Το project «Q4» τρέχει εδώ και αρκετά χρόνια στην Audi και αφορά στη δημιουργία ενός compact SUV/Crossover (στο μέγεθος του Audi Q3), με σπορτίφ χαρακτηριστικά, το οποίο θα έλθει για να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως η BMW X4 ή η Porsche Macan.

Πλέον, με την παρουσίαση του εικονιζόμενου, πρωτότυπου TT Offroad στην έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου τον Απρίλιο, φθάνουμε όλο και πιο κοντά στο νέο μοντέλο, το οποίο όμως, όταν θα φθάσει στην παραγωγή σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα, δεν θα ονομαστεί «Q4», αλλά πιθανότατα θα φέρει το όνομα «TTQ».

O λόγος αυτής της αλλαγής έχει να κάνει με τα δικαιώματα του ονόματος, που έχει η Fiat και αφορά στις τετρακίνητες εκδόσεις των Alfa Romeo (156 Q4).

Με νέο όνομα, λοιπόν, το project προχωρά και σε δύο περίπου χρόνια από σήμερα θα το δούμε στους δρόμους της Ευρώπης.

Ένα τετράπορτο και υπερυψωμένο Audi TT

Σχεδιαστικά, οι ηλεκτρονικά επεξεργασμένες φωτογραφίες των «κατασκόπων», αποκαλύπτουν ότι το νέο Audi TTQ, δεν θα αλλάξει κατά πολύ σε σχέση με το πρωτότυπο TT Offroad της έκθεσης αυτοκινήτου του Πεκίνου.

Έτσι, το αμάξωμα θα βασιστεί σε αυτό του κουπέ Audi TT, το οποίο θα υπερυψωθεί από το έδαφος, θα μακρύνει και θα λάβει δύο ακόμη πόρτες πίσω από τις μπροστινές.

Αλλαγμένο θα είναι και το πίσω μέρος, με την κολώνα της οροφής να κάνει μεγαλύτερη καμπύλη σε σχέση με αυτή του κουπέ TT, ενώ όμορφη σχεδίαση διαθέτει και ο προφυλακτήρας, με τις εκατέρωθεν απολήξεις της εξάτμισης.

Σε ό,τι αφορά στο εμπρόσθιο τμήμα, αυτό θα μεταφερθεί σχεδόν αυτούσιο από το αντίστοιχο τμήμα του Audi TT, με τα μακρόστενα επιθετικά φωτιστικά να ξεχωρίζουν, μαζί με την τονισμένη πολυγωνική μάσκα της Audi, αλλά και τον προφυλακτήρα με τις δυναμικές εισαγωγές.

Στην πλατφόρμα MQB και με δυναμικούς κινητήρες

Το νέο SUV της Audi θα βασιστεί πάνω στη νεότερη πλατφόρμα του ομίλου, το περίφημο δάπεδο MQB, το οποίο αναμένεται να συμβάλει στη μείωση του βάρους του και στη βελτίωση της ακαμψίας του.

Φυσικά, στην γκάμα εκτός των τετρακίνητων εκδόσεων (με σύστημα quattro) θα υπάρχουν και δικίνητες επιλογές, ενώ οι κινητήρες του θα είναι οι νεότερες γενιές των δυναμικών 2,0 λίτρων TSI και TDI μηχανικών συνόλων του VW Group.

Στην γκάμα, αναμένεται να υπάρξει και μια υβριδική έκδοση, με σύστημα που θα φορτίζει τις μπαταρίες και από την πρίζα, όμοιο με αυτό που υπήρχε στο πρωτότυπο TT Offroad της έκθεσης του Πεκίνου.

Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα θα αποτελείται από έναν 2λιτρο TFSI βενζινοκινητήρα 292 ίππων, αλλά και δύο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους σε κάθε έναν από τους δύο άξονες, με τη συνδυαστική ισχύ να φθάνει τους 408 ίππους και τη ροπή τα 650 Nm.

Οι επιδόσεις του πρωτότυπου στο Πεκίνο ήταν άκρως δυναμικές, με το 0-100 χλμ./ώρα να είναι μόνο 5,2 δλ. και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, νούμερα τα οποία αναμένεται να διατηρηθούν και στο μοντέλο παραγωγής.

Σημαντικό στοιχείο του υβριδικού συστήματος τέλος, αποτελεί και το γεγονός ότι με τις μπαταρίες πλήρως φορτισμένες, μπορεί να διανύσει πάνω από 50 χλμ. κινούμενο μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.

Πηγή: autotriti.gr