Γιορτάζοντας τα 25 χρόνια των κινητήρων TDI, η Audi έφτιαξε ένα πρωτότυπο RS5 με τριπλά υπετροφοδούμενο μοτέρ πετρελαίου, το οποίο αποδεικνύει στην πράξη πως τα diesel μοτέρ δεν υστερούν ούτε σε επιδόσεις.
Τα diesel μοντέλα είναι κατά κανόνα αργότερα από εκείνα που φέρουν κινητήρες βενζίνης, κάτι που η Audi έχει βαλθεί να καταρρίψει. Αφού κυριάρχησε στο Le Mans και στους άλλους διεθνείς αγώνες αντοχής, κάνοντας χρήση μηχανικών συνόλων πετρελαίου, η γερμανική εταιρεία παρουσίασε διάφορα μοντέλα της σε κορυφαίες εκδόσεις πετρελαίου, κάτι που πλέον θέλει να καταστήσει περαιτέρω προφανές μέσω του RS5 TDI concept.
Το εν λόγω πρωτότυπο κατασκευάστηκε για χάρη των 25 χρόνων των κινητήρων TDI. Οπότε, το V8 μοτέρ βενζίνης των 4,2 λτ. του «κανονικού RS5 αντικαταστάθηκε από ένα 3λιτρο twin-turbo V6 σύνολο πετρελαίου, στο οποίο προστέθηκε ένας τρίτος (ηλεκτρικός) υπετροφοδότης. Η απόδοση του μηχανικού συνόλου του concept ανέρχεται στους 385 ίππους, μια επίδοση χαμηλότερη κατά 65 ίππους από το RS5 παραγωγής. Από την άλλη, όμως, η ροπή είναι υψηλότερη κατά 320 ολόκληρα Nm, φτάνοντας στην «εξωπραγματική» τιμή των 750 Nm.
Δεν προκαλεί εντύπωση, λοιπόν, που το πετρελαιοκίνητο Audi RS5 χρειάζεται 4 δλ. για να πραγματοποιήσει τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα, μια τιμή που το καθιστά γρηγορότερο κατά 0,6 δλ. από το RS5 βενζίνης. Η τελική ταχύτητα, πάλι, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, στερώντας του τη δυνατότητα να προσπεράσει στην Autobahn πολλά supercars.
Πηγή: autotriti.gr