. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με τα χρωμιωμένα πεντάλ, αλλά και το δερμάτινο επιλογέα του DSG. Από πλευράς ποιότητας, ξεχωρίζει η παρουσία του αφρώδους υλικού στο ταμπλό, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή των υπολοίπων τμημάτων είναι αμφότερα προσεγμένα.

Το μοντέλο προσφέρει σπορτίφ οδική συμπεριφορά, η οποία μεταφράζεται σε υψηλή σταθερότητα στην ευθεία, καθώς και σε ουδετερότητα στις αντιδράσεις σε διαδρομές με στροφές. Εκεί, ακόμη και όταν οι εμπρός τροχοί αρχίζουν να χάνουν την πρόσφυσή τους, το XDS λειτουργεί άψογα επαναφέροντας το όχημα στην τροχιά του ταχύτατα και φρενάροντας τον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση. Έτσι, δύσκολα το Ibiza Cupra θα εμφανίσει υποστροφή, ενώ αντίστοιχα και η υπερστροφή δύσκολα θα προκληθεί -ακόμη και σε γλιστερό δρόμο. Το τιμόνι, από την πλευρά του, έχει το σωστό βάρος, όμως η τεχνητή αίσθηση δεν αποφεύγεται.

Το TSI μοτέρ των 1,4 λίτρων και 180 ίππων, διακρίνεται για τη δύναμή του, τις πολύ καλές επιδόσεις, αλλά και, κυρίως, την πολιτισμένη και με λιγότερες εξάρσεις και ξεσπάσματα λειτουργία του. Το κιβώτιο είναι αποκλειστικά το αυτοματοποιημένο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων, που είναι ταχύτατο ενώ ενισχύει και την πρακτικότητα κατά την κίνηση εντός πόλης. H τιμή του Seat Ibiza Cupra ξεκινά από τα 19.990 ευρώ.

Skoda Fabia RS

Εμφανισιακά, η κορυφαία έκδοση στην γκάμα της Fabia ξεχωρίζει σε αρκετά μέρη του αποκλειστικά 5θυρου αμαξώματός της σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Αρχικά, στο εμπρόσθιο τμήμα διακρίνεται ο νέος και πιο δυναμικός προφυλακτήρας, ο οποίος μάλιστα δεν περιλαμβάνει προβολείς ομίχλης (στη θέση τους βρίσκονται τα φώτα ημέρας). Στο πλάι οι όμορφες λευκές ζάντες 17 ιντσών διατηρούν χρωματική συνέχεια με τη λευκή οροφή, στο τελείωμα της οποίας βρίσκεται μια μικρή αεροτομή. Στο εσωτερικό έχουμε ημι-μπάκετ μπροστινά καθίσματα με λογότυπα “RS”, πίνακα οργάνων με διαφορετικές ενδείξεις στα αναλογικά όργανα, αλλά και paddles για την αλλαγή των ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο ισχυρότερος κινητήρας στην ιστορία του μοντέλου. Πρόκειται για το διπλά υπερτροφοδοτούμενο (κομπρέσσορας και τουρμπίνα) μηχανικό σύνολο των 1,4 λίτρων (TSI), το οποίο αποδίδει 180 ίππους (όπως και στο Ibiza). Το μοτέρ αυτό διακρίνεται για την άπλετη δύναμη που διαθέτει και κυρίως για τη γραμμική του λειτουργία σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Συνδυάζεται δε αποκλειστικά με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο έχει αποθηκευμένα δύο προγράμματα λειτουργίας, το κανονικό (D) και το Sport, όμως σε κάθε περίπτωση στον κόφτη το κιβώτιο είναι προγραμματισμένο να μην κρατά τη σχέση.

Η Fabia RS εξασφαλίζει σταθερότητα στην ευθεία, ακόμη και στις πλέον υψηλές ταχύτητες, ενώ και η άνεση είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Στις στροφές εμφανίζει υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης, αφού το XDS μαζί με το όχι πλήρως απενεργοποιούμενο ESP φροντίζουν ώστε να αποτρέπονται υποστροφικά ή και υπερστροφικά φαινόμενα. Έτσι, θα μείνουν ανικανοποίητοι όσοι αρέσκονται στο παιχνίδισμα με το πίσω μέρος, αφού αυτό απλώς δε συμβαίνει! Όσον αφορά στο σύστημα διεύθυνσης, το βάρος του είναι σωστό, όμως δεν είναι τόσο κοφτερό και γρήγορο, ώστε να μας αφήσει άριστες εντυπώσεις. Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από τις 18.990 ευρώ.

Πηγή: autotriti.gr