Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι ξεκίνησε, εκεί ακριβώς όπου τελείωσε την περασμένη χρονιά. Η VW με το Polo R και ο Σεμπαστιάν Οζιέ, επικράτησαν καθολικά στο δυσκολότερο ίσως ράλι της τελευταίας 10ετίας, το φετινό ράλι Μόντε Κάρλο.
Όπως όλα δείχνουν τα παγκόσμια ράλι μπαίνουν σε μια νέα εποχή «δυνάστη», καθώς μετά την δεκαετία απόλυτης υπεροχής του Σεμπαστιάν Λεμπ, ένας ακόμα Γάλλος, δείχνει τουλάχιστον άξιος διάδοχος του συμπατριώτη του. Αυτή τη φορά μάλιστα τον άξιο περσινό πρωταθλητή (ήδη μετρά 17 νίκες στο ΠΠΡ), πλαισιώνει ένα αυτοκίνητο που είναι πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό του και μια πανίσχυρη ομάδα που δεν φείδεται κόπων και χρημάτων για να πετύχει τους στόχους της.
Στα αντίπαλα στρατόπεδα, Σιτροέν και Φορντ δείχνουν να έχουν αποδεχτεί τη μοίρα της δεύτερης θέσης (και κάτω…), ενώ η Χιουντάϊ είναι πολύ φρέσκια ακόμα για να προβάλλει σοβαρές διεκδικήσεις. Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί ο πρώτος οδηγός της Χιουντάϊ, ο πολλά υποσχόμενος Τιερί Νοβίλ, που όμως ακόμα είναι σχετικά άπειρος και ταυτόχρονα ορμητικός με συχνά λάθη, ενώ από την άλλη το σύνολο της ομάδας σαφώς υστερεί από αυτήν των Γερμανών.
Με όλα τα παραπάνω και εν όψει του Σουηδικού Ράλι, ελάχιστοι είναι αυτοί που θα ποντάριζαν έστω και λίγα ευρώ στην πιθανότητα να χάσει ο Οζιέ μια νίκη που πέρσι κατάφερε να πάρει από των καλύτερο όλων μέχρι σήμερα, τον Λεμπ. Το Γαλλικό «φονικό όπλο» εκτός απροόπτου θα πάρει τη δεύτερη φετινή νίκη και εάν δε γίνει κάτι συνταρακτικό στη συνέχεια, η βελτίωση των απίστευτων αριθμών που σήμερα κατέχει ο Λεμπ, θα είναι απλά θέμα χρόνου για τον Οζιέ.
Εδώ όμως τίθεται και ο προβληματισμός όσον αφορά το κύρος και την προβολή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, καθώς είναι πολλοί αυτοί που πιστεύουν ότι, η πολύχρονη μονοκρατορία του Λεμπ «σκότωσε» το ενδιαφέρον του κόσμου και έριξε πίσω το ΠΠΡ, απομακρύνοντας ακόμα και ομάδες που θα ήθελαν να εμπλεκούν.
Πόσο χειρότερα θα γίνουν τα πράγματα στην κατεύθυνση αυτή, αν τελικά ο νέος «αυτοκράτωρ» Σεμπ, διατηρήσει το θρόνο του πρωταθλητή για άλλα τόσα ή περισσότερα χρόνια;…
Αυτή είναι μια άσκηση που πρέπει να επιλύσουν οι υπεύθυνοι προβολής του πρωταθλήματος ράλι, όπως προσπαθεί φέτος να λύσει στη F1, ο Μπέρνι Έκλστόουν, αλλάζοντας πλήρως τους κανονισμούς, μήπως και καταλυθεί η παντοδυναμία Ρεντ Μπουλ και Φέτελ.