Το ανανεωμένο Audi SQ2, είναι ακόμα πιο ισχυρό και σπορ, με φρέσκια εμφάνιση χάρη στις επεμβάσεις σε προβολείς και προφυλακτήρες.
Παράλληλα, νέες υπηρεσίες Audi connect και νέα συστήματα υποβοήθησης κάνουν την οδήγηση του ακόμα πιο άνετη και διασκεδαστική, ενώ ο 2.0 TFSI κινητήρας με 300 ίππους, το επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα.
Η κίνηση περνά ομαλά στον δρόμο χάρη στην τετρακίνηση quattro και την ανάρτηση S sport, με την τελική ταχύτητα στα 250 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 7,7 λίτρα/100 χλμ..
Ο υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος 2.0 TFSI των 1.984 κ.εκ. και των 300 ίππων είναι ένας σπορ κινητήρας που αποδίδει σταθερή ροπή 400 Nm σε ένα ευρύ φάσμα μεταξύ 2.000 και 5.300 σ.α.λ.. Έχει εξαιρετική απόκριση γκαζιού, με τον ήχο του να γεμίζει όσο αυξάνεται η ταχύτητα, κάτι που εν μέρει οφείλεται και στα πτερύγια του συστήματος εξάτμισης.
Το σύστημα Audi Valvelift (AVS) αλλάζει τη διαδρομή των βαλβίδων εξόδου μεταξύ δύο επιπέδων ανάλογα με τις ανάγκες, βελτιστοποιώντας τον κύκλο φόρτισης στο χαμηλότερο εύρος στροφών, με την βελτιωμένη ροή καυσαερίων στον υπερσυμπιεστή να οδηγεί σε ευέλικτη απόκριση και ισχυρή συσσώρευση ροπής.
Η εξελιγμένη θερμική διαχείριση ελέγχει τη ροή του ψυκτικού και η πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή βοηθά τον κινητήρα να ζεσταθεί γρήγορα, πράγμα που επιτρέπει την ενεργοποίηση της μετεπεξεργασίας των καυσαερίων (Euro 6 AP) πιο νωρίς.
Το 7τάχυτο Stronic κιβώτιο είναι στάνταρ στο SQ2. Οι πρώτες σχέσεις είναι σχετικά κοντές, με σπορ προσανατολισμό, ενώ η 7η ταχύτητα είναι μακριά για μείωση της κατανάλωσης. Το γρήγορο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη λειτουργεί στις θέσεις D ή S, ή το χειρίζεται ο ίδιος ο οδηγός. Εάν το Audi drive select είναι σε λειτουργία “Efficiency”, ο συμπλέκτης αποσυνδέεται κατά τον ελεύθερο τροχασμό, επιτρέποντας στο σπορ SUV να ρολάρει ελεύθερα.
Η τετρακίνηση quattro παρέχει στο ανανεωμένο SQ2 δυναμικό χαρακτήρα, με μέγιστο έλεγχο και αξιοπιστία σε οδήγηση σε επιφάνεια χαμηλής τριβής. Ένας ηλεκτροϋδραυλικός πολύδισκος συμπλέκτης τελευταίας γενιάς, περίπου ένα κιλό ελαφρύτερος από τον προηγούμενο, διαθέτει πολλές βελτιώσεις, για παράδειγμα στα ρουλεμάν και την τροφοδοσία λαδιού, που αυξάνουν την αποδοτικότητά του.
Κατανέμει την ροπή ομαλά μεταξύ των αξόνων. Εάν οι μπροστινοί τροχοί χάσουν την πρόσφυση, η ροπή ανακατευθύνεται πλήρως προς τα πίσω μέσα σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Η ανάρτηση S sport του SQ2 χαμηλώνει το αυτοκίνητο κατά 20 χιλιοστά. Το στάνταρ προοδευτικό τιμόνι είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε ο λόγος διεύθυνσής του να γίνεται πιο άμεσος καθώς αυξάνεται η γωνία στρέψης, κάτι που δίνει ευελιξία στο όχημα σε αστική κίνηση και σε σφιχτές καμπύλες.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το Audi drive select που προσφέρει τα προφίλ “auto”,comfort”, “dynamic”, “efficiency” και “individual”. Αλλάζει τον χαρακτήρα του συστήματος διεύθυνσης, του Stronic, του κινητήρα και άλλων συστημάτων. Ο οδηγός μπορεί να πατήσει ένα κουμπί για να θέσει το ESC σε λειτουργία off-road.
Το SQ2 διαθέτει στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και ελαστικά μεγέθους 235/45. Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης ζάντες 19 ιντσών με ελαστικά 235/40 (στάνταρ με το εξωτερικό πακέτο SQ2). Τα μεγάλα φρένα έχουν διάμετρο 340 χιλ. στον μπροστινό άξονα και 310 χιλ. στον πίσω άξονα. Οι δαγκάνες φρένων διαθέτουν σήματα S και είναι προαιρετικά βαμμένες σε κόκκινο χρώμα.
Με design στο οποίο κυριαρχούν γωνίες και ακμές, το μήκους 4,21 μέτρων SQ2 διαθέτει οκταγωνικό Singleframe, που τώρα είναι ελαφρώς χαμηλότερο. Υπάρχουν στενές σχισμές μεταξύ της μάσκας και του καπό. Μεγάλα πλαίσια βαμμένα σε ασημί περιβάλλουν τις μεγάλες εισόδους αέρα.
Οι προβολείς LED είναι στάνταρ και η Audi προσφέρει προαιρετικά τους νέους προβολείς Matrix LED, με επτά μεμονωμένα LED σε κάθε μονάδα. Η έξυπνα ελεγχόμενη φωτεινή δέσμη φωτίζει πάντα το δρόμο όσο το δυνατόν πιο λαμπρά χωρίς να τυφλώνει άλλους χρήστες του δρόμου. Δέκα επιπλέον δίοδοι εκπομπής φωτός παράγουν τα φώτα ημέρας.
Επτά LED παράγουν ανεξάρτητα τα δυναμικά φλας, εμπρός. Στο πίσω μέρος τα φώτα LEDείναι στάνταρ. Όταν εγκαθίστανται με τους προβολείς LED Matrix, διαθέτουν επίσης δυναμικά φλας. Σε αυτήν την περίπτωση, οι προβολείς και τα πίσω φώτα παρουσιάζουν ένα συγκεκριμένο μοτίβο φωτός, όταν το αυτοκίνητο κλειδώνει ή ξεκλειδώνει.
Χρήση αλουμινίου στο πλάι, στις ράγες οροφής και στην πίσω αεροτομή, προσθέτει χαρακτήρα ενώ ο πίσω προφυλακτήρας με τα χαρακτηριστικά πολύγωνα διαφοροποιεί το μοτίβο σχεδίασης της μπροστινής ποδιάς. Παράλληλα, ένας διαχύτης πλαισιώνει τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο από 355 έως 1.000 λίτρα ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων.
Η χρωματική παλέτα του SQ2 περιλαμβάνει δέκα χρώματα, με τις διακοσμητικές λεπτομέρειες βαμμένες σε Manhattan Gray, ως επιλογή. Υπάρχει μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης, με τον πελάτη να επιλέγει χρωματισμούς για τις κολόνες C, το Single frame, τις γρίλιες εισόδου αέρα, τον διαχύτη και τους προφυλακτήρες. Σε πολλές επιλογές τα λογότυπα quattro κοσμούν τις πόρτες.
Όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα Audi S, το εσωτερικό του SQ2 κυριαρχείται από σκούρους τόνους και ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας επιφάνειες. Η επένδυση είναι σχεδιασμένη σε μαύρο χρώμα και τα πάνελ των θυρών διαθέτουν ένα νέο υλικό που είναι ευχάριστο στην αφή. Οι επιφάνειες των πεντάλ και το υποπόδιο είναι κατασκευασμένα από ανοξείδωτο ατσάλι όπως και τα φωτιζόμενα διακοσμητικά λογότυπα στις πόρτες. Η οθόνη εμφανίζει ειδικές οθόνες έναρξης S όταν ενεργοποιείται η ανάφλεξη.
Όλος ο εξοπλισμός του μοντέλου είναι κατανεμημένος σε πακέτα, με τους πελάτες να έχουν άφθονες επιλογές για την ταπετσαρία, τα χρώματα, τα υφάσματα και το δέρμα. Διαθέσιμο και ένα μείγμα από δέρμα και το υλικό μικροϊνών Dinamica, το οποίο αντικαθιστά την Alcantara. Μοιάζει με σουέτ, αλλά αποτελείται κυρίως από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, ο οποίος προέρχεται από υφάσματα και φιάλες ΡΕΤ, για παράδειγμα. Ρίγες έμφασης και ραφές με αντίθεση στολίζουν τα καθίσματα ενώ μία προαιρετική λωρίδα με οπίσθιο φωτισμό, αποτελεί σημαντική σχεδιαστική καινοτομία στην κατηγορία.
Το SQ2 διατίθεται στάνταρ με αυτόματο κλιματισμό, σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι και σπορ καθίσματα. Διαθέσιμα επίσης συστήματα ελέγχου κλιματισμού, άνεσης, λειτουργίας, εσωτερικού, ψυχαγωγίας, δυναμισμού και συστημάτων υποβοήθησης. Φυσικά διαθέσιμο το ψηφιακό Audi virtual cockpit, το οποίο διαθέτει και σπορ προβολή και το MMI navigation plus, που λειτουργεί μέσω περιστροφικού/πιεζόμενου κουμπιού στην κεντρική κονσόλα.
Το σύστημα infotainment προσφέρει τις υπηρεσίες Audi connect με LTE plus και ένα Wi-Fi hot spot για τις κινητές συσκευές των επιβατών. Διαθέσιμες ως στάνταρ οι υπηρεσίες Audi connect για κλήση και υπηρεσία έκτακτης ανάγκης και το τηλεχειριστήριο Audi connect. Επιτρέπουν στον ιδιοκτήτη να κλειδώσει το όχημα από απόσταση ή να ελέγξει τη στάθμη καυσίμου, για παράδειγμα. Για να γίνει αυτό, οι ιδιοκτήτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή myAudi στα smartphone τους, η οποία είναι επίσης δωρεάν. Η διεπαφή Audi smartphone, το Audi phone box και το Bang & Olufsen Premium Sound System, ολοκληρώνουν το πρόγραμμα ψυχαγωγίας.
Τέλος, το νέο SQ2 διαθέτει ότι πιο σύγχρονο σε συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως -στάνταρ- το σύστημα ασφαλείας Audi pre sense που συμβάλει στην πρόληψη ή τη μείωση της σοβαρότητας πιθανών ατυχημάτων που αφορούν πεζούς, ποδηλάτες ή άλλα οχήματα, μπροστά από το αυτοκίνητο. Το adaptive cruise assist, το οποίο υποστηρίζει τον οδηγό σε πολλές περιπτώσεις με επιτάχυνση, επιβράδυνση και οδήγηση μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας, είναι μια νέα προσθήκη στα προαιρετικά συστήματα.
Προκειμένου να διατηρήσει την πλευρική καθοδήγηση, ο οδηγός πρέπει απλά να υποδηλώνει την ενεργή συμμετοχή του αγγίζοντας απαλά το ευαίσθητο στην αφή τιμόνι. Σε συνδυασμό με την αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, το σύστημα εξασφαλίζει ότι, το αυτοκίνητο επιβραδύνει ανάλογα, για παράδειγμα όταν ο οδηγός πλησιάζει τα όρια ταχύτητας και τις σχετικές πινακίδες στην πόλη. Μόλις βρεθεί εκτός της περιορισμένης ταχύτητας περιοχής, το SQ2 επιταχύνει ξανά. Το park assist είναι ένα άλλο προαιρετικό σύστημα που οδηγεί αυτόματα το σπορ SUV μέσα και έξω από τις θέσεις στάθμευσης.
Το νέο SQ2 αναμένεται στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2021, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται λίγο πριν την έναρξη πωλήσεων του μοντέλου στη χώρα μας.
Νίκος Τσάδαρης