Οι οδηγοί έχουν αρχίσει πλέον να βγαίνουν στους δρόμους μετά την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων κατά του κορονοϊού. Η τάση για αγορά καινούριων μικρών SUV φαίνεται ότι δεν άλλαξε στην μετά τον κορονοϊό εποχή.
Στις πρώτες μέρες λειτουργίας των αντιπροσωπειών σημειώθηκε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων μικρών SUV, παραμερίζοντας την κατηγορία των sedan που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει συνεχώς μειωμένη ζήτηση.
Μέχρι στιγμής οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα με τη διάθεση μοντέλων, αφενός γιατί η ζήτηση παραμένει ακόμη σε χαμηλά επίπεδα και αφετέρου γιατί ξεκίνησαν οι γραμμές παραγωγής στα ευρωπαϊκά εργοστάσια όλων των εταιρειών.
Η γερμανική VW με το T-ROC είναι η μεγάλη κερδισμένη των πωλήσεων, καθώς στο πρώτο τρίμηνο του έτους κατάφερε να πουλήσει σύμφωνα με τα στοιχεία του JATO Dynamics 40.098 μονάδες, ενώ η ίδια εταιρεία στην 3η θέση των προτιμήσεων είχε και το T-Cross με 31.747 μονάδες.
Στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων των αγοραστών βρέθηκε το Renault Captur με 34.426 οχήματα.
Καλή παρουσία στο παζλ των πωλήσεων έχει και το νέο Dacia Duster με 28.162 μονάδες, ενώ από τα μοντέλα που πήγαν ανέλπιστα καλά ήταν το Hyundai Kona με 27.223 μονάδες, αυξάνοντας τις πωλήσεις του στο τρίμηνο κατά 1%.
Αντίθετα δεν τα πήγε καλά στο μέτρο που επιθυμούσε το Ford Puma, καθώς η παρουσίασή του έπεσε πάνω στις ημέρες της πανδημίας και δεν μπόρεσε να διαφημιστεί όσο θα έπρεπε. Όμως είναι σίγουρο ότι το μοντέλο, όπως το Nissan Juke, το Toyota Yaris Cross και η δεύτερη γενιά Opel Mokka θα δώσουν ένα επιπλέον κίνητρο αγοράς, καθώς στο άμεσο μέλλον είναι βέβαιο ότι θα συγκεντρώσουν πάνω τους όλα τα βλέμματα των αγοραστών.
Με περισσότερες από 2 εκατομμύρια πωλήσεις, τα μικρά SUV δείχνουν ότι θα είναι η κατηγορία που θα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον όλων, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στρέφουν και αυτές το βλέμμα τους προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς σε καμία των περιπτώσεων δεν θέλουν να μείνουν εκτός παιχνιδιού.
«Τα μικρά SUV αντικαθιστούν σιγά – σιγά το μικρό αυτοκίνητο και είναι μια κατηγορία που θα εστιάσει πάνω της όλο το ενδιαφέρον», δηλώνει ο παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics, Felipe Munoz για να συμπληρώσει: «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να κερδίσουν περισσότερα χρήματα από αυτή την κατηγορία παρά από ένα κανονικό μικρό hatchback» αναφέρει σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η μεγάλη ζήτηση των μικρών SUV ανάγκασε τους επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών να εντάξουν στην γκάμα τους ηλεκτρικές εκδόσεις μικρών SUV, ακολουθώντας από την μία την τάση και από την άλλη την τακτική που εφαρμόζουν για μείωση των εκπομπών ρύπων.
Στην κατηγορία των πωλήσεων μικρών ηλεκτρικών SUV πρωταθλήτρια αναδεικνύεται η Hyundai Kona με 5.933 μονάδες.
Σύμφωνα με προβλέψεις το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην κατηγορία θα φτάσει φέτος σχεδόν στο 4%, ενώ μέχρι το 2023, το μερίδιο αυτό θα είναι περίπου 10%, για να ανέβει στο 17% το 2025.
Αναλύοντας το μερίδιο αγοράς ανά τύπο κινητήρα που αφορούν τα μικρά SUV στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2020, βλέπουμε ότι η βενζίνη ως βασικό καύσιμο με ποσοστό 72% μονοπωλεί το ενδιαφέρον των αγοραστών.
Aκολουθεί το πετρέλαιο πολύ πιο κάτω με 18%, την υβριδική τεχνολογία να αγγίζει το 3,4% και τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να βρίσκονται στο 2,5% με συνεχώς αυξανόμενη τάση. Τέλος τα υβριδικά plug-in βρίσκονται στην τελευταία θέση με το μερίδιο της αγοράς να βρίσκεται στο 0,8%.