Η νέα έκδοση 114d της BMW δημιουργήθηκε για να προσφερθεί η πλέον προσιτή επιλογή με diesel κινητήρα στην γκάμα της μάρκας. Και παρά το «14» στο λογότυπο που παραπέμπει σε κινητήρα 1,4 λίτρων, το μοτέρ που χρησιμοποιεί είναι μια πιο «ήπια» εκδοχή του γνωστού 1,6 Twin Power Turbo πετρελαιοκινητήρα της μάρκας, τον οποίο έχουμε γνωρίσει στη BMW 116d EfficientDynamics.

Στο τιμολογιακό κομμάτι, με κόστος 22.854 ευρώ (με απόσυρση) για την 5θυρη έκδοση, η νέα BMW 114d είναι 2.037 ευρώ φθηνότερη από την αμέσως επόμενη 116d, χωρίς καμία «έκπτωση» στο εξοπλιστικό κομμάτι.

Κινητήρας: Ικανός, χωρίς να ενθουσιάζει

Τo «114d» λοιπόν, στο πίσω μέρος της νέας πετρελαιοκίνητης έκδοσης της BMW Σειρά 1, δεν λέει όλη την αλήθεια, αφού ο κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό της είναι ένας diesel 1.598 κ.εκ.

Το μοτέρ αυτό αποδίδει μόνο 95 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., ωστόσο η ροπή των 235 Nm (στις 1.500 σ.α.λ.) είναι αρκετή σε συνδυασμό και με το κοντό 6άρι μηχανικό κιβώτιο της έκδοσης, ώστε να προσδίδει καλές επιδόσεις στην 114d.

Από πλευράς λειτουργίας, η απόδοσή του κινητήρα αυτού ικανοποιεί μόνο σε ένα μικρό φάσμα περιστροφής του (μεταξύ 1.500-2.500 σ.α.λ.), παρουσιάζοντας μάλιστα και κάποια υστέρηση στο χαμηλό κομμάτι των στροφών, ωστόσο δεν μπορούμε παρά να του αποδώσουμε τα εύσημα για τη «μεταξένια» και ιδιαίτερα ποιοτική χροιά του.

Η κατανάλωση επίσης, συνολικά διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα, το γεγονός όμως ότι η 114d δεν απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω των άνω των 100 γρ./χλμ. εκπομπών CO2 (109 γρ./χλμ.), στερεί κάτι από τον οικονομικό χαρακτήρα της έκδοσης.

Εσωτερικό – χώροι: Με έμφαση στην ποιότητα

Ακόμη και σε ένα από τα πιο προσιτά μοντέλα της, η BMW δεν κάνει καμία έκπτωση στο ποιοτικό κομμάτι διατηρώντας το ίδιο εσωτερικό με αυτό όλων των υπόλοιπων εκδόσεων της Σειρά 1.

Έχουμε λοιπόν ένα άρτιο φινίρισμα, υλικά από τα πλέον ποιοτικά στην κατηγορία αλλά και συναρμογή που δεν άπτεται καμίας αμφισβήτησης.

Ανάλογα δε και με τα επιπλέον εξοπλιστικά στοιχεία με τα οποία μπορεί κανείς να εφοδιάσει το εσωτερικό, όπως π.χ. το δερμάτινο σαλόνι του μοντέλου της δοκιμής, η 114d είναι σε θέση να προσφέρει εφάμιλλη πολυτέλεια πολύ ακριβότερων εκδόσεων.

Στο κομμάτι των χώρων, η μικρομεσαία BMW διατηρείται άνετη κυρίως για 4 ενήλικες και με κάποιες παραχωρήσεις και για 5ο, ενώ το πορτ-μπαγκάζ με 360 λίτρα χωρητικότητας βρίσκεται λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Οδική συμπεριφορά: Άξια BMW

Στο δρόμο, η 114d διατηρεί όλα τα κύρια χαρακτηριστικά των υπόλοιπων, πιο ισχυρών εκδόσεων της Σειρά 1, ως αποτέλεσμα του κορυφαίου πλαισίου, της κίνησης στους πίσω τροχούς, αλλά και του πολύ καλού τιμονιού με ηλεκτρική υποβοήθηση.

Έτσι λοιπόν και παρά την έλλειψη ισχύος του κινητήρα, το αυτοκίνητο παραμένει ακλόνητο στο δρόμο ανεξαρτήτως διαδρομής, με γρανιτένια αίσθηση και ενεργή πληροφόρηση του οδηγού για όλα τα τεκταινόμενα.

Το πίσω ηλεκτρονικό διαφορικό μπορεί να είναι υπερβολικό για την έκδοση, πλην όμως υπάρχει και κάνει, μάλιστα, αισθητή την παρουσία του σε οποιαδήποτε τάση αποσταθεροποίησης της ουράς, ενώ για μια ακόμη φορά τα ανθεκτικά και αποτελεσματικά φρένα με 100-0 μ. κάτω από 39 μέτρα, αποτελούν έναν έξτρα αρωγό ασφαλείας.

Στο κομμάτι της άνεσης, παρά τη σφιχτή ανάρτηση της 114d, οι ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν θα ενοχλήσουν τους επιβάτες, ενώ η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου βρίσκεται επίσης σε πολύ καλά επίπεδα.

Συμπέρασμα

Η 114d απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν να αποκτήσουν μια πετρελαιοκίνητη BMW στην πλέον προσιτή τιμή της αγοράς προσφέροντας αντίστοιχα υψηλή ποιότητα κατασκευής και κορυφαία οδική συμπεριφορά με όλες τις υπόλοιπες BMW Σειράς 1. Παράλληλα, παραμένει οικονομική σε κατανάλωση και με χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.

Ωστόσο, με 2.000 ευρώ περισσότερα, η αμέσως επόμενη και πιο ισχυρή BMW 116d EfficientDynamics προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, χαμηλότερη κατανάλωση (3,8 λτ./100 χλμ.) και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (λόγω των 99 γρ. CO2 ανά χλμ. που εκπέμπει), δείχνοντας τελικά να είναι μία καλύτερη επιλογή.

Πηγή: autotriti.gr