Η οδήγηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού δημιουργεί ένα επιπρόσθετο άγχος στους οδηγούς. Φυσικά αν αυτό το άγχος είναι σε μέτριο βαθμό τότε μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε ευεργετικό γιατί κρατά τον οδηγό σε εγρήγορση και συγκεντρωμένο στο δρόμο.
Το υπερβολικό -όμως- δεν είναι βοηθητικό, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένους χειρισμούς κατά την οδήγηση, την αύξηση των κυκλοφοριακών παραβάσεων και την πρόκληση τροχαίων συμβάντων.
Σύμφωνα με τους επικεφαλής του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς» είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι η ανησυχία δεν είναι μόνο στο μυαλό μας. Όταν γίνεται υπερβολική, τη βιώνουμε και ως άγχος στο σώμα μας. Τα σωματικά συμπτώματα της ανησυχίας και του άγχους περιλαμβάνουν μυϊκή ένταση ή σωματικά άλγη και πόνους, ταραχή και ανικανότητα χαλάρωσης και ηρεμίας, δυσκολία συγκέντρωσης, δυσκολία στον ύπνο και αίσθημα κόπωσης.
Τα παραπάνω συμπτώματα άγχους σχετίζονται με λειτουργίες που είναι απαραίτητες και για την οδήγηση. Λόγω μάλιστα της επιβεβλημένης κοινωνικής απομόνωσης και της καραντίνας και εγκλεισμού των ανθρώπων και οδηγών στο σπίτι, πολλοί άνθρωποι διακατέχονται από θυμό, σύγχυση, μελαγχολία ακόμη και κατάθλιψη και κάποιες φορές οδηγούνται σε κατάχρηση αλκοόλ.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι αυτή η πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε σήμερα με την πανδημία, επηρεάζει όλους σε καθημερινή βάση. Οι περισσότεροι είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι και αγχωμένοι, με αποτέλεσμα αυτή τους η ανησυχία να μεταφέρεται και στους δρόμους, καθιστώντας τους ενδεχομένως πιο επικίνδυνους από ποτέ. Ειδικά μετά τη χρήση αλκοόλ η οδήγηση είναι εγκληματική.
Είναι λανθασμένη η αντίληψη ότι η μειωμένη κίνηση κάνει τους δρόμους μας ασφαλέστερους. Αντίθετα, οι άδειοι δρόμοι μπορούν να μετατραπούν σε παγίδες. Και αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε εύκολα, αν δούμε πόσοι οδηγοί σε συνθήκες έντονου στρες πηγαίνουν καθημερινά στην εργασία τους και επιστρέφουν μετά στο σπίτι τους. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι τα τροχαία δυστυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου για παιδιά και νέους ηλικίας 5-29 ετών (Πηγή: ΠΟΥ 2018) και ότι τα θύματα από τροχαία δυστυχήματα είναι και θα είναι υπερπολλαπλάσια από τον τραγικό απολογισμό του κορονοϊού παγκοσμίως που πλήττει το τελευταίο διάστημα όλη την υφήλιο.