Όπως ήταν αναμενόμενο, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον περασμένο Απρίλιο «έπιασαν πάτο», με πτώση που ξεπέρασε το 80% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.
Η πτώση αυτή σε συνδυασμό με τα απογοητευτικά ποσοστά του Μαρτίου, πισωγύρισαν την αγορά νέων αυτοκινήτων στο α΄ τετράμηνο του τρέχοντος έτους, σε ποσοστό περίπου 40% πίσω από το αντίστοιχο τετράμηνο του 2019.
Η οπισθοχώρηση αυτή της αγοράς που τα τελευταία 4 χρόνια σημείωνε συνεχή ανάκαμψη, σε συνδυασμό με το αβέβαιο άμεσο μέλλον, δείχνει βέβαιη την συρρίκνωση της αγοράς στο σύνολο του έτους σε ποσοστό που μπορεί να φθάσει και στο 25%, αν βέβαια δεν συμβεί κάτι χειρότερο.
Έτσι, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Σε ανάλογα πτωτικά επίπεδα κυμάνθηκε και η αγορά (επιβατικών) στο σύνολο της ΕΕ, που με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be) κινήθηκε ως και το Μάρτιο (δεν έχουμε ακόμα στοιχεία Απριλίου) ως εξής:
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Νίκος Τσάδαρης