Το νέο Ford Fiesta ST είναι το ταχύτερο μικρό αυτοκίνητο παραγωγής της Ford στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων.

Έχοντας εξελιχθεί από τη Ford Team RS, το ευρωπαϊκό τμήμα του Global Performance Vehicle group της Ford Motor Company, το νέο Fiesta ST εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1.6 EcoBoost που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,9’’, ισχύ 182 PS, ροπή 240 Nm και τελική ταχύτητα 220 km/h.

Η Ford Team RS ρύθμισε τα συστήματα κινητήρα, ανάρτησης, διεύθυνσης και φρένων με στόχο τη βέλτιστη οδική συμπεριφορά και λανσάρισε συστήματα γνωστά από μεγαλύτερα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, όπως το αναβαθμισμένο Torque Vectoring Control (eTVC) και το 3-mode Electronic Stability Control (ESC), εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και πίσω δισκόφρενα.

Η προσπάθεια επιβεβαιώνεται από την κατανάλωση των 5,9 λίτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 138 γρ./χλμ. (μείωση ρύπων 20% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Fiesta ST, παρά την αυξημένη κατά 20% ισχύ σε σχέση με το 2λιτρο κινητήρα του μοντέλου πρώτης γενιάς).

Το Fiesta ST έχει μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα. Στο ανανεωμένο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα καθίσματα Recaro, ενώ ένα νέο αντηχείο Sound Symposer μεταφέρει τον ήχο του κινητήρα στην καμπίνα, συνοδεύοντας άριστα την οδηγική εμπειρία και παράλληλα προσφέρει το SYNC και την τεχνολογία MyKey.

Το eTVC ασκεί πίεση πέδησης στον εσωτερικό εμπρός τροχό του όταν στρίβει για να βελτιωθεί το κράτημα και να μειωθεί η υποστροφή χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα. Νέο λογισμικό ελέγχει την ισορροπημένη απόκριση στις εντολές του τιμονιού κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ το ESC προσφέρει 3 προγράμματα λειτουργίας με: πλήρη επέμβαση, περιορισμένη επέμβαση για αυξημένη ολίσθηση και πλήρη απενεργοποίηση ESC.

Και τα δύο συστήματα υποστηρίζουν ένα νέο εμπρός ακραξόνιο, τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα με ειδική μέριμνα για μειωμένες κλίσεις αμαξώματος, τις ρυθμίσεις ελατηρίων και αμορτισέρ μπροστά και πίσω και το χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 15 mm για καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Το Electronic Power Assisted Steering δίνει στο τιμόνι άμεση απόκριση. Το Fiesta ST διαθέτει πίσω δισκόφρενα και μεγαλύτερη αντλία φρένων για καλύτερο φρενάρισμα.

Η τιμή πώλησης ξεκινά από 18.974 ευρώ.

Ο ελαφρύς κινητήρας EcoBoost συμβάλλει στη βελτιωμένη απόδοση με τεχνολογίες όπως υπερσυμπίεση, άμεσος ψεκασμός καυσίμου υψηλής πίεσης και Twin-independent Variable Cam Timing.

Ο κινητήρας και η κλιμάκωση του νέου εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου βελτιώθηκαν σε τμήματα της πίστας του Nürburgring Nordschleife, καλύπτοντας το αντίστοιχο 100+ γύρων στο θρυλικό σιρκουί των 21 χλμ.

Η Ford υπέβαλε το νέο Fiesta σε δοκιμή αντοχής 850.000 χλμ. ενώ για να διασφαλίσει υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες χρήσης, το δοκίμασε για 7.500. επιπλέον χιλιόμετρα σε αγωνιστική πίστα και για 5.000 χλμ. με υψηλή ταχύτητα.

Η δοκιμή αντοχής/απόδοσης περιλάμβανε και την πίστα δοκιμών του Τεχνικού Κέντρου Nardo (Ιταλία), με το αυτοκίνητο να οδηγείται με τέρμα γκάζι σε θερμοκρασίες πάνω από 40 βαθμούς C.