Το Audi A6 Avant, το μεγάλο station wagon της γερμανικής εταιρίας, ακολουθεί το A6 Sedan και λανσάρεται τώρα στην αγορά ως plug-in hybrid (PHEV).
Η έξυπνη διαχείριση του υβριδικού κινητήριου συστήματος με μια στρατηγική προγνωστικής λειτουργίας, επιτρέπει στο νέο A6 Avant 55 TFSI equattro να επιτύχει υψηλή ηλεκτρική αυτονομία, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και δυναμικές επιδόσεις. Το A6 Avant PHEV διαθέτει ολοκληρωμένη γκάμα βασικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένου του εξωτερικού πακέτου Sline, του Audi virtual cockpit, των προβολέων Matrix LED καθώς και της σπορ ανάρτησης και των σπορ καθισμάτων.
Το νέο, plug-in υβριδικό station wagon αποδίδει συνδυασμένη ισχύ 367 ίππων. Το κινητήριο σύστημα συνδυάζει έναν κινητήρα 2.0 TFSI με ισχύ 252 ίππων και ροπή 370 Nm με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα.
O μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 143 ίππους και μέγιστη ροπή 350 Nm. Μαζί με το συμπλέκτη που είναι ενσωματωμένος σε ένα επτά σχέσεων αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Stronic, η κίνηση μεταφέρεται σε ένα σύστημα τετρακίνησης quattro.
Το A6 Avant PHEV έχει έτσι αποτελεσματική και μόνιμα διαθέσιμη τετρακίνηση που του δίνει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης. Η ροπή του συστήματος φτάνει ήδη το μέγιστο των 500 Nm από 1.250 σ.α.λ..
Η ηλεκτρική αυτονομία του υβριδικού μοντέλου είναι έως και 51 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP, ενώ η επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ./ώρα, γίνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 250 χλμ./ώρα (σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, το plug-in hybrid μπορεί να επιτύχει ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα).
Διαχείριση κινητήριου συστήματος
Η φιλοσοφία κίνησης του Audi PHEV έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να κάνει το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινής του οδήγησης ηλεκτρικά και επομένως με μηδενικές τοπικές εκπομπές ρύπων.
Διαθέσιμοι προς επιλογή τρεις τρόποι κίνησης: EV για ηλεκτροκίνητη οδήγηση, Hybrid για τον αποτελεσματικό συνδυασμό και των δύο τύπων κίνησης και Hold για εξοικονόμηση της ηλεκτρικής ενέργειας που διατίθεται ανά πάσα στιγμή.
Στη λειτουργία Hybrid, η προγνωστική στρατηγική λειτουργίας εξασφαλίζει την μέγιστη απόδοση και την μέγιστη δυνατή οδήγηση με ηλεκτροκίνηση. Σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης ελέγχει το σύστημα μετάδοσης κίνησης, έτσι ώστε το τελευταίο στάδιο της προκαθορισμένης διαδρομής, πριν ο οδηγός φτάσει στον προορισμό του, να μπορεί να καλυφθεί με ηλεκτρική λειτουργία, με την μπαταρία να φορτίζεται εκ των προτέρων μέσω του κινητήρα εσωτερικής καύσης όπου είναι απαραίτητο.
Για το σκοπό αυτό, εκτός του συστήματος πλοήγησης γίνεται χρήση στοιχείων κυκλοφορίας, του στυλ οδήγησης του οδηγού και δεδομένων από αισθητήρες όπως η κάμερα και το ραντάρ. Στρατηγικά υλοποιείται η ιδανική διαχείριση των κινητηρίων συστημάτων εσωτερικής καύσης και ηλεκτρισμού και το σύστημα αποφασίζει μεταξύ του ελεύθερου τροχασμού με τον κινητήρα απενεργοποιημένο και την ανάκτηση ενέργειας στο ρολάρισμα.
Συνδεδεμένο και άνετο
Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή my Audi για να διαχειριστεί την φόρτιση και τον έλεγχο κλιματισμού πριν από την είσοδο στο αυτοκίνητο, ακόμη και πριν ξεκινήσει. Το σύστημα κλιματισμού λειτουργεί μαζί με μια αποτελεσματική αντλία θερμότητας που χρησιμοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από τα ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα.
Με το στάνταρ Mode 3 καλώδιο, οι πελάτες μπορούν να φορτίσουν το plug-in υβριδικό όχημα σε δημόσιους τερματικούς σταθμούς φόρτισης με ισχύ έως 7,4 kW. Έτσι, η μπαταρία ιόντων λιθίου επαναφορτίζεται σε περίπου 2,5 ώρες. Παράλληλα, η Audi παρέχει πρόσβαση σε περισσότερα από 140.000 δημόσια σημεία φόρτισης σε 24 ευρωπαϊκές χώρες (εμφανίζονται στην εφαρμογή my Audi.
Πρακτικό & Ευρύχωρο
Η μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία τοποθετείται στο πίσω μέρος του οχήματος, αποθηκεύει ενέργεια 14,1 kWh. Είναι ενσωματωμένη έτσι ώστε ο χώρος αποσκευών να παρέχει (και στην plug-in υβριδική έκδοση) επίπεδο και βολικό χώρο αποσκευών. Η χωρητικότητα των αποσκευών είναι 405 λίτρα, χωρίς σκαλοπάτι στο πάτωμα φόρτωσης, κάτι που διευκολύνει την φόρτωση μεγάλων και ογκωδών αντικειμένων. Επίσης, όταν η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι αναδιπλωμένη προς τα εμπρός, η χωρητικότητα των αποσκευών φτάνει τα 1.535 λίτρα.
Σχεδιασμός και εξοπλισμός
Το A6 Avant 55 TFSI e quattro περιλαμβάνει στάνταρ το πακέτο εξωτερικού σχεδιασμού Sline, ένα μαύρο πακέτο styling, μαύρους εξωτερικούς καθρέφτες καθώς και σκιασμένα τζάμια για διακριτικότητα, άνεση αλλά και μια ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση. Προβολείς Matrix LED, σπορ καθίσματα, αυτόματος κλιματισμός τεσσάρων ζωνών, το Audi virtual cockpit, σπορ ανάρτηση, τροχοί 19 ιντσών και κόκκινες δαγκάνες φρένων, συμπληρώνουν τον πληρέστατο βασικό εξοπλισμό.
Το νέο υβριδικό γερμανικό μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στο 2020.
Νίκος Τσάδαρης