Μπορεί γενικά στην Ελλάδα ο χειμώνας να μην δείχνει συχνά τα «δόντια» του, αλλά κάποιες φορές κάνει την εμφάνισή του με… άγριες διαθέσεις. Μάλιστα, σε πολλές περιοχές της χώρας η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από το μηδέν και οι οδηγοί – κάτοχοι των plug-in υβριδικών οχημάτων, οφείλουν να τηρήσουν κάποιους βασικούς κανόνες για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο το αυτοκίνητο και την μπαταρία τους.
Η ισχύς μιας μπαταρίας ενός υβριδικού plug-in μπορεί να επηρεαστεί από τις χαμηλές θερμοκρασίες, καθώς το σύστημα μπαταρίας έχει διαφορετικές λειτουργίες από αυτές ενός απλού αυτοκινήτου. Στο πλαίσιο αυτό, το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τους τέσσερις βασικούς κανόνες που είναι καλό να τηρούνται.
Το κρύο επηρεάζει την απόδοση της μπαταρίας, λόγω των ηλεκτροχημικών διεργασιών που πραγματοποιούνται εντός των στοιχείων ιόντων λιθίου. Το καλύτερο είναι η μπαταρία να φορτίζεται σε κλειστό χώρο, όπου η θερμοκρασία δεν είναι ίδια με αυτή του περιβάλλοντος.
Δεν υπάρχει ιδανική θερμοκρασία για την καμπίνα των επιβατών. Παρόλα αυτά, τα ηλεκτρικά συστήματα αποδίδουν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά στους 21-22 βαθμούς Κελσίου, η οποία θεωρείται κατάλληλη θερμοκρασία για οδήγηση. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτή η θερμοκρασία, η καλύτερη λύση είναι να ενεργοποιηθεί η προθέρμανση της καμπίνας ή η προθέρμανση των λειτουργιών του καθίσματος και του τιμονιού όσο είναι συνδεμένο το όχημα στο δίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει η ιδανική θερμοκρασία όταν ο οδηγός μπει στο αυτοκίνητό του.
Σε πολύ κρύο καιρό θα πρέπει ο οδηγός να αφήσει το αυτοκίνητό του συνδεδεμένο στο δίκτυο, ενώ είναι σταθμευμένο, ώστε να μπορεί να άμεσα και εύκολα να ενεργοποιηθεί η λειτουργία της προθέρμανσης.
Η ομαλή οδήγηση είναι πάντα το «κλειδί» για τη μείωση της κατανάλωσης. Σε ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο θα πρέπει η επιτάχυνση να είναι σταδιακή, καθώς αυτή βοηθάει στην εξοικονόμηση ή ανάκτηση ενέργειας. Όπως συμβαίνει όταν ο οδηγός πατάει φρένο όπου η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια και αυτή αποθηκεύεται για μελλοντική χρήση στην μπαταρία.
Εκτός από τους τέσσερις κανόνες ο οδηγός οφείλει να ελέγχει συχνά τα ελαστικά πριν ξεκινήσει, να καθαρίζει με ξύστρα το παρμπρίζ από τον πάγο και να ελέγχει τη στάθμη του ψυκτικού υγρού (και του αντιψυκτικού) για να αποφευχθεί η υπερθέρμανση του κινητήρα.