Μεγάλες αλλαγές φαίνεται να προωθεί η Nissan για τη νέα γενιά του Qashqai, τόσο στο σχεδιασμό, όσο και στην τεχνολογία του. Πιθανό μάλιστα να το δούμε και με κινητήρα 1.200 κυβικών!
Η Nissan, όπως δήλωσε σε συνέντευξή του ο επικεφαλής σχεδιασμού Andy Palmer, σκέφτεται να υιοθετήσει σημαντικές αλλαγές στο νέο Qashqai το οποίο θα κυκλοφορήσει το 2014. Μάλιστα αποκάλυψε ότι θα παρουσιαστεί επίσημα το Νοέμβριο και θα αρχίσει να κατασκευάζεται από το Δεκέμβριο, ώστε να είναι έτοιμο για τις αγορές, με την έναρξη του έτους.
Ο Palmer τόνισε χαρακτηριστικά, ότι δεν θα πρόκειται για ένα απλό facelift, αλλά για μια ριζικά νέα γενιά με ουσιαστικές και εκτεταμένες αλλαγές στην εικόνα και την τεχνολογία. Για παράδειγμα, θα είναι μεν μεγαλύτερο σε διαστάσεις, αλλά πιο αεροδυναμικό και επιθετικό, όπως φαίνεται και από τις ηλεκτρονικά επεξεργασμένες φωτογραφίες.
Προς το παρόν πάντως, αναλύονται τα δεδομένα του ανταγωνισμού και καταγράφονται διάφορες απόψεις, ώστε να καταλήξουν στην οριστική μορφή. Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι η εικόνα του, κατά τον Palmer, δεν θα έχει και μεγάλη σχέση με το πρωτότυπο Resonance που παρουσιάστηκε στο Ντιτρόιτ.
Στόχος της ομάδας της Nissan είναι να παρουσιαστεί ένα μοντέλο, πιο προκλητικό, ενδιαφέρον και δυναμικό, αλλά με εκλεπτυσμένα στοιχεία, που θα παραπέμπουν στις μελλοντικές γενιές των crossovers.
Σύμφωνα πάντα με τον Palmer, υπάρχει και μία παράμετρος, την οποία θα πρέπει να επισημάνουμε. Σε μια αρκετά επιτυχημένη πορεία, όπως αυτή του υπάρχοντος μοντέλου, οι όποιες αλλαγές κρύβουν ένα μικρό ρίσκο. Στο πλαίσιο μάλιστα, που η κατηγορία των crossovers ήταν η μόνη με μονοψήφιο αριθμό μείωσης των πωλήσεων στην Ευρώπη για το 2012. Όμως οι άνθρωποι της Nissan το γνωρίζουν καλά και κατά λεγόμενά τους επιθυμούν να καινοτομούν.
Όσον αφορά περισσότερα τεχνικά στοιχεία του μοντέλου, οι πληροφορίες είναι ακόμη λίγες. Ο Palmer για παράδειγμα ανέφερε ότι τα μηχανικά σύνολα δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί, ωστόσο έγκυρες πηγές αναφέρουν, ότι το νέο SUV της Nissan θα χρησιμοποιήσει και ένα 1.2λτ turbo 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, που θα συμβάλλει σημαντικά στη μείωση CO2 (παρόμοιος έχει χρησιμοποιηθεί στο Micra), εκπέμποντας 95 γρ/χλμ.
Σημειωτέον δε ότι το υπάρχον Qashqai με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 είναι το 1.6λτ diesel, που εκπέμπει 119γρ/χλμ. Βέβαια ο στόχος παραμένει να διατηρηθεί το νέο μοντέλο «αλώβητο», ως προς τις επιδόσεις της κατηγορίας του.
Το αυτοκίνητο θα κατασκευαστεί πάνω στην πλατφόρμα CMF (Common Module Family), η οποία θα υιοθετηθεί από την πλειοψηφία των μοντέλων και θα χρησιμοποιήσουν από κοινού η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία με την εταίρο της Renault. Εξάλλου ο Palmer επιβεβαίωσε, ότι η πλατφόρμα CMF έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί και υβριδικά συστήματα κίνησης, αλλά δεν επικύρωσε το κατά πόσο η νέα γενιά Qashqai θα διατεθεί ως υβριδικό.
Πληροφορίες βέβαια αναφέρουν πως η Nissan θα λανσάρει μέχρι το 2015, ένα υβριδικό μοντέλο στην Ευρώπη. Γεγονός το οποίο συνάδει με τις διεθνείς τάσεις, αλλά συμβάλει και στη γενικότερη φιλοσοφία οικονομίας καυσίμου και φιλικότερης προς το περιβάλλον κίνησης.
Πηγή: autotriti.gr