Τα παιχνίδια εντυπώσεων μέσω δηλώσεων δεν είναι κάτι καινούργιο στη F1. Όμως πρέπει να μπορείς να είσαι σε θέση να αξιολογήσεις τα δεδομένα και να κοιτάζεις στο παρασκήνιο, ώστε να εκτιμήσεις ποιες από τις δηλώσεις έχουν βάρος ή έγιναν για κάποιον σκοπό.
Την βδομάδα που μας πέρασε ένα από τα δυο θέματα που μας απασχόλησαν ήταν αυτό του Bernie Ecclestone, με το άλλο να είναι αυτό της Pirelli. Ο διευθύνων σύμβουλος της FOM κρίθηκε «ένοχος» για την δωροδοκία με 44 εκ. δολάρια προς τον τραπεζίτη Gribkowky της γερμανικής BayernLB το 2005, ώστε ο δεύτερος να κατευθύνει την πώληση των μετοχών της F1 που κατείχε η τράπεζα στη CVC που την κατέχει σήμερα. Ο Gribkowsky έχει κριθεί ένοχος και εκτίει πλέον ποινή φυλάκισης οκτώμιση ετών.
Τώρα οι εισαγγελείς της Βαυαρίας έκριναν «ένοχο» και τον Ecclestone. Αλλά για να γίνει κάποια δίκη θα πρέπει να γίνει μια εκτίμηση από νομικής πλευράς και εφόσον υπάρχει το νομικό υπόβαθρο και η υπόθεση να είναι στιβαρή, τότε να κληθεί σε δίκη. Αυτό βέβαια θα είναι πλήγμα για τη F1, από την στιγμή που σχεδιάζεται η διάθεση μετοχών της στο χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης. Ο Bernie δεν παραδίδεται τόσο εύκολα.
Το Σαββατοκύριακο υπήρχαν παντού δηλώσεις του Bernie Ecclestone. Μίλησε για το νομικό θέμα που έχει προκύψει λέγοντας ότι ακόμα δεν έχει έρθει κάτι στο γραφείο του για να μπορεί να κάνει δήλωση. Από την άλλη μίλησε για τα πελατειακά σασί, το ότι σκέφτεται να πιέσει πολύ για τον αγώνα στο New Jersey, για το ότι θα εκπλησσόταν εάν η BMW έμενε αμέτοχη και πολλά άλλα.
Όλα αυτά είναι μέρος του παιχνιδιού του. Είναι μια ωραία ευκαιρία να κάνει ντόρο και επικοινωνιακή αντεπίθεση. Μίλησε για τα πελατειακά σασί και κάνει πόλεμο στην Marussia, γιατί θέλει να περάσει αυτή την ιδέα. Πρόσφατα δήλωσε ότι η 11η ομάδα στην κατάταξη δεν θα πάρει επιχορήγηση από τη FOM, την ίδια στιγμή που δεν έχει προσφέρει συμβόλαιο Concorde στη Marussia. Με την παρούσα φάση ακόμα και η Williams έχει το φόβο να μείνει τελευταία, με το Bernie να δηλώνει ότι μόνο η Williams είναι ενάντια στην ιδέα των πελατειακών σασί.
Μίλησε για την BMW τώρα, γιατί την προηγούμενη Πέμπτη επισκέφθηκε τον Carlos Ghosn της Renault. Οι τιμές που έχουν βάλει στους κινητήρες τους για το 2014 είναι πολύ υψηλές, η Renault ζήτησε περισσότερη δύναμη και «φωνή» στο συμβούλιο της F1, με ένα θέμα στην Ισπανία γιατί το motorhome της εταιρίας έμεινε εκτός του paddock στην Βαρκελώνη με την δικαιολογία ότι εάν άφηναν όλους τους προμηθευτές δεν θα υπήρχε χώρος.
Η Renault δεν είναι ευχαριστημένη με την κατάσταση στην F1, αλλά ο Bernie έβαλε στο παιχνίδι την BMW (κανένας δεν πιστεύει ότι η BMW το σκέφτεται). Υπάρχουν και αλλού «πορτοκαλιές», φαίνεται να σκέφτηκε. Η Toyota όμως πρόλαβε και βγήκε από το πλάνο του, με τον εκπρόσωπό της να δηλώνει στο Bloomberg ότι δεν έχει πλάνα για την F1.
Μίλησε για το New Jersey γιατί η υπόθεση έχει κολλήσει και το Long Beach στην άλλη πλευρά της Αμερικής θα ήθελε να μπει μέσα. Θέλει να επενδύσει στις ΗΠΑ και να πιέσει και τις δυο καταστάσεις. Αλλά και να μας δώσει ένα ακόμα θέμα να ασχολούμαστε.
Και όλα αυτά την στιγμή που συνεχίζει το πλάνο για τη διάθεση της F1 στο χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης, κάτι το οποίο είχε αναβληθεί πέρσι λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ευρωζώνη.
Πηγή: gocar.gr