Αλλάζουν τα δεδομένα στην αυτοκίνηση από τους νέους κανόνες εκπομπών ρύπων που θα ισχύσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2021.
Με τα νέα όρια η γκάμα των μοντέλων κάθε κατασκευαστή δεν θα πρέπει να ξεπερνάει κατά μέσο όρο τα 95 γρ/χλμ εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό σημαίνει ότι πολύ σύντομα κάθε κατασκευαστής θα αναγκαστεί να λανσάρει στην αγορά ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που έχει μηδενικούς ρύπους και αρκετά μοντέλα διπλής ενέργειας (υβριδικά plug-in) προκειμένου να ρίξει τον μέσο όρο των εκπομπών.
Αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα αναμένεται να αποτελέσουν και τη λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα που καλούνται να λύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες το 2021, μέχρι, τουλάχιστον, να περάσουμε εξ ολοκλήρου στη φάση της ηλεκτροκίνησης, η οποία θα έρθει στα αμέσως επόμενα χρόνια.
Σήμερα, ενόψει των νέων ορίων, τα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα αποτελούν τη λύση, καθώς συνδυάζουν ένα ή και περισσότερους ηλεκτροκινητήρες που δίνουν αυτονομία 50-60 ίσως και παραπάνω χιλιόμετρα για τη μετακίνηση στην πόλη και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με ιδιαίτερα χαμηλούς ρύπους. Αυτός, μάλιστα, κατά τη διάρκεια της συνδυαστικής λειτουργίας δέχεται βοήθεια από τον ηλεκτροκινητήρα, γεγονός που συμβάλλει αποφασιστικά στη μείωση των ρύπων.
Η κατηγορία παρέχει στους κατόχους το πλεονέκτημα της κίνησης του οχήματός τους εντός πόλης με ηλεκτροκίνηση, αλλά και την ευελιξία της μετακίνησης για μεγαλύτερα ταξίδια, που θα κληθεί να δώσει την απαιτούμενη ενέργεια ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η φετινή χρονιά αναμενόταν να ήταν μία σημαντική χρονιά για τα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα, καθώς όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν επενδύσει πάνω σε αυτήν την τεχνολογία.
Η πανδημία του κορονοϊού έχει μεταθέσει τα σχέδια και τα πλάνα τους, μέχρι και αυτές σιγά- σιγά να μπουν στη διαδικασία της παραγωγής και διάθεσης των νέων μοντέλων τους.
Το σίγουρο είναι ότι τρέχουν να προλάβουν χρονικά τους νέους κανόνες, καθώς μία αργοπορία θα σημάνει για αυτές υψηλά χρηματικά πρόστιμα, που σε πολλές περιπτώσεις είναι δυσβάστακτα και ίσως να τις οδηγήσουν σε μείωση βιωσιμότητας.
Πλέον, το πλάνο της επόμενης φάσης είναι τα καινούρια αυτοκίνητα να μπαίνουν στην πρίζα, με τον έναν (ηλεκτροκίνητα) ή τον άλλο τρόπο (υβριδικά plug-in). Το ευχάριστο για τους λάτρεις της ιδέας των υβριδικών plug-in οχημάτων είναι ότι υπάρχει πλούσια γκάμα, τόσο από μικρά όσο από μεσαία και πολυτελή αυτοκίνητα, ενώ δεν θα παραλείψουμε και τις εκδόσεις SUV που τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν μεγάλη άνθηση σε Ευρώπη και Ελλάδα.
Το σίγουρο είναι ότι η στρατηγική των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι να προωθήσουν την αμιγώς ηλεκτροκίνηση για αυτοκίνητα που κινούνται μέσα στην πόλη και τα υβριδικά plug-in οχήματα για όσους έχουν αυξημένες ανάγκες μετακίνησης και με προσανατολισμό τα ταξίδια, έχοντας ως δυνατό χαρτί την τιμή, καθώς ένα υβριδικό plug-in αυτοκίνητο είναι φθηνότερο σήμερα από ένα ηλεκτροκίνητο.
Σύμμαχος της στρατηγικής των κατασκευαστών είναι η έλλειψη υποδομής για την ηλεκτροκίνηση, που, σημειωτέον, όσο περνούν τα χρόνια θα κερδίζει συνεχώς έδαφος, μέχρι να ανέβει -τελικά- και μετά από μεγάλες αναβαθμίσεις των σημερινών μπαταριών και φυσικά της τιμής, στο υψηλότερο σκαλί των επιθυμιών των κατόχων αυτοκινήτου όπως αναφέρει το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.