Σε μια παράξενη τροπή της μοίρας, ήταν ένα σύστημα προστασίας που δεν είχε υποδεχτεί με τα καλύτερα λόγια ο Ρομέιν Γκροζιάν αυτό του έσωσε τη ζωή.
Όπως θυμόμαστε, ο Γκροζιάν παρέμεινε 27 ολόκληρα δευτερόλεπτα στο φλεγόμενο μονοθέσιό του και η αντιπυρική στολή έκανε προφανώς τη μεγάλη διαφορά. Βάσει προδιαγραφών, η στολή μπορεί να αντέξει σε θερμοκρασίες ακόμα και 800 βαθμών Κελσίου για περισσότερα από 11 δευτερόλεπτα.
Το ανατριχιαστικό ατύχημα του πιλότου στο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν σόκαρε τους πάντες, αλλά αυτός κατάφερε να βγει ζωντανός.
Όλοι φοβήθηκαν τα χειρότερα όταν το μονοθέσιό του έγινε παρανάλωμα του πυρός και ο ίδιος παρέμεινε μέσα σε αυτό επί μισό σχεδόν λεπτό. Το μυαλό όλων πήγε στο 2014 και τη Σουζούκα, όταν ο Ζουλς Μπιανσί έχασε τραγικά τη ζωή του.
Η Formula 1 έχει γίνει όμως πολύ πιο ασφαλής έκτοτε, καθώς πλάι στην αντιπυρική φόρμα υπάρχει πλέον και το σύστημα προστασίας Halo.
Τι είναι το περίφημο Halo
Ένα «φωτοστέφανο», ένα προστατευτικό κάγκελο γύρω από το κόκπιτ δηλαδή, που έγινε υποχρεωτικό το 2018 με στόχο να προστατεύει το κεφάλι του οδηγού. Ήταν το Halo, αλλά και το ίδιο το κόκπιτ που είναι πια σχεδιασμένο να αντέχει σε αδιανόητες συγκρούσεις, που του έσωσαν τη ζωή.
Ακόμα και ο ίδιος ομολόγησε στο ευχαριστήριο βίντεο από το νοσοκομείο ότι ήταν το Halo αυτό που τον κράτησε στον κόσμο μας. Σπεύδοντας να ευχαριστήσει τώρα όλους εκείνους που δούλεψαν για τη δημιουργία του και αποφάσισαν υπέρ της υποχρεωτικής χρήσης του.
Το Halo είναι μια εντυπωσιακά άκαμπτη κατασκευή από τιτάνιο που κάθεται πάνω στο μονοθέσιο με στόχο την προστασία του κεφαλιού. Το είδαμε να έχει διατηρηθεί άθικτο μετά την κατάσβεση της φωτιάς, παρά το γεγονός ότι το μονοθέσιο Haas VF-20 κόπηκε στα δυο.
«Δεν ήμουν υπέρ του Ηalo πριν από μερικά χρόνια, αλλά νομίζω πως είναι το καλύτερο πράγμα που φέραμε στη Formula 1 και χωρίς αυτό δεν θα μπορούσα να σας μιλάω σήμερα», είπε μέσα από το νοσοκομείο ο πιλότος.
Παρά το γεγονός ότι η FIA έβρισκε στα δοκιμαστικά της ότι το Halo μπορεί να προστατεύσει τον πιλότο ακόμα και στο 17% των φορών, κατασκευαστές και πιλότοι δεν το ήθελαν, καθώς αυξάνει το βάρος του μονοθέσιου. Τον μεγάλο εφιάλτη όλων.
Το Halo έδινε άλλα 10-14 κιλά βάρους. Το πρωτότυπο ήταν μια δημιουργία και πρόταση της Mercedes από το 2015, ένα σύστημα προστασίας 20 κιλών που αποδείχτηκε εξαιρετικά σωτήριο σε τέτοιες καταστάσεις.
Ήταν στο Grand Prix της Αυστρίας το 2016 που παρουσιάστηκε μια πιο ελαφριά και άκαμπτη εκδοχή του, από τιτάνιο πια. Η αψίδα του «φωτοστέφανου» ήταν τώρα μεγαλύτερη, ώστε να μην εμποδίζει καθόλου την ορατότητα του οδηγού.