Η εταιρεία Cella Energy Limited ανακοίνωσε ότι έχει στη διάθεση της μία νέα τεχνολογία η οποία επιτρέπει την αποθήκευση του υδρογόνου με πρακτικό τρόπο για μαζική χρήση στα αυτοκίνητα. Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν υδρογόνο με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης αφορά τη χωρητικότητα της δεξαμενής καυσίμου και την αυτονομία που μπορεί να παρέχουν.
«Οι καταναλωτές επιθυμούν να πραγματοποιούν τουλάχιστον 500 χιλιόμετρα με κάθε ρεζερβουάρ και η διαδικασία ανεφοδιασμού της δεξαμενής να είναι μια απλή διαδικασία. Οι υπάρχοντες τρόποι αποθήκευσης δεν μπορούσαν να ικανοποιήσουν αυτές τις ανάγκες, όμως το νέο σύστημα αυτό το μπορεί» δήλωσε ο πρόεδρος της Cella Energy, κ. Stephen Voller.
Το υδρογόνο κατά την καύση του παράγει μόνο νερό και αποτελεί μία από τις ιδανικότερες λύσεις για να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επιπλέον έχει τριπλάσια ενέργεια ανά μονάδα βάρους, αλλά μέχρι τώρα οι τρόποι αποθήκευσης απαιτούσαν υψηλές πιέσεις ή πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, μέθοδοι που είναι αρκετά δαπανηροί και δύσκολοι στο χειρισμό. Η εταιρεία Cella Energy ανακάλυψε μία πολύ φθηνή λύση να αποθηκεύει το υδρογόνο υπό τη μορφή υδριδίου μέσα σε πολυμερές υλικό που έχει πορώδη υφή σε μέγεθος nano.
«Το νέο καύσιμο επιτρέπει την ασφαλή και πρακτική αποθήκευση του υδρογόνου για χρήση σε αυτοκίνητα κι άλλα τροχοφόρα οχήματα, αεροπλάνα κλπ με μία πολύ μικρή οικονομική επιβάρυνση αλλά χωρίς τα προβλήματα αποθήκευσης», δήλωσε ο καθηγητής Stephen Bennington, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας του STFC Rutherford Appleton Laboratory στο οποίο έγινε όλη η έρευνα.
Το νέο αυτό καύσιμο το οποίο θα «εγκλωβίζει» το υδρογόνο υπό τη μορφή υδρίδιου εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο για χρήση μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Πηγή: gocar.gr