Στην αξιολογική κλίμακα της σπορ οδήγησης, μετά το sports car συναντάμε το supercar. Κι αν θέλουμε να πιέσουμε τα πράγματα λίγο ακόμα, μετά το supercar υπάρχει το σπανιότερο είδος άγριας μηχανοκίνητης ζωής που ζει εκεί έξω: το hypercar!
Γιατί υπάρχουν τα hypercars; Όχι μόνο για το προφανές, να ικανοποιούν δηλαδή τις απαιτητικές ανάγκες μιας ελίτ πελατών με «ελαστικά» πορτοφόλια που αποζητούν αποκλειστικότητα, αλλά για να ωθούν και τη μηχανική και σχεδιαστική επινοητικότητα στα δημιουργικά της άκρα.
Όσο για τα κομψοτεχνήματα, ποικίλουν από θανατερά κουπέ και κάμπριο υπερβολές μέχρι και λιμουζίνες απαράμιλλης πολυτέλειας και επιδόσεων. Οι μικροί αυτοί οίκοι, συνήθως κάτω από την ομπρέλα πλέον ισχυρού μητρικού ομίλου, κατασκευάζουν οδηγικά μηχανήματα που αψηφούν οποιαδήποτε έννοια κρίσης και παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης.
Ας δούμε λοιπόν κάποια αντιπροσωπευτικά δείγματα από την ούτως ή άλλως περιορισμένη παλέτα των ακριβότερων και πλέον εντυπωσιακών hypercars που κυκλοφορούν εκεί έξω, με τη συλλογή μας να αφήνει αναγκαστικά έξω «διαμαντάκια» της exclusive σπορ αυτοκίνησης. Οδηγός μας θα είναι το BBC, που συγκέντρωσε τις πληροφορίες…
W Motors Lykan Hypersport
Έδρα: Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Τιμή: 2,6 εκατ. ευρώ
Η ολοκαίνουρια W Motors από το Ντουμπάι έκανε ντεμπούτο πολύ πρόσφατα με την πρώτη της δημιουργία: το Lykan Hypersport, με τα 750 άλογα του twin-turbocharged κινητήρα του και την τελική των 395 χλμ/ώρα. Το τσουχτερό της τιμής δεν επαφίεται φυσικά μόνο στα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά και στο χρυσοκέντητο σαλόνι του, όπως βέβαια και στην περιορισμένη διάθεσή του των… 5 κομματιών. Γιατί να δώσει κάποιος περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια ευρώ για να το αποκτήσει; Ας το ακούσουμε διά στόματος του εκπροσώπου της W Motors: «Αν δεν είσαι τρελός, δεν θα το αγοράσεις»…
Gumpert Apollo
Έδρα: Γερμανία
Τιμή: 425.000 ευρώ
Ο πρώην διευθυντής του σπορ τμήματος της Audi, Roland Gumpert, ίδρυσε τον ομώνυμο οίκο και έγινε γνωστός με τη δημιουργία του 2005, το φοβερό και τρομερό Apollo. Ο V8 κινητήρας του δίνει 650 άλογα και στέλνει το hypercar στα 360 χλμ/ώρα, ενώ η έκδοση R ανεβάζει τα άλογα στα 849 και την τιμή εκκίνησης φυσικά κατά 100.000 ευρώ. Δυστυχώς, η Gumpert διέκοψε τη λειτουργία της το 2012 και όσα Apollo έχουν απομείνει είναι πλέον διαθέσιμα από επιλεγμένους αντιπροσώπους…
GTA Spano
Έδρα: Ισπανία
Τιμή: Πάνω από 500.000 ευρώ
Μια χούφτα ισπανών μηχανικών σε αγώνες ταχύτητας στρίμωξαν έναν V10 κινητήρα σε ένα πανάλαφρο σασί από ανθρακονήματα, τιτάνιο και Kevlar. Το αποτέλεσμα; Το «θηρίο» Spano των 780 αλόγων που επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Κι επειδή μιλάμε για hypercar, η αποκλειστικότητα είναι εξασφαλισμένη: η GTA έχει δεσμευθεί ότι μόλις 99 Spano θα πατήσουν δρόμο….
Pagani Huayra
Έδρα: Ιταλία
Τιμή: 825.000 ευρώ
Ως ο διάδοχος του εξωφρενικού Zonda, το Huayra είναι η απόλυτη ενσάρκωση των χιμαιρικών φαντασιώσεων του μηχανικού Horacio Pagani: ένα «κτήνος» 720 αλόγων που μοιάζει σαν να το ‘σκασε από κοσμηματοπωλείο. Όσοι το έχουν αποκαλέσει «hypercar της χρονιάς» δεν το έκαναν μόνο για την κτηνώδη του δύναμη, αλλά κυρίως για την καλλιτεχνία του εσωτερικού του, ένα θαύμα καλαισθησίας και επιδεξιότητας. Αξίζει να το θαυμάσουμε…
Ο κατασκευαστής προγραμματίζει να ρίξει στην αγορά καμιά 40αριά αυτοκίνητα τον χρόνο…
Koenigsegg Agera
Έδρα: Σουηδία
Τιμή: 1,9 εκατομμύρια ευρώ
Το Koenigsegg το βλέπεις και δεν το ξεχνάς ποτέ: το δαιμονισμένο Agera και το ακόμα γρηγορότερο αδελφάκι του, Agera R, χρησιμοποιούν έναν 5λιτρο V8 κινητήρα που αποδίδει κάπου 1.000 ίππους, με τελική πάνω από 400 χλμ/ώρα. Και για να είναι συνεπής με την εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, η Koenigsegg αφήνει το χρώμα και τις λεπτομέρειες του εσωτερικού στην απόλυτη ευχέρεια του πελάτη…
Maybach Laundaulet
Έδρα: Γερμανία
Τιμή: 1 εκατ. ευρώ
Πάρτε μια πολυτελέστατη λιμουζίνα, κόψτε της την οροφή στο πίσω διαμέρισμα και έχετε στα χέρια σας πανέτοιμη την περίφημη Landaulet. Την ώρα βέβαια που οι ζάμπλουτοι επιβάτες απολαμβάνουν το μεθυστικό αεράκι κάποιου παραλιακού θέρετρου, ο οδηγός απολαμβάνει τον θηριώδη V12 turbocharged κινητήρα των 620 αλόγων! Κι ενώ η Maybach έγινε γνωστή όταν πρόσφερε στην πλουτοκρατία το περίφημο Exelero, με τη Landaulet συνεχίζει την παράδοση των μηχανοκίνητων υπερβολών. Και τώρα που η Maybach φαίνεται να διακόπτει (ναι, ξανά) τη λειτουργία της, κάτω από τις διαταγές της μητρικής Daimler, τα αυτοκίνητά της θα γίνουν ακόμα πιο σπάνια, ακόμα πιο ακριβά…