Ήταν το 1980 όταν το τετρακίνητο Audi Quattro κατέβηκε για πρώτη φορά στην επικράτεια του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλάζοντας το σπορ για πάντα.
Το 4WD Quattro έδωσε απρόοπτο τέλος στην εποχή της παντοδυναμίας των πισωκίνητων στην πίστα, μια ξαφνική και τόσο οριστική αλλαγή που η τελευταία φορά που πισωκίνητο κέρδισε το World Rally Championship ήταν το 1983.
Ήταν η Lancia 037 Stradale ο στερνός αυτός νικητής, ένα μυθικών προδιαγραφών αγωνιστικό που παρουσιάστηκε το 1981 και ένα από αυτά βρήκε τον δρόμο του ως τον οίκο δημοπρασιών RM Sotheby’s.
Η Stradale βασιζόταν στη Lancia Montecarlo και ήταν μάλιστα μια συνεργατική δουλειά Abarth, Dallara και Pininfarina, που εργάστηκαν αρμονικά για να τα φτιάξουν όλα σωστά.
Τροφοδοτούνταν από έναν πανίσχυρο 2λιτρο V4 απόδοσης 245 αλόγων, είχε πανάλαφρο bodywork από κέβλαρ και fiberglass, ανεξάρτητες αναρτήσεις και τέτοια πράγματα.
Το συγκεκριμένο, το Νο 14 από τα 207 που βγήκαν ποτέ, έχει διανύσει λιγότερα από 20.000 χιλιόμετρα και υπέστη πλήρη αναπαλαίωση.
Το Sotheby’s περιμένει να πιάσει στη δημοπρασία του Ιουνίου από 420.000-520.000 ευρώ…